htaule Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Min Acer Aspire One A110 bruker kun deler av skjermen til å vise bilde på. Dette gjelder både når operativsystemet er klart til bruk, og i BIOS. Jeg har prøvd diverse operativsystemer, men det samme gjelder nå alle. Første gang problemet oppstod instalerte jeg det medfølgende Linux os'et, og da ble hele skjermen brukt igjenn, men ved første omstart var samme problemet tilbake. Jeg har prøvd å installere Linux'en på nytt, men nå løser ikke det problemet lengre. Er dette et vanlig problem? Og hva er løsningen? Det er venstre del av skjermen som brukes, og den øverste delen av bildet blir speilet nederst på skjermen. Vedlagt er det noen bilder. Jeg har prøvd å kontakte Acer med deres skjema, men det påstår at jeg oppgir feil serienummer... Om noen har smarte løsninger på dette problemet hadde det vært fint. Endret 24. mars 2010 av htaule Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Recovery eller send in til service. Lenke til kommentar
htaule Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 Recovery eller send in til service. Har samme problem som han, ja. Har prøvd recovery. Første oppstart fungerte det, etter restart var problemet tilbake... Har prøvd recovery en gang til uten å få det til å fungere... Feilen er vel i BiOS, og på http://www.acer.no/a...&CRC=2671541602 er det mulig å laste ned på nytt, men det står "Updating an incorrect BIOS may cause harm to your system. We recomend that you only do this after being instructed by one of our Customer Care representatives. By using these updates you agree to accept the possibility of product failure." på den siden. Er det stor sjanse for at pc'en blir ubrukelig av det? og hvordan skal jeg gjøre det? Lenke til kommentar
htaule Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Hmm. Har prøvd på nytt med den kjipe Linux'en, og den fungerte. Får vel godta den da... Om det er eneste som fungerer stabilt. _________________________________________________ Edit: Å DER sluttet den også å virke... Kun Apple produkter på meg hæretter. Endret 24. mars 2010 av htaule Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå