Gå til innhold

Privat salg av barnevogn - annulert


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vi brukte over en time på å pakke inn en barnevogn, og deretter 350 kroner på å sende den som post oppkrav til nordnorge (bor selv i sørnorge) - bare for å oppleve at kjøperen "ombestemte" seg og unnlot å hente varen. Og nå nekter å betale oss for pengene vi brukte på frakt. Salget ble gjort via finn.no.

 

Hvilke rettigheter har vi? Hva kan vi gjøre for å få noe oppreisning her?

 

Utrolig surt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke finn "sikker betaling" ? Finn har også sin egen kontrakt som man kan bruke

 

# Reklamasjon

 

a. Kjøper har rett til å få pengene tilbake dersom:

a) Objektet ikke svarer til opplysningene som selger har gitt.

b) Selger har holdt tilbake opplysninger om objektet som han burde kjent til.

c) Objektet er i vesentlig dårligere stand enn kjøper hadde grunn til å regne med.

b. Kjøper taper sin rett til reklamasjon dersom han ikke innen rimelig tid sender en klage til selger og beskriver mangelen.

c. Selger/kjøper (stryk den ene) plikter å betale porto/fraktkostnader hvis varen returneres.

 

Hadde vel stått sterkere om man hadde papirarbeidet iorden.

Lenke til kommentar

Har ikke finn "sikker betaling" ? Finn har også sin egen kontrakt som man kan bruke

 

# Reklamasjon

 

a. Kjøper har rett til å få pengene tilbake dersom:

a) Objektet ikke svarer til opplysningene som selger har gitt.

b) Selger har holdt tilbake opplysninger om objektet som han burde kjent til.

c) Objektet er i vesentlig dårligere stand enn kjøper hadde grunn til å regne med.

b. Kjøper taper sin rett til reklamasjon dersom han ikke innen rimelig tid sender en klage til selger og beskriver mangelen.

c. Selger/kjøper (stryk den ene) plikter å betale porto/fraktkostnader hvis varen returneres.

 

Hadde vel stått sterkere om man hadde papirarbeidet iorden.

 

Kjøperen (godt voksen dame) sendte oss epost og viste interesse for barnevogna, og etterpå ble det gjort en avtale ved å prate sammen på telefon og litt kommunikasjon i etterkant på sms der vi ble enige om at vi skulle sende varen oppover som postoppkrav.

 

Har vi ikke rett på noe som helst så lenge vi ikke har skrevet noen kontrakt med henne?

 

Irriterer meg at folk kan være så rasshøl og komme unna med det - så vi må bære kostnaden.

 

Vi regner jo med at folk kommer til å kjøpe det vi selger når de faktisk sier at de skal kjøpe det vi selger. Vi forklarte for henne at vi ikke gadd å betale penger for frakt og pakke ned jævelskapen med mindre hun var 100% sikker på at hun skulle ha den. Joda, det var hun. Garantert.

Lenke til kommentar

du sitter nok desverre med svarteper og kostnadene :(

har etter og opplevd samme som selger 2ganger sluttet godta postoppkrav når jeg selger ting, som bortsett fra et par fjortiser som mener det da automatisk må være svindel har fått forståelse for fra kjøpere.

 

finn beskytter kjøpere når det passer de, men selgerne i f.eks slike tilfeller driter de i.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Printe ut kontrakten, signere og ta bilde av den, send bildet .

Mottager printer ut bildet, signerer , tar bilde av og sender deg igjen.

 

Det tar 5 min.

Du kan sende i post, da snakker man en uke.

 

Kjøper kan forhåndsbetle frakten, og pakken i oppkrav.

Ved en evt svindel vil da kjøper tape 300kr.

Lenke til kommentar

Prata med dama om det i går! Neste gang vi skal sende noe så skal kjøper få versegod betale porto i forkant. Det er det som er surest med det her.

 

Hu dama sitter sikkert på ræva og røyker sigaretter mens hu ser gamle episoder av Oluf, og bare tenker: "Æ gir nu totalt blanke faaen i dom dærre jæævla søringan! hæstkuk.."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...