Gå til innhold

Stor ulykke på Sjursøya - Jernbanen i Norge er en skandale!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før granskingsrapporten er klar kan ein ikkje dømme nokon som helst.

Det var eit godstog, eigd av CargoNet så vidt eg forstår. Kva NSB har med saken å gjere forstår eg ikkje. Jernbaneverket har ansvar på jernbanenettet i Norge, samt signalanlegga, informasjon på stasjonar og vedlikehald.

Den utløysande faktoren var at vognene byrja trille av seg sjølv. Dei ansvarlege for toget er vel første som bør undersøkast. Eit tog byrjar ikkje å trille heilt av seg sjølv utan at det har blitt gjort ein menneskeleg feil eller oppstått ein teknisk. At ein teknisk feil skal forårsake sånt høyrest snodig ut, men det får andre undersøke.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Hvorfor klager dere? Nå har vi vært forbannet på forsinkelser og trege tog i flere år. Nå tar man endelig ansvar og setter opp farten, et skritt i riktig rettning ved å sette opp farten. Lyntog neste!

Legg ned hele jernbanen og bygg veier.

Ja, 120 km/t inn og ut av Stor-Oslo hadde hjulpet godt på rutetidene. For nå kjører de i knapt 50 helt fra Sandvika. I hvertfall gjorde de det i 2004, da jeg sist bodde i Oslo. :realmad:

Lenke til kommentar

Altså, jerbaner er relativt trygge. I forhold til bilkjøring er det supertrygt. Hva denne ulykken skyldes vet jeg ikke, men at det blir så stor hype rundt dette er urettferdig, det dør like mange som i denne ulykken i biltrafikken på en snau halv uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...