MST Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hei. Er 15 ( fyller 16 i år ) og begynte på treningsstudio for ett par måneder siden. Treninga går bra, men har jo skjønt at nesten 50% av det viktigste man gjør når man trener å være obs. på hva man hiver i seg. Har ikke noen store planer om å hverken gå veldig opp eller veldig ned i vekt, men holde meg ca. der jeg er (øke litt vekt). Er 190cm høy og veier rundt 67kg og vil gå opp i 70-75kg, men vil gjerne ha en slank kropp (håper på six-pack) i sommer, så tror jeg drøyer "bulkinga" til etter sommerferien Så da lurte jeg på om dette kostholdet er greit? Hva burde jeg evt. få i meg mere av/mindre av?: Frokost: En posjon med havregrøt med litt eplemost oppi og appelsinjuice ved siden av. Lunch: Salat med: Pastaskruer(fullkorn),Kylling/skinke,Tomat,Mais Etter skolen/før trening: Ett eple+Banan Middag: Kylling med pasta som tilbehør og grønnsaker Etter middag: 2 Epler Kveldsmat: 5 knekkebrød med makrell eller annet magert pålegg ( Trener stronglifts 5x5 ) Lenke til kommentar
HValder Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Alt for lite mat. Med den kroppsvekta må du vere tynn som ei flis, dersom du trener aktivt vil six-packen synast sjølv på rundt 85kg (som er ca. optimalvekt for ein på di høgd). Lenke til kommentar
MST Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 Har underhudsfett som sjuler sixpacken.. Men, hva skal jeg spise da? Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Litt rart det der. Jeg vegde 50 kg, og hadde også fett som måtte vekk for å få frem sixpacken. Nå, 4 kg lettere har jeg fått den frem, 46 kg hørest jo sykt lite ut, men ser jo normal ut. ( er 165cm) Men OT: Om du vil ha vekk underhudsfettet må du ligge i underskudd, og deffe. med det kostholdet du har nå ligger du i underskudd, og vil gå ned i vekt. Så om målet ditt er å få frem sixpacken, spis som du gjør nå når det gjelder kalorier, men du kan/burde bytte ut frukt måltidene med kylling/egg/fisk eller noe. Lenke til kommentar
Sammy-Lee Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Slenger meg på her. Har spilt fotball i 12 år, og sluttet nå for en stund siden. Skal begynne å fokusere enda mer på styrke nå, og mat er selvfølgelig en sykt viktig ting. For å få en liten oversikt over hvor mye mat jeg trenger osv, så jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på måltidet jeg pleier å spise. Idag: Frokost: To rugbrødskiver med skinke. 3 dl melk Lunsj 11:25: Fire skiver med skinke og ost. 5 dl melk MIddag: To kyllinglår med ris, saus, salat og mais Kvelds: To skiver med skinke og skinkeost. 3-4 dl melk. PLuss havregrynsgrøt Pluss litt småplukk som youghurt, eple, banan, druer... Veier 72 kilo, er 183 høy. Trener vekter ca 4 ganger i uken. I følge kalorikalkulator.no trenger jeg ca 3000 kcal for å dekke behovet mitt. Er den maten jeg har spist i dag nok til å gå opp i vekt? Spiser gjerne mer om jeg trenger det. Endret 25. mars 2010 av Sammy-Lee Lenke til kommentar
MST Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Okei, får jo i en god del proteiner av havregrynet til frokost, salaten med kylling inneholder en del proteiner, og middagen pleier å inneholde en god del proteiner. Skal begynne å spise egg om kvelden og jeg drikker mye melk ( 1,5 liter om dagen ca. ) Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Litt rart det der. Jeg vegde 50 kg, og hadde også fett som måtte vekk for å få frem sixpacken. Nå, 4 kg lettere har jeg fått den frem, 46 kg hørest jo sykt lite ut, men ser jo normal ut. ( er 165cm) Men OT: Om du vil ha vekk underhudsfettet må du ligge i underskudd, og deffe. med det kostholdet du har nå ligger du i underskudd, og vil gå ned i vekt. Så om målet ditt er å få frem sixpacken, spis som du gjør nå når det gjelder kalorier, men du kan/burde bytte ut frukt måltidene med kylling/egg/fisk eller noe. Kanskje du trur det ja, men veger du 46kg og er 165 cm er du TYNN. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Litt rart det der. Jeg vegde 50 kg, og hadde også fett som måtte vekk for å få frem sixpacken. Nå, 4 kg lettere har jeg fått den frem, 46 kg hørest jo sykt lite ut, men ser jo normal ut. ( er 165cm) Men OT: Om du vil ha vekk underhudsfettet må du ligge i underskudd, og deffe. med det kostholdet du har nå ligger du i underskudd, og vil gå ned i vekt. Så om målet ditt er å få frem sixpacken, spis som du gjør nå når det gjelder kalorier, men du kan/burde bytte ut frukt måltidene med kylling/egg/fisk eller noe. Kanskje du trur det ja, men veger du 46kg og er 165 cm er du TYNN. +1 Det er verkeleg ikkje sunt å veie så lite. Dersom musklane dine ikkje viste før var det nok heller fordi du ikkje er spesielt sterk. Målet bør vere å bære jenta, ikkje at jenta kan bære deg . Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Slutt med det tullet a. Er tynn sjølv og det er jævlig kjedelig å høre hvor tynn du er heletiden. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Ka er problemet då? TheFighter skriver at han deffa frå 50kg til 46kg, for å miste fettet. Då må han tåle å høyre sannheten, at han egentlig berre er utrulig tynn. "Skinny-pack" er ikkje fint. At det kan vere vanskelig for noke å legge på seg er en ting, men enn skal då ikkje slanke seg på 50kg for å få six-pack. Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Ka er problemet då? TheFighter skriver at han deffa frå 50kg til 46kg, for å miste fettet. Då må han tåle å høyre sannheten, at han egentlig berre er utrulig tynn. "Skinny-pack" er ikkje fint. At det kan vere vanskelig for noke å legge på seg er en ting, men enn skal då ikkje slanke seg på 50kg for å få six-pack. Nå som jeg snart skal begynne på en bulk er jo det greit å ha ganske lite fett på kroppen, siden jeg kommer til å få en del etter bulken. Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Ka er problemet då? TheFighter skriver at han deffa frå 50kg til 46kg, for å miste fettet. Då må han tåle å høyre sannheten, at han egentlig berre er utrulig tynn. "Skinny-pack" er ikkje fint. At det kan vere vanskelig for noke å legge på seg er en ting, men enn skal då ikkje slanke seg på 50kg for å få six-pack. Nå som jeg snart skal begynne på en bulk er jo det greit å ha ganske lite fett på kroppen, siden jeg kommer til å få en del etter bulken. En dårlig bulk med andre ord. Endret 31. mars 2010 av Pollador Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Ka er problemet då? TheFighter skriver at han deffa frå 50kg til 46kg, for å miste fettet. Då må han tåle å høyre sannheten, at han egentlig berre er utrulig tynn. "Skinny-pack" er ikkje fint. At det kan vere vanskelig for noke å legge på seg er en ting, men enn skal då ikkje slanke seg på 50kg for å få six-pack. Nå som jeg snart skal begynne på en bulk er jo det greit å ha ganske lite fett på kroppen, siden jeg kommer til å få en del etter bulken. En dårlig bulk med andre ord. Hva? Hvorfor det? Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Ka er problemet då? TheFighter skriver at han deffa frå 50kg til 46kg, for å miste fettet. Då må han tåle å høyre sannheten, at han egentlig berre er utrulig tynn. "Skinny-pack" er ikkje fint. At det kan vere vanskelig for noke å legge på seg er en ting, men enn skal då ikkje slanke seg på 50kg for å få six-pack. Nå som jeg snart skal begynne på en bulk er jo det greit å ha ganske lite fett på kroppen, siden jeg kommer til å få en del etter bulken. En dårlig bulk med andre ord. På en bulk legger du på deg fett, så eg skjønner ikkje koffor det skal vere en dårlig bulk? TheFighter, du deffer ikkje når du veger 50kg uansett, då har du et feil sjølbilde. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 165cm og 46kg? Er det seriøst eller skrivefeil noe sted? Jeg er jente, 167cm og veier ca 66kg nå etter at jeg begynte å trene. Du skal ikke behøve å veie 20kg mindre enn meg for å ha en brukbar mage! Da lurer jeg seriøst på hvordan det står til med magemusklene dine Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 165cm og 46kg? Er det seriøst eller skrivefeil noe sted? Jeg er jente, 167cm og veier ca 66kg nå etter at jeg begynte å trene. Du skal ikke behøve å veie 20kg mindre enn meg for å ha en brukbar mage! Da lurer jeg seriøst på hvordan det står til med magemusklene dine Nei, det er seriøst. Det står bra til med dem, eller jeg har ialfall en godt markert mage. ( mest p.g.a lav fettprosent) Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 165cm og 46kg? Er det seriøst eller skrivefeil noe sted? Jeg er jente, 167cm og veier ca 66kg nå etter at jeg begynte å trene. Du skal ikke behøve å veie 20kg mindre enn meg for å ha en brukbar mage! Da lurer jeg seriøst på hvordan det står til med magemusklene dine Nei, det er seriøst. Det står bra til med dem, eller jeg har ialfall en godt markert mage. ( mest p.g.a lav fettprosent) Det er låg fettprosent som må til for å få markerte muskler. Men du har et feil sjølbilde viss du trur du er normal på 46 kg. Lenke til kommentar
MST Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Hmm, veier tydeligvis ekstremt lite i forhold til høyden min jeg da.. Men hva skal jeg spise for å gå opp i vekt med ikke bli så altfor tjukk? 190cm og 70kg er vel lite. Lenke til kommentar
Sammy-Lee Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Hmm, veier tydeligvis ekstremt lite i forhold til høyden min jeg da.. Men hva skal jeg spise for å gå opp i vekt med ikke bli så altfor tjukk? 190cm og 70kg er vel lite. Stopp og spis så mye når du blir "tjukk".... ? Skjønner hva du mener, og du må mest sannsynlig holde deg unna fast food, snacks osv. Få i deg de kaloriene du trenger ved hjelp av skikkelig mat. God norsk middag, kaloririkt brød osv osv os osv osvo sov sovososv Endret 6. april 2010 av Sammy-Lee Lenke til kommentar
MST Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Spiser aldri fastfood og lite snacks ( bare i helga ).. Men må prøve å spise 6 måltider om dagen og mer frukt tror jeg .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå