Fotoentusiasten Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg har gjort noen erfaringer med Vulcano 11 kjølern jeg har lyst til å dele med dere som måtte ha interesse. Jeg gikk nylig til innkjøp av Vulcano 11 CPU vifte. Viften ble montert og kjøler bra. Har kjørt med viften på laveste hastighet uten overklokking og halv hatighet når jeg har overklokket. Overklokkinga jeg kjører med nå er Barton 2500@3000 Med vulcano vifta på ca 2700 omdr. (halv hastighet) hadde jeg en temperatur på 48-50 C idle. Med vifta på full hastighet hadde jeg ca 40 C idle. Men det bråkte MYE. Ble litt lei støyen og satte på en 80 mm papst vifte 19db og har nå en temperaur på 40-42 idle. Da står viften på sug fra CPU. Gjorde noen forsøk med sug og blås med papst vifta. På mitt system fikk jeg 2 grader lavere ved å sette vifta til å suge i stedet for å blåse. Så altså med 80mm papst vifte har jeg ca samme temperatur som med vulcano vifta på full hastighet. Nå har jeg nesten støyfri maskin takket være papst. Mangler bare å fjerne støyen fra GPU. Vannkjøling blir vel det neste og da blir det en vulcano 11 til salgs. Så for dere som ikke har testet dette selv er det verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå