Mikkel™ Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Jeg må forberede meg til påskerennet på 4.4 mil serru Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Dag 14 Dype Knebøy - 5 sett - 5 repetisjoner 60 Kilo - 5 Repetisjoner 63 Kilo - 5 Repetisjoner 63 Kilo - 5 Repetisjoner 55 Kilo - 5 Repetisjoner 50 Kilo - 5 Repetisjoner Det har endelig skjedd. Jeg klarte å sette meg helt ned til hælen i går . Så jeg kjørte først opp også droppet jeg ned kjapt helt ned til stanga. Resten av programmet går som EM normalt: Skråbenk Manualer - 4 sett + droppsett - 4 repetisjoner 22 Kilo - 4 Repetisjoner 22 Kilo - 4 Repetisjoner 22 Kilo - 4 Repetisjoner 22 Kilo - 4 Repetisjoner Droppsett 22 Kilo igjen. Denne gangen enda lavere noe som resulterte i at jeg måtte ha hjelp i å få de opp til start posisjon, noe heldigvis de andre som var der var villig til å hjelpe til med. Rart nok er det bare høyre skulder som ikke klarer å få opp vekta Bicepscurl - 3 sett + Droppsett - 4 Repetisjoner 17.5 Kilo - 4 Repetisjoner 17.5 Kilo - 4 Repetisjoner 17.5 Kilo - 4 Repetisjoner Droppsett - Ingen Kommentar - Arnoldpress - 4 sett + Droppsett - 4 Repetisjoner 17.5 Kilo - 4 Repetisjoner 17.5 Kilo - 4 Repetisjoner 17.5 Kilo - 4 Repetisjoner 17.5 Kilo - 4 Repetisjoner - Ingen Kommentar - Tricepspress med manualer - 3 sett + Droppsett - 4 Repetisjoner 12 Kilo - 4 Repetisjoner 12 Kilo - 4 Repetisjoner 12 Kilo - 4 Repetisjoner Droppsett Eneste settet hvor droppsetett var mer eller mindre komplett. Roing bredt grep - 4 sett + Droppsett - 4 Repetisjoner Hakk 11 - 77.5 Kilo 4 Repetisjoner Hakk 11 - 77.5 Kilo 4 Repetisjoner Hakk 11 - 77.5 Kilo 4 Repetisjoner Hakk 11 - 77.5 Kilo 4 Repetisjoner Droppsett - ingen kommentar - Mage - Maskin - 4 sett + Droppsett - 4 Repetisjoner 16 Kilo - 4 Repetisjoner 16 Kilo - 4 Repetisjoner 16 Kilo - 4 Repetisjoner 16 Kilo - Repetisjoner Droppsett - Ingen kommentar - Planken skippes enn så lenge. Konklusjon Veldig VELDIG fornøyd med knebøyen. Klarte å sette meg helt ned, helt korrekt ved å "sette meg på hælen" og løfte opp med å presse opp via tærne. Jeg fikk ikke kjørt alle droppsettene riktig for det var så mange folk der og så lite ledige vekter Blir bedre i mårra for da er det vel ikke så mange folk der fra morgenen av. Og ja, økta gikk i går. Var bare for opptatt med fallout 3 at jeg glemte det før jeg la meg Mikkel Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Rart nok er det bare høyre skulder som ikke klarer å få opp vekta Er du venstrehendt? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Jeg er høyrehendt Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Bruker du venstre til selvnytelse da? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Niks. Det er kun rent bord med tante høyre der Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Hmm, da vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Mulig jeg har spurt før, men bicepscurlen er det med to enkelthantler og i skråbenk? Passer du på å kun bruke bicepsen og ikke slenge med vektene? Syns det er litt rart å ta like mye i bicepscurl som i arnoldpress. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Burde jo ta mindre i arnold press enn biceps curl. Bicepsen er en større muskel enn skuldrene. Og det at du hjelper hantelen litt opp gjør ganske lite så lenge du har full kontroll nedover og hele tiden belaster bicepen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Det er ganske vanlig med litt skjeve utrettinger, det er veldig veldig få som er akkurat like sterk i begge armer. Ikke noe problem, bare pass på å tilpasse treningen etter den svakeste siden, og ikke den sterkeste Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Burde jo ta mindre i arnold press enn biceps curl. Bicepsen er en større muskel enn skuldrene. Og det at du hjelper hantelen litt opp gjør ganske lite så lenge du har full kontroll nedover og hele tiden belaster bicepen. Hmm, okei, trodde egentlig skuldra var større jeg. Litt rart at jeg tar ganske mye mer i skulderpress enn i bicepscurl da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Legendarisk feilpost. Endret 11. november 2010 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Folk flest tar betydelig mer i skulderpress. Den involverer også i større eller mindre grad tricepsen. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg tar mer i biceps curl, men har nettopp startet med arnold. Mulig jeg mangler litt teknikk.. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Vanlig skulderpress da? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Tar kun med stang, og der tar jeg 55kg vs 22.5kg (per hånd) på biceps, da med litt dytt i bunn.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Tar selv mer i arnoldpress enn bicepscurl, men så har jo jeg kjærringbicepser da.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Burde jo ta mindre i arnold press enn biceps curl. Bicepsen er en større muskel enn skuldrene. Og det at du hjelper hantelen litt opp gjør ganske lite så lenge du har full kontroll nedover og hele tiden belaster bicepen. Skulderpress involverer da både skuldre og i aller høyeste grad triceps? Mye mer muskulatur involvert enn i bicepsøvelser, biceps er jo på størrelse med en kyllingfilet Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Dag 14 <b> Dype Konklusjon Veldig VELDIG fornøyd med knebøyen. Klarte å sette meg helt ned, helt korrekt ved å "sette meg på hælen" og løfte opp med å presse opp via tærne. Tærne? Skal man ikke presse fra hælen, eller hele foten? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Jeg hadde 2.5kg skiver under hælen for å kunne komme meg så dypt. så tror mesteparten av presset kom fra fronten av fotbladet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå