zZzZz Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg har Slackware 9, med GRUB. Jeg har nettopp kompilert 2.4.20, men hvor finner jeg GRUB's config-fil? Lenke til kommentar
synfault Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 /etc/grub.conf eller muligens /boot/grub/grub.conf Eller finn den med: find / -name grub.conf -print Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg har sjekket både /etc og /boot/grub, og der ligger ingen conf-fil til grub. Men jeg kan sjekke med find. Grunnen til at jeg skaffer meg ny kjerne er at jeg da skal få inn isdn, sånn at jeg slipper å reboote hele tida... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Grunnen til at jeg skaffer meg ny kjerne er at jeg da skal få inn isdn, sånn at jeg slipper å reboote hele tida... Hvorfor må du reboote uten ISDN? Funker ISDN bare 1x? Også reboot, 1x, reboot, 1x? Høres teit ut 8) Lenke til kommentar
Klette Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Tror hun/han/det kjører dual boot mellom XP og Linux, mener å ha lest det i en annen post Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 bingo, Klette... Ja, og forresten, det er verken hun eller det, det er han... Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Sånn, ja... Den config-fila var ikke særlig vanskelig å forstå seg på, nei... Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Hvordan lager jeg et valg for DOS også? Har nettopp installert SuSE, men da forsvant option'en med Windows.. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hvordan lager jeg et valg for DOS også? Har nettopp installert SuSE, men da forsvant option'en med Windows.. SuSE har eget verktøy for dette i YaST 2, ellers kan du gjøre det manuelt: Åpne fila /boot/grub/menu.lst som root og legg til dette på slutten av fila: title <tittel> root (hdx,y) makeactive chainloader +1 Der x står for disknummer (0=master 1=slave) og y står fot partisjonsnummer (fra 0 og oppover)... MarcelSB Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Høh... Lasta ned GRUBconf, et konfigureringsprogram for GRUB i gui. Gjorde det jeg ville, og trykka på "close". Programmet klikka... Etterhvert, neste gang jeg startet opp maskina og skulle inn i linux, så var ikke GRUB'en helt god (les: den funket elendig, ingenting virket)... Boota opp fra cd, og heldigvis lå det en backup av den gamle fila menu.lst'en min... Men når jeg skal boote WinXP, så kommer det først en melding med etteler annet om at boot.ini er feil eller no' sånt. Trykker enter, og windows starter opp på vanlig måte... Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 C:boot.ini er en dårlig versjon av /boot/grub/menu.lst for windoze. Du må sannsynligvis fikse noe i boot.ini :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå