Xfaxtor Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Har i det siste hatt problemer med "tregt" internett. Bruker en PC jeg har hatt i en 6 måneders tid og bortsett fra mitt internett problem har den vært feilfri. Det begynnte med at jeg ikke kunne logge meg på MSN, da dette ikke var noe stort problem for meg brydde meg jeg ikke så mye om dette. Beskjeden som kommer etter å ha kjørt feilsøk når jeg prøver logge på er: "Kan ikke koble til tjenesten. Dette kan skyldes uriktige proxy eller brannmursinnstillinger." Når jeg kjører Vuze (Tidl Azereus) er alle mine Smileys gule (skal være grønne) og når jeg holder musepekeren over de står det. "Du kan ha et NAT-problem dersom dine torrenter forblir i gul modus over tid" Nå kan jeg heller ikke koble meg til nettbanken. Når jeg tester de tenkinske kravene kommer det opp 2 varsel haker. De sier at Java ikker er installert og at jeg ikke oppnår tilkobling til nettbanken. Når jeg derimot prøver å installere java (syns dette er merkelig da jeg har hatt java tidligere og at det å koble seg til nettbanken ikke har vært noe problem før) kommer det opp en feilmelding: "The installer cannot proceed with the current internet settings." Noen som vet hva som har skjedd? Begynner å bli rimelig desperat. Også vært å notere seg at jeg innehar under gjenomsnittelig kunnskap hva anngår PC og internett. Jeg bruker Mozilla Firefox som min nettleser. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Er det trådløs eller kabel du er tilknyttet internett? Har du eller andre tuklet med Modem/ruteren? Lenke til kommentar
Xfaxtor Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Er det trådløs eller kabel du er tilknyttet internett? Har du eller andre tuklet med Modem/ruteren? Har trådløst nettverk. Har ikke tuklet med selve routeren. Samboeren har en Mac og hun har ingen problemer. Fullt mulig jeg kan ha "tuklet" med noen av nettverksinnstillingene på Pcen... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Hvis det er "fare for" du har vært innom ruteren å tafset på innstillingen, vil det være en fordel å opplyse om hva det kan ha vært, hvis ikke vil jeg anbefale å resette ruteren, det vil spare deg for en hel del feilsøking hvis du ikke er så helt kjent med ruterverdenen Lenke til kommentar
Xfaxtor Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Hvis det er "fare for" du har vært innom ruteren å tafset på innstillingen, vil det være en fordel å opplyse om hva det kan ha vært, hvis ikke vil jeg anbefale å resette ruteren, det vil spare deg for en hel del feilsøking hvis du ikke er så helt kjent med ruterverdenen Har ikke rørt selve ruteren. Og min samboer har ikke opplevd noen problemer.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Tør jeg påstå at du kjører da Windows Vista eller "Windows 7"? Hvis du ikke har problemer med å logge deg på din nettbank med din samboers maskin har du en brannmur eller annet som blokkere på din maskin, evt et sikkerhetsprogram som sperrer trafikken. Prøv å deaktivere brannmur, antispyware med mere på din maskin og se om det hjelper når du prøver de tjenesten som feilmeldingen dukker opp i. Lenke til kommentar
Xfaxtor Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Tør jeg påstå at du kjører da Windows Vista eller "Windows 7"? Hvis du ikke har problemer med å logge deg på din nettbank med din samboers maskin har du en brannmur eller annet som blokkere på din maskin, evt et sikkerhetsprogram som sperrer trafikken. Prøv å deaktivere brannmur, antispyware med mere på din maskin og se om det hjelper når du prøver de tjenesten som feilmeldingen dukker opp i. Kjører Windows Vista. Har prøvd å deaktivere brannmuren, hjelper ikke. Har hatt samme anti virus en god stund så tror ikke det kan ha noe med saken å gjøre.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Du kan prøve å koble til ruteren med kabel, deaktivere trådløse enheten på din maskin å se om det forandrer noe. Endret 25. mars 2010 av Inc Lenke til kommentar
Xfaxtor Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Du kan prøve å koble til ruteren med kabel, deaktivere trådløse enheten på din maskin å se om det forandrer noe. Når jeg gjør dette er internett hastigheten tilbake og torrentene i Vuze er grønne. Men har stadigvekk de andre problemene.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Du kan prøve å koble til ruteren med kabel, deaktivere trådløse enheten på din maskin å se om det forandrer noe. Når jeg gjør dette er internett hastigheten tilbake og torrentene i Vuze er grønne. Men har stadigvekk de andre problemene.. Vanskelig å si hvordan den ruteren er konfigurert, men høres ut som portproblem/brannmur i ruter. Uten å sitte med ruteren selv kan dette feilsøkes i evigheter. Alternativet er å resette ruteren. Endret 25. mars 2010 av Inc Lenke til kommentar
Xfaxtor Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Du kan prøve å koble til ruteren med kabel, deaktivere trådløse enheten på din maskin å se om det forandrer noe. Når jeg gjør dette er internett hastigheten tilbake og torrentene i Vuze er grønne. Men har stadigvekk de andre problemene.. Vanskelig å si hvordan den ruteren er konfigurert, men høres ut som portproblem/brannmur i ruter. Uten å sitte med ruteren selv kan dette feilsøkes i evigheter. Alternativet er å resette ruteren. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være noe problem med ruteren da min samboer ikke har noe problemer med denne ruteren og jeg ikke har hatt trøbbel før de siste ukene. Har aldri rørt ruteren før. Men jeg kan allikevel prøve så får vi se hva som skjer. Lenke til kommentar
Xfaxtor Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Da prøvde jeg å restarte ruteren, det fungerte hvertfall ikke. Nå får jeg ikke koblet meg på internett i det hele tatt. Får i stedet følgende feilmelding når jeg prøver å koble på: "Nettverksinnstillingene som er lagret på denne maskinen samsvarer ikke med kravene for nettverket." Dette blei jo bare enda verre..... Endret 25. mars 2010 av Xfaxtor Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Hvis ruteren nå er nullstilt og det trådløse nett er aktivert skal du kunne logge deg på det nettet. Men den nettverksprofilen som er på din maskin, vil nå ikke funke. Du må finne den profilen og slette den. Når du nå søker etter trådløse nettverk, kobler du deg på med ny profil og blanke ark. Lenke til kommentar
Xfaxtor Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Hvis ruteren nå er nullstilt og det trådløse nett er aktivert skal du kunne logge deg på det nettet. Men den nettverksprofilen som er på din maskin, vil nå ikke funke. Du må finne den profilen og slette den. Når du nå søker etter trådløse nettverk, kobler du deg på med ny profil og blanke ark. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Hvis ruteren nå er nullstilt og det trådløse nett er aktivert skal du kunne logge deg på det nettet. Men den nettverksprofilen som er på din maskin, vil nå ikke funke. Du må finne den profilen og slette den. Når du nå søker etter trådløse nettverk, kobler du deg på med ny profil og blanke ark. Hvordan gjør jeg dette? Du kan først prøve "reparer". Du må inn på nettverkstilkoblinger å finne den trådløse enheten, høyreklikk og trykk reparer. Er ikke sikker på om det er akkurat her på vista men ved å høyreklikke den trådløse tilkoblingsenheten for du opp noe som tilsvarer dette. En annen ting er om det er Vista som søker etter nettverk eller det programmet som fulgte med den trådløse enheten? Uansett så finner du som oftest "dine profiler" under avansert innstillinger ved å høyreklikke den trådløse nettverkstilkoblingen som du igjen finner under nettverkstilkoblinger. Finner du den trådløse ruteren når søker etter trådløse nettverk? Endret 26. mars 2010 av Inc Lenke til kommentar
Xfaxtor Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Hvis ruteren nå er nullstilt og det trådløse nett er aktivert skal du kunne logge deg på det nettet. Men den nettverksprofilen som er på din maskin, vil nå ikke funke. Du må finne den profilen og slette den. Når du nå søker etter trådløse nettverk, kobler du deg på med ny profil og blanke ark. Hvordan gjør jeg dette? Du kan først prøve "reparer". Du må inn på nettverkstilkoblinger å finne den trådløse enheten, høyreklikk og trykk reparer. Er ikke sikker på om det er akkurat her på vista men ved å høyreklikke den trådløse tilkoblingsenheten for du opp noe som tilsvarer dette. En annen ting er om det er Vista som søker etter nettverk eller det programmet som fulgte med den trådløse enheten? Uansett så finner du som oftest "dine profiler" under avansert innstillinger ved å høyreklikke den trådløse nettverkstilkoblingen som du igjen finner under nettverkstilkoblinger. Finner du den trådløse ruteren når søker etter trådløse nettverk? Er vist som søker etter trådløse nettverk. Er en innstilling som heter diagnostiser og reparer. Når jeg gjør dette får jeg opp "Sikkerhetsinnstillingene på denne PC samsvarer ikke med innstillingene på AirLink 29150" Finner den trådløse ruteren når jeg søker etter den og min samboer har ingen problemer med å koble seg på. Nettverket er nå usikret. Men hos meg er det ikke mulig å trykke "Koble til" når jeg velger mitt trådløse nettverk og der hvor nettverksstyrken vises hos de andre nettverkene er det bare et rødt kryss. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Du har heller ikke funnet noen profiler? Lenke til kommentar
Xfaxtor Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Du har heller ikke funnet noen profiler? Fant profilene nå, slettet den og er nå tilkoblet trådløst. Men nettverket er nå usikret, vill gjerne ha et sikret nettverk, men vet ikke helt hvordan jeg får til dette. EDIT: Klarte å sikre nettverket selv. Dette hjalp dog ikke på mitt opprinnelige problem EDIT 2: Når jeg forsøker å laste opp vedlegg til mailen min får jeg følgende beskjed: "Attachment failed. This may be due to a proxy or firewall" Endret 26. mars 2010 av Xfaxtor Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Du har heller ikke funnet noen profiler? Fant profilene nå, slettet den og er nå tilkoblet trådløst. Men nettverket er nå usikret, vill gjerne ha et sikret nettverk, men vet ikke helt hvordan jeg får til dette. EDIT: Klarte å sikre nettverket selv. Dette hjalp dog ikke på mitt opprinnelige problem EDIT 2: Når jeg forsøker å laste opp vedlegg til mailen min får jeg følgende beskjed: "Attachment failed. This may be due to a proxy or firewall" Regner med du ikke sitter bak en proxy? Spurte tidligere om du har prøvd å slå av brannmur, men glemte å spørre om du slo av begge to? Windows sin og evt andre antivirus/brannmursprogrammer du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå