Gå til innhold

Crossfire - 2x 5870, hvordan?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, faktisk så er det normalt "plug og play", men det du må gjøre er å avinstallere Catalyst driveren først. Installer så det andre kortet (regner med at du har et allerede), sett på Crossfire broen (en fordel å ha på 2 stk men er ikke et must). start PCen og når Windows er i gang, installer Catalyst driveren, restart PCen og (normalt) voila, du har Crossfire "out of the box".

Virket helt flott for meg med 2 x 4870 kort og det burde ikke være noen forskjell på 2 x 5870 kort. Catalyst Control Center bør finne begge kortene og sette dem i Crossfire automatisk.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

ok, den er grei. Dette skjermkortet støtter 3skjermer. Så jeg kan ikke ha flere selv om jeg har flere i crossfire? har bare 3skjermer, men bare lurer.. :p

Så vidt jeg kunne finne så fulgte kun med en sånn crossfire bridge (følger disse med hk eller grafik kortet?).

Så hvis 2stykk ikke er et must, hva er forskjellen mellom 1 og 2; ytelse?

edit:

Hvis man har flere enn 2 så tar man vel 1 bridge fra den første til den neste og den til neste osv. ?

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar

ok, den er grei. Dette skjermkortet støtter 3skjermer. Så jeg kan ikke ha flere selv om jeg har flere i crossfire? har bare 3skjermer, men bare lurer.. :p

Så vidt jeg kunne finne så fulgte kun med en sånn crossfire bridge (følger disse med hk eller grafik kortet?).

Så hvis 2stykk ikke er et must, hva er forskjellen mellom 1 og 2; ytelse?

edit:

Hvis man har flere enn 2 så tar man vel 1 bridge fra den første til den neste og den til neste osv. ?

man får normalt med en bridge pr. kort... så hvis du kjøper to kort så får du to bridge :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...