Gå til innhold

"Bolere" på treningssentre. Et kraftig voksende problem.

Anbefalte innlegg

Bare du ikke blander Bol-brukere med suksessfulle bodybuildere, er lett å ta feil. Jeg jobber selv på SATS treningssenter, hvor dette forsovidt er et veldig lite problem, men om du mistenker noen i å bruke anabole steroider skal det gå ann å kontakte senterledelsen og be deg gi beskjed videre, og få noen til å komme på ditt senter og ta tester, slike tester kan kreves av alle medlemmer på senteret.

Feil. Ingen kan kreve tester av noen som ikke er tilknyttet idretten. Dette var oppe til sak for noen år siden.

Er kanskje ikke slik på alle treningssentere, men vet at SATS og Elixia har en lang regelliste som man må skrive under når man melder seg inn, en av reglene er at det ikke er lov å bruke ulovlige kosttilskudd eller noe lignende, da kan sentere som SATS og Elixia kreve prøver fra medlemmer til enhver tid, når de er på besøk på treningssenteret

Ja, de kan kreve at man ikke bruker bol, men de har ingen måte å finne ut av om folk overholder reglene eller ikke. De kan ikke kreve tester.

Nå skal jeg støtte oyvmar! For det han sier er faktisk sant ;) Sist gang jeg sjekket så hadde man slike skjemaer man kunne få kundene til å skrive under på. Men man kan ikke gjøre noe med bolerne UTEN denne lappen - Jobbet på Spenst før og vi hadde en slik sak for noen måneder tilbake der vi ikke kunne gjøre noe med en person som bolet og nærmest dealet på garderoben - men en dag hadde han klart å true en av våres kunder på livet med kniv (også en kompis av meg). Han ble testet hos politiet og etter det har vi ikke sett han trene hos oss. Det er eneste muligheten man har for å kunne utestengte noen som bruker bol når man ikke har lappen som man skriver under på at "vi" kan komme å ta blodprøve av samtlige til hvilken som helst tid. (føler jeg gjentok meg en del her nå, men håper budskapet ble lagt fram)

Treningssentre kan da vitterlig gjennomføre dopingkontroller! Treningssentre hvor de har en skriftelig avtale på at medlemmene kan bli dopingtestet, tilkaller Antidoping Norge, og dersom medlemmene tester positivt på på NIF's lister kan bli bortvist.

Finner ikke regelverket til elixia, impulse, 3t, sats eller spensts på nettet, men fant ved NTNU hvor jeg trener. Jeg tror nok at flere sentre har denne holdningen.

http://www.antidoping.no/internett/dopingkontroll/treningssenterkontroll/

http://sit.no/content.ap?thisId=1631

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Treningssentre kan da vitterlig gjennomføre dopingkontroller! Treningssentre hvor de har en skriftelig avtale på at medlemmene kan bli dopingtestet, tilkaller Antidoping Norge, og dersom medlemmene tester positivt på på NIF's lister kan bli bortvist.

Finner ikke regelverket til elixia, impulse, 3t, sats eller spensts på nettet, men fant ved NTNU hvor jeg trener. Jeg tror nok at flere sentre har denne holdningen.

står jo ganske klart Det er bare medlemmer som frivillig skriver under en avtale om dopingkontroll som kan kontrolleres.

Utifra teksten kan man tolke det slik at avtalen det referes til er en separat kontrakt om at man gir sitt samtykke til å avlegge dopingprøver visst man blir spurt.. Har aldri drevet med doping, men har gått på kreatinkurer men det er jo bare ett supplement istedenfor kjøtt.. men ville allikevel nektet å bli testet på ett sted man må betale for å trene.. synes det er veldig bra at toppidrettsutøvere blir testet, forskjellen er jo at de blir tross alt rikelig betalt for å bli best uten snarveier.. men finnes kanskje treningssentere som jobber tettere med antidoping norge men som sagt synes det er latterlig. just my 2cents..

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar

står jo ganske klart Det er bare medlemmer som frivillig skriver under en avtale om dopingkontroll som kan kontrolleres.

Utifra teksten kan man tolke det slik at avtalen det referes til er en separat kontrakt om at man gir sitt samtykke til å avlegge dopingprøver visst man blir spurt.. Har aldri drevet med doping, men har gått på kreatinkurer men det er jo bare ett supplement istedenfor kjøtt.. men ville allikevel nektet å bli testet på ett sted man må betale for å trene.. synes det er veldig bra at toppidrettsutøvere blir testet, forskjellen er jo at de blir tross alt rikelig betalt for å bli best uten snarveier.. men finnes kanskje treningssentere som jobber tettere med antidoping norge men som sagt synes det er latterlig. just my 2cents..

Leser du regelverket til SiT, ser du at de kan komme og ta prøver av deg uten forvarsel. Skal dit i morgen for å trene, og kan sjekke om det er slik at å nekte å avgi prøve får samme konsekvenser som en positiv test. Linken til antidoping.no var for å referere at treningssentre kan benytte seg av tilbudet de har.

Lenke til kommentar

Mine antagelser stemte, dopingprøvene kan bli avholdt når som helst og uten forvarsel. Neker man å avlegge prøve, blir det behandlet som ved positiv prøve og får inndratt adgangskort og har ikke adgang til treningsbyggene.

Lenke til kommentar

det største problemet med alle bolerne er jo at de gjør det kjipt for de som starter på treningssenter, ikke fordi de er så jævla svære osv (eller litt det da, men kan ikke klage på det)

men jeg føler at de gjør det utrivelig for alle andre når de oppfører seg som en homofil utgave av en HA torpedo

Lenke til kommentar

Snakk om å sette folk i bås i denne tråden! Er nok en betydelig andel som ikke gjør så mye ut av seg enn å trene som normalt selv om de har aldri så mye forskjellig i kroppen.

Meldte meg inn i nytt treningssenter på Tirsdag. Ble ikke informert om sånne kontroller, og måtte heller ikke skrive under på annet enn selve kontrakten (stod ikke noe om det der). kommer de å krever å trekke ut masse blod når jeg er å trener takker jeg nok pent nei. Skal trekke nok blod hos legen imorra og har grua meg hele uka :sick:

Lenke til kommentar

Det er pisseprøver først.

Arnold; Har innrømmet å ha brukt anabole steroider.

:!:

På den tiden var det ikkefyfy, det var lovelig og legen satte det.

Om proteinpulver hadde blitt "bol" fyfy om 20 år, men vi drikker det nå, sånn må det da føles for dem.

Lenke til kommentar
Men proteinpulver er jo harmløst. Vanlig kosthold gir mer enn nok protein til muskekbygging.

Jada, det ligger i navnet, tilskudd, kun dersom man vil eller trenger det.

Men sikter til følesen, det er lov og alle gjør det , så blir det fyfy.

Bigger,stronger faster eller hva den dvden heter synnes jeg man burde se.

Det handler om usa og dop idag og man vil ikke tru det man ser.

Det er flere 90% flere 14åringer som boler VS bodybuildere.

Denne filmen.

http://www.youtube.com/watch?v=D8nOKJTL6Tg

Endret av War
Lenke til kommentar

Bigger,stronger faster eller hva den dvden heter synnes jeg man burde se.

Det handler om usa og dop idag og man vil ikke tru det man ser.

Det er flere 90% flere 14åringer som boler VS bodybuildere.

Trodde filmen skulle være antidoping jeg. Var jo mer som reklame for doping. :)

Lenke til kommentar

De sier vel bare at alle gjør det.

I klassen " vektløftere" og "resten av folkemassen" så er det flere bolere blandt oss vanlige , så hvorfor bol = bodybuilding forstår ikke jeg.

la oss si 10000 bb bruker bol ja, og 876 millioner vanlige. ( som ikke trener for masse, men har 6pac og litt bryst/biceps hele året , men man ser ikke at de boler seg.

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...