Gå til innhold

Vanntank for montering inne i kabinett

Anbefalte innlegg

Prosjektet er som følger: Magnum vannblokk, Black Ice Extreme 2 og Eiheim 1048 skal inn i et lite skyhawk kabinett. Målet har hele tiden vært å senke pumpa ned i en liten vanntank inne i kabinettet. Etter lang leting fant jeg en elektronikkboks på en elinstallasjonsavdeling som passet brukbart, som jeg kappet av toppen av og erstattet med plexi.

Da alt ble ferdig, var jeg ikke helt fornøyd med denne løsningen. Det ble rett og slett for liten plass til vannet i tanken, spes med tanke på strømninger ol.

Jeg trenger en boks på 19*14*14 cm med vanntett lokk, helst aluminium for å få dette til optimalt. Har noen ideer om hvor jeg kan få tak i dette? Har lett på Elfa, ClasOhlson etc. Evt hvordan jeg kan lage dette uten at det blir helt uoverkommelig vanskelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å få fatt på en rustfri Tranberg boks ( sinsykt dyre nye). De lager all mulig typer bokser.

Eller hvis du kjenner noen som sveiser kan du få laget en, i det metallet som du ønsker.

Tips. Glassblåst rustfritt stål ser ut som aluminium men holder seg fint mye lenger. Det reageret heller ikke med kjølemiddel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...