Gå til innhold

"Bolere" på treningssentre. Et kraftig voksende problem.

Anbefalte innlegg

møtt mange som er helt motsatt av slik du beskriver, greie og ikke minst hyggelige mennesker som ikke mister vektene i gulvet etc.., og de går stille rundt og venter høflig på tur som alle andre..men jøsses, det fins noe av alt rundt omkring :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merk at dopfrie også kan virke arrogante da de kommer for å trene, mens chattingen kan de ta når de er ferdig.

Slippe vektene i gulvet er vanlig på for eks deadlift eller der man løfter stangen over hodet. Om det er et problem så er det vel treningssenteret som ikke legger til rette for slik trening med for eks gummimatter ol.

Hadde en 14 åring brølt og sluppet vektene hadde alle løftet på skuldren, men siden personen er 120kg stor så er det et problem?

Dypere stemme? ser ikke selve problemet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjell på å sleppe ei vekt naturleg i bakken, og å knuse den vekk frå seg, sånn som en kukk på treningsrommet der eg trener gjer. Har sett folk som nærmast på hoppe for å ikkje bli treft av manualane. En gang eg trente der sa han til meg under knebøyen då eg varma opp med 30, at "skal du ha hjelp med å få opp vekta eller?".. det var ganske tidlig i treninga mi, løfter tyngre enn han no, og det er jaggu deilig.

Fyren er forøvrig ingen "boler", han berre oppfører seg slik. Er faktisk syklist, og løfter ikkje så veldig tungt. Han berre vandrer rundt og supersetter heile treninga med masse isolasjonsøvelsar. Gidder ikkje seie noke til han..

Lenke til kommentar

Som iverha og war oppsummerer, idioter er idioter enten de doper seg eller er rene. Folk som kan å oppføre seg vil oppføre seg enten de er rene eller dopet. Folk kan være svære uten å ha dopet seg, og folk kan være små og samtidig være full av doping.

Moralen er - det er mye bedre om man får i stand et skikkelig sett med ordensregler, og kaster ut folk fra sentrene dersom de ikke klarer å oppføre seg som folk. Om folk er dopet eller ikke er egentlig helt uinteressant, så lenge de ikke konkurrerer i idrett mot folk som er rene. Det er faktisk lovlig å benytte AAS her i landet, mens krav om vilkårlig testing er ulovlig.

Jeg ønsker ikke å ta noe standpunkt hverken for eller mot doping, det får folk gjøre opp sine egne meninger om. Det eneste jeg har noe i mot i disse sakene er at man nesten ukritisk skal akseptere grove overtramp av datatilsynets regler, og en totalt uberettiget og ulovlig invasjon av privatlivet, i form av disse testene som enkelte sentere tror de har lov til å utføre.

Lenke til kommentar

(...)

Dette er som oftest menn i alderen 20-30 år som har mye muskler, gjerne veldig breie skuldre og store bryst. De trener som oftest øvelser som benkpress og bicepscurl, av og til knebøy/markløft med vektbelte og vekter i 100-150kg-klassen.

Jeg føler meg ikke truet av disse menneskene, og jeg har ikke noe veldig imot dem. Hvordan de trener osv får være deres sak. Det eneneste er at de ikke akkurat lager god stemning der de står og markerer seg som de sterkeste i rommet, og med de svære "stønnene" sine for hver repetisjon, samt det enorme smellet hver gang de slipper stangen i bakken uten omtanke for omgivelsene.

(...)

Selv om jeg ikke er noe boler, så treffer du meg litt med de uttalelsene. Det kommer lyder ut av meg når jeg løfter tungt, og selv om jeg prøver å unngå store smell når kiloene skal ned så skjer det..

Når det gjelder blodprøvene, så stemmer det at senterne ikke kan tvinge medlemmer til å ta blodprøve. Men i og med at nekt ofte blir sett på som positiv prøve, så blir det litt frivillig-tvang hvis man ønsker å fortsette sitt opphold.

Og over til bolere; de finnes i mange fasonger og intelligens. Jeg har vel selv kun snakket med en, og han var ikke av den skarpeste sorten. Gikk på sosialen og stod opp kl 4... Har også overhørt samtaler til Arild Haugen, ikke de dypeste.. Men husker artikkelen som VG hadde i fjor om en suksessfull person som hvert år reiste til Thailand i 1-2mnd for å trene med bol. Det virket som han hadde kontroll på hva han gjorde, men hva vet jeg..

Lenke til kommentar

Regner med at folk skjønner at denne diskusjonen er diskriminerende ovenfor de omtalte?

Hvordan hadde dere reagert om vi hadde byttet ut ordet boler med f.eks tyrker?

Kan dere ikke akseptere at folk tar bol så grav dere ned i ei jordhule og bo der til dere må på sykehjem og tvangsvaskes etter dom fra høysterett.

Lenke til kommentar

Å være tyrker er ikke et valg, å være boler er det.

Og du vet tydeligvis ikke hva diskriminering er. Jeg kan derimot være med på at den (diskusjonen) er litt (forhånds)dømmende.

Kan dere ikke akseptere at folk tar bol så grav dere ned i ei jordhule og bo der til dere må på sykehjem og tvangsvaskes etter dom fra høysterett.

Det er nok ikke slik man diskuterer på et forum. Folk skal ha lov til å ha forskjellige meninger uten at de skal dømmes som psykisk syke av deg.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Hadde du byttet ut tyrker med transer/shemales, så kan det vel sammenlignes da dette er mer et valg enn å være tyrker.. Og diskriminering er det vel heller ikke, mer generalisering. Hvis det er noen på dette forumet som er av den bedre sorten "boler", så anbefaler jeg å starte en tråd hvor folk kan spør spørsmål og på den måten opplyse befolkningen som at de bolerene som kommer i avisen er på samme måte som pedofile som begår overgrep. Avvik!

Lenke til kommentar

Å være tyrker er ikke et valg, å være boler er det.

Og du vet tydeligvis ikke hva diskriminering er. Jeg kan derimot være med på at den (diskusjonen) er litt (forhånds)dømmende.

Det er nok ikke slik man diskuterer på et forum. Folk skal ha lov til å ha forskjellige meninger uten at de skal dømmes som psykisk syke av deg.

Tja kanskje litt feil sammenligning. Men det er ihvertfall ikke å synke så lavt som deg ved å gå til personangrep på andre. Hadde du fulgt med litt i nyhetsbildet så hadde du skjønt hva jeg refererte til med det utsagnet der. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10007490

Spar meg for videre fjortissbemerkninger så går dette fint.

Lenke til kommentar

skjønner liksom ikke hva en såkalt boler har gjort deg/dere..annet en at de er der. alle kan lage bråk når de trener, fise,ikke oppføre seg, tro at de kan alt og gå rundt og bruse med fjæra sine, men er det virkelig så mange der?!, og mange av de som lager disse problemene er virkelig ikke de som er bolere etter min erfaring,uansett isåfall ville jeg byttet treningsstudio, etter og forsøkt og si ifra først til ledelsen. vil uansett være treningsstudioets tap om de ikke klarer og ta vare på alle sine medlemer.

Endret av Hudrin
Lenke til kommentar
Men det er ihvertfall ikke å synke så lavt som deg ved å gå til personangrep på andre. Hadde du fulgt med litt i nyhetsbildet så hadde du skjønt hva jeg refererte til med det utsagnet der. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10007490

Spar meg for videre fjortissbemerkninger så går dette fint.

Er du seriøs nå? Pek på et personangrep fra meg.

Nei vent litt. Jeg leste feil på psykisk syke. Tror jeg lider av litt akutt dysleksi her. Beklager jeg trekker tilbake det jeg sa.

Lenke til kommentar

skjønner liksom ikke hva en såkalt boler har gjort deg/dere..annet en at de er der. alle kan lage bråk når de trener, fise,ikke oppføre seg, tro at de kan alt og gå rundt og bruse med fjæra sine, men er det virkelig så mange der?!, og mange av de som lager disse problemene er virkelig ikke de som er bolere etter min erfaring,uansett isåfall ville jeg byttet treningsstudio, etter og forsøkt og si ifra først til ledelsen. vil uansett være treningsstudioets tap om de ikke klarer og ta vare på alle sine medlemer.

Det blir å dra alle over samme kam. Slik det ofte alltid er når en eller fler gjør noe som kan relateres til et valg de har gjort tidligere. Det betyr ikke at alle som har gjort det samme valget utagerer seg på samme måte. Min bestekamerat begynnte med bol for rundt 5 år siden. Han er fremdeles min beste kamerat. Enkelte mennesker sliter med et veldig dårlig selvbilde av seg selv og vil nærmest gjøre hva som helst for endre på det. Å ta steroider er en enkel å rask løsning for mange, og man har lett for å ignorere bakdelene ved det. Samfunnet idag har et mye større press på det perfekte utseende og man blir bombandert med bilder av det "perfekte" overalt i reklamer og på tv.

Spiseforstyrrelser er heller ikke uvanlig blandt norsk ungdom, men her er det kanskje flertallet jenter som er berørt. Forløpig. Dette er gjerne vanskeligere å oppdage og det er kanskje derfor det ikke er en "Spiseforstyrrede mennesker på cafè'n. Et kraftig voksende problem" tråd her inne.

Noen velger å ta bol fordi det er kult og man blir svær å sterk. Andre gjør det fordi de har et psykisk problem. De psykiske problemene blir ofte bare forsterket når de tar bol dessverre da nedturen etter en endt kur resulterer i en kraftig knekk av selvtilliten, og man er igang igjen.

Det beste man kan gjøre er å holde seg godt informert om steroider. Heller prøve å hjelpe venner/bekjente som vurderer å ta bol, fremfor å dømme dem nord å ned. Steroider.net er en meget god informasjonskilde vedrørende bol.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...