Gå til innhold

Skrive reportasje om diablo - hva burde jeg ha med?

Gjest Slettet-3t93k9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9

Skal skrive en skolereportasje om et valgftitt tema(medier og kommunikasjon). Jeg tenkte å ha om diablo, og om de to spillene, samt litt om hva som som kommer på diablo 3.

Hvordan skal jeg bygge dette opp, og hva burde jeg absolutt ha med? Viktig at det ikke blir en anmeldelse, men en reportasje..

Selv har jeg satt opp(Bare ide):

- Historien bak diablo 1, og hvordan den utviklet seg i diablo2.

- litt om blizzard, og hvilke spill de har gitt ut

- Battle.net (multiplayer)

- Diablo 3, hva er forskjellen?

- Grafikk

- Gameplay

Så spørsmål:

Hvordan bygge det opp, og hva burde jeg prioritere?

Postet her istedet for i skole og leksehjelp, da det har mye med diablo spillet å gjøre, og ikke bare hvordan bygge opp. Er moderatorer uenig, så får dere flytte den :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Kult tema og du finner mye info pr Google - prøv å bruk artikler fra anerkjente magasiner/forfattere så du slipper unna mye kvalitetskontroll.

Et annet tips er å kontakte Blizzard, men jeg antar at du burde påregne litt ventetid på et evt svar.

Én god idé er sikkert å prøve å være så objektiv som mulig. Jeg husker et foredrag fra vgs (hadde mediekunnskap) og en i klassen stod og nerda side opp og side ned om modelljernbane. Kult nok det, men det ble litt mye tekniske begreper og oppramsing..

Lykke til :):)

Lenke til kommentar

Jeg leste intervjuet i Edge, så det tok litt tid å lete opp en link. Men her burde du finne mye snacks:

http://www.diablo-evolution.com/

"It's not known by many, that Diablo was originally planned to be a turn based game. This has been confirmed by David Brevik, Senior Designer of Diablo, in a recent interview. Someone not working at Blizzard North who played the turn based version, suggested to try a realtime version of the game which was quickly realized and turned out to be much more entertaining. The screenshots you see below are from this turn based version. The yellow square indicates where the player is moving. There are still some of these cursors/boxes left in the MPQ files of Diablo. Scroll down, to see all of them!"

(dette er fra Alpha 1 versjonen. Alpha 2 er sanntid og minner mer om den Diablo vi kjenner i dag.)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...