GeneralUser Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Har en internasjonal poltikk oppgave. Er et par av spørsmålene jeg ikke ser ut til å kunne finne svar på hverken i læreboka eller google. Hva står de tre S'ene for i realistisk teori? Security Self-Help Sovereignty Statism Survival Suprantional Verdensbankens viktigste oppgave er i dag..? å være et forum for handel og liberalisering å assistere og bidra til utvikling i u-land å legge til rette for private investeringer. (Her ville jeg gå for nr2 men usikker på om det er nr1) Woodrow Wilson er.. Realist Liberalist Radikalist/Marxist Konstruktivist Plasser teoretikerne Thomas Hobbes Jean Jaques Rousseau i teoretisk leir Realismen Liberalismen Radikalismen/Marxismen Konstruktivsm Hele oppgava er på 80 spørsmål og de fleste av de kan jeg, men jeg mangler da 7 prosent riktig for å kunne bestå. Detta var da da de spørsmålene jeg var mest usikre på og håper på at noen her kan være til hjelp. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
MortenStenb Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Security Statism Soverignty Verdensbanken jobber for å assistere og bidra til utvikling i u-land. Woodrow Wilson var Liberalist Thomas Hobbes var realist. Rousseau er jeg litt usikker på, men om jeg ikke husker helt feil var han realist han å håper det var til litt hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå