phpnuke Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hei.. Nå som varmegradene kom begynte mauren å komme. Har vært så og si stort sett vært maur problem her, både inne og ute i flere år. Men i fjor var det ikke maur, forbausende nok. Men i år er de tilbake. Tidligere enn normalt, og jeg er lei.. Hva kan jeg gjøre? Er først og fremst på kjøkkenet, men nå har de beveget seg inn i stua og. Vil få fjernet disse før de er tilbake på kjøkkenet i 2 etg. og..Takker for tips. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Er maurene små og svarte, sukkermaur som er de som er vanligst i kjøkken? Da kjøper du en tube med dette søte klisset og legger en klatt på steder maurene ferdes. De spiser den, og lagrer også noe som mat til neste generasjon som klekkes, og både nåværende og neste generasjon dør. Dersom maurene er store og rødbrune som de man vanligvis ser i skogen, kan det hende at du skal ha et annet middel, men Jernia eller tilsvarende butikker kan sikkert hjelpe med det også. Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 finn tua deres å hell et glass fun light saft i den. Ikke bland den ut da, bare rent konsentrat. Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hvis problemet er omfattende bør du ta kontakt med en professionell skadedyrsbekjemper. Lenke til kommentar
Ansats Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei.. Nå som varmegradene kom begynte mauren å komme. Har vært så og si stort sett vært maur problem her, både inne og ute i flere år. Men i fjor var det ikke maur, forbausende nok. Men i år er de tilbake. Tidligere enn normalt, og jeg er lei.. Hva kan jeg gjøre? Er først og fremst på kjøkkenet, men nå har de beveget seg inn i stua og. Vil få fjernet disse før de er tilbake på kjøkkenet i 2 etg. og..Takker for tips. Kjøp et stoff som heter Baythion.Dette er et stoff jeg har brukt flere ganger.Det er veldig bra. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 Ok, takker for svar folkens ! Men hva er det som gjør at mauren kommer i enkelte hus? Er det noe i huset som gjør det? Lenke til kommentar
Ansats Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Fuktighet og varme er noe den liker. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hvis problemet er omfattende bør du ta kontakt med en professionell skadedyrsbekjemper. Så sinnsykt respekt å skaffe en slik for å fjerne maur :!: Ellers vet jeg at butikker som plantasjen selger slikt hvitt pulver man kan helle ut som tar knekken på det meste av maur. Hvis man vet hvor de bor dvs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå