Gå til innhold

skal på intervju i morgen, noen råd?

Anbefalte innlegg

Hei

jeg skal på intervju i morgen for FotoPhono AS og dette er en stillinge jeg har VELDIG lyst på. Stillingen går ut på kundebehandling og redigering av bilder via photoshop og fuji frontier mini lab.

Jeg har ingen erfaring med fuji frontier, så er veldig redd for at andre søkere med erfaring fra dette programmet skal bli prioritert høyere en meg. Jeg har derimot en fordel med at jeg har fagbrevet i butikkfaget og er veldig service orintert.

Kanskje noen her kan komme med noen råd åssen jeg skal "selge" meg på en best mulig måte og om noen har erfaring med fuji frontier mini lab og kan fortelle meg om dette er noe som er lett å sette seg inn i?

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det viktigste er å være deg selv og være ærlig ovenfor den potensielle arbeidsgiveren. Fuji Frontier er vel en fremkallingsmaskin, så det kan være en ide å søke litt på nettet om den type maskiner slik at du har litt kjennskap til de.

Jeg regner med at det blir gitt kursing i bruk av en slik maskin, slik at det behøver ikke være negativt at du ikke kan den. Det er viktig å si ifra når det er ting de spør om som du ikke kan noe om, men du skal ikke fokusere for mye på det. Har du erfaring fra lignende maskiner/programmer, men fra andre produsenter, så kan det være en fordel å nevne det når det passser seg.

Lenke til kommentar

Jeg tror det viktigste er å være deg selv og være ærlig ovenfor den potensielle arbeidsgiveren. Fuji Frontier er vel en fremkallingsmaskin, så det kan være en ide å søke litt på nettet om den type maskiner slik at du har litt kjennskap til de.

Jeg regner med at det blir gitt kursing i bruk av en slik maskin, slik at det behøver ikke være negativt at du ikke kan den. Det er viktig å si ifra når det er ting de spør om som du ikke kan noe om, men du skal ikke fokusere for mye på det. Har du erfaring fra lignende maskiner/programmer, men fra andre produsenter, så kan det være en fordel å nevne det når det passser seg.

søkte litt på nett om fuji frontier og det var jo litt lærerikt, men hjalp ikke så mye når det kommer til å forstå åssen en slik maskin fungerer. Men som du sier, man får vell eventuelt litt opplæring:)

Har jo heller ikke alt for mye erfaring med photoshop, siden jeg bruker lightroom 2, men dette er vell noe jeg setter meg raskt inn i tror jeg. Kan eventuelt foreslå at jeg kan bruke fritiden min til sette meg sikkelig inn i PS:)

Lenke til kommentar

Vær ærlig!!! Og vær deg selv!!!

Skryter du på deg kompetanse du ikke har, slår det bare tilbake på deg selv. Svar på spørsmålene slik du selv mener de skal besvares, og ikke slik du TROR de forventer å høre.

Får du ikke stillingen, ikke ta det personlig.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg har etter hvert sittet noen ganger på "den andre siden" og intervjuet folk, og det du må huske på er at du alt har passert "kompetansenåløyet" når du er innkalt til intervju. Du har mao. ikke mye å bevise på den fronten.

Selvsagt vil det fortsatt være spørsmål knyttet til hva du kan, men det er sjelden man forventer å få inn en ferdig programmert drone, som er selvgående fra første øyeblikk. Slike spørsmål handler mest om å sjekke at du virkelig kan det som står på CVen din. Det viktigste er å selge seg inn som person, og vise at man passer inn i bedriften og miljøet der. Rådet om å være ærlig og å være seg selv er kjempegodt - ingenting er mer pinlig enn å sitte i et intervju og se en person forsøke å være den personen han tror at jeg vil han skal være.

Om du ikke er riktig type, så oppdager de det forhåpentligvis i intervjuet, og da skal du bare være glad om du ikke får jobben, for det er traurig å jobbe i et miljø hvor man ikke passer inn. Det er personlig, men ikke på en slem måte. ;)

Lenke til kommentar

I tillegg til råd fra Anew, ville jeg fortalt om hvor motivert du er for å lære deg jobben. Det teller faktisk ganske mye at du kan si at du VIL ha jobben, og er veldig motivert for å lære jobben skikkelig.

Lenke til kommentar

Ville tatt med litt av porteføljen din,den viser at du har et øye for farger,utsnitt,komposisjon etc.

Angående redigering så er nok bedriften ute etter noen som er effektive så man ikke bruker halve dagen på et bilde,kan også være noe og nevne hvis du raskt "ser" hvordan bildet burde være.

Kan også være lurt og spørre litt om arbeidsplassen,ikke om ting som er til din fordel men om generelle ting som du legger merke til i farten.

Vis en genuin interesse,så er jobben i boks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...