Gå til innhold

Min erfaring med komplett og Tollpost mypack

Anbefalte innlegg

Bestilte ny skjerm søndags kveld, og den ble sendt mandag. Allerede i dag kl 13 fikk jeg melding på mobilen at pakken kan hentes. Fantastisk rask levering. Dette er andre gangen jeg bruker Tollpost mypack. Sist gang var en gang før jul, og da gikk det like fort. 2 dager er ikke dårlig. Spesielt når posten bruker nesten en hel uke på samme strekning. Når det i tillegg er billigere enn posten servicepakke blir valget enkelt. Håper flere nettbutikker kan tilby denne løsningen etterhvert.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må absolutt si meg enig i beskrivelsen av Tollpost mypack, det går mye raskere enn Posten, og så kan man i tillegg hente pakken på steder som har åpent lenger enn postkontoret (er jo tross alt ikke alle som får pakker utlevert gjennom post i butikk)...

Lenke til kommentar

Helt enig. Bestilte pakke fra komplett som skulle sendes med mypack. Det tok noen dager før den kom frem siden det har vært mange ras-stengte veier her i det siste, og når den kom frem var det fredag og de fikk ikke sendt den fra lageret og til utleveringsstedet. Men for en hjelp jeg fikk. Jeg fikk komme til tollpostterminalen her i byen og hente den der så jeg slapp vente helt til mandagen for å få pakken.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Her gjelder det tydeligvis å ha flaks. Sist gikk det 3 dager helt opp til Finnmark. Denne gangen har det tatt under 2 døgn til terminalen i Finnmark, men pga at de kun har utkjøring fra terminalen 2 ganger i uken og at det nå i ferien kun er en! dag i uken, presterer pakken å bruke 10 dager! Dobbelt så tregt som posten!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Googlet "Komplett Mypack", og fikk opp denne gamle tråden. Prøvde egentlig å finne ut om jeg kunne forvente kortere eller lengre leveringstid enn jeg gjør når det går via Posten, og det ser ut som jeg kan forvente raskere levering.

I alle år (snart 10 år) har jeg enten brukt vanlig postsending, eller hjem på døren - uten at jeg har tenkt eller vurdert denne muligheten før. Det som fikk opp øynene mine var da jeg bestilte Xenonpærer fra et firma i Bergen (jeg bor i nærheten av Drammen), hvorpå de fortalte at jeg ville kunne hente pærene allerede dagen etter hvis jeg valgte Tollpost. Jammen stemte det ikke!

Så nå håper jeg at jeg kan hente pakken min allerede i morgen, hvis den blir plukket opp fra Komplett i rimelig tid! =)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte et objektiv fra MPX for litt over en uke siden. Det tok 14 timer fra pakka var registrert inn på terminalen til det lå på min lokale ICA-butikk ca. tre kvarters kjøring utenfor Bergen. Så at MyPack er raskt i forhold til Posten er det ingen tvil om.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt motsatt for meg; bestilte nylig router til gamlingene, og fikk den tilsendt via Tollpost som billigste alternativ. Opplevde da, som et par andre her, å være litt uheldig med dagen den ankom terminalen deres. De hadde siste avlevering for den uka tidligere på dagen, så jeg måtte vente 4 dager ekstra. Ikke ville de la meg hente den fra terminal heller, sjøl om den befinner seg kun et par steinkast unna universitetet her i byen.

Kanskje vi heller kan trekke konklusjonen at for nordlendinger er den raskeste forsendelsen litt situasjonsbetinga

Lenke til kommentar

Det som er interessant er at Posten har jobbet hardt med å forbedre sine ruter fra Sandefjord og Oslo. Før tok det 3 dager til Gjøvik. Bestiller man tidlig på dagen, eller sent på kvelden kommer det neste dag! Har gjort dette 3 ganger nå, med Posten altså. Og hos komplett kan du jo bestemme selv hvilket sted den skal komme. så er jo bare å velge en post i butikk..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Litt gammel post, men tenkte jeg kunne legge inn min erfaring med Tollpost Mypack.

Har hatt mangen raske leveringer når jeg har bestilt med dem via Komplett, har vanligvis tatt maks 2 dager i forhold til Posten sin minst 3 dager.

Men nå før helga, på torsdag, bestilte jeg noe og valgte Mypack. Fredagen kom og jeg fikk mail om at varen var sendt, men ingenting skjedde på sporing, så på fredagen har de ikke gjort noe. Nå i dag så var pakken hentet hos avsender i Bergen klokka 11:48, og kom inn på terminal 12:42. Etter det så har det skjedd lite intill klokka var 15:43, først da ble den sendt fra Bergen. Jeg hadde forventet meg at dette ville gå fort siden Bergen - Stord, hvor pakken skal, er en 2 timer lang kjøretur, men ser faktisk ikke ut til at pakken kommer i dag. Jeg hadde virkelig ikke tenkt meg at det var mulig å bruke mer enn 1 dag på en så kort distanse, tror til og med Posten hadde tatt denne leveringen på 1 dag siden det hadde gått direkte fra Bergen til Stord og de alltid sender en plass videre per dag.

Til sammenligning så kjøpte jeg nylig et sett med 4 bøker fra amazon.com, hvor jeg valgte den 2. dyreste leveringsmetoden som kosta meg rundt 45,- og det tok dem 2 dager å sende fra Amerika til Norge, og 1 dag fra Oslo til Stord. Generelt sett er leveringsmetoder i Norge veldig skuffende. :p

Lenke til kommentar

Jeg liker Tollpost best, fordi de gjør det de kan for å få pakken fortest mulig frem, og de oppdaterer sporingen sin. Hos Posten tar de som sagt en strekning om dagen, så hvis en pakke hadde komt til Bergen idag, så hadde den komt imorgen til Askøy(15 minutter utenfor Bergen).

Endret av stepking2
Lenke til kommentar

Min erfaring her er faktisk det omvendte, de gangene jeg har bestilt varer, og fått de sendt via Tollpost, så har de kommet frem dagen etter, enn hva en pakke sendt via Posten.

Jeg kan være så heldig at jeg har pakka på postkontoret her i Drammen, samme dag som den har blitt registrert inn i Oslo, sålenge det har skjedd før 09:00. Med Tollpost har det vært dagen etter, og en pakke har jeg faktisk fått to dager etter.

Lenke til kommentar

Jeg har benyttet mypack én gang, og det var en gang for mye. Jeg bestilte noe samlet, og det ble sendt samtidig som to kolli. Den ene pakken kom frem veldig raskt, men den andre stoppet bare opp på sporingen. Utleveringsstedet visste ikke noe, og da jeg tok kontakt med Tollpost mente de først at den var scannet inn på utleveringsstedet, så at pakken ikke var sendt og først da jeg påpekte siste oppføring i sporingen så de at den hadde stoppet opp. De fant den til slutt, men det tok flere dager og det frister ikke å bruke Tollpost sine tjenester i fremtiden.

Det skal sies at jeg har hatt mye dårlig erfaring med Posten også, spesielt det lokale utleveringsstedet. De har for vane å surre veldig, og de har flere ganger spurt om hvem som er avsender og hva som er inne i pakkene. Avsender bør de vel kunne finne i systemet sitt, og innholdet har de ingenting med.

Lenke til kommentar

Så nå har de klart å fått pakken min videre fra Bergen, men istedenfor å ta den veldig enkle maks 2 timer lange strekningen rett ned til Stord har de kjørt den lenger vekk, til Voss som er en 3-4 timer strekning til Stord.

??????? :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...