Mikkel™ Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Har faktisk en bra vegg her som jeg kan øve meg på. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Øv hjemme, praktiser på senteret Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Gratulerer! Dere herpa halebeinet mitt Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Det var ikke meninga Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Men ja. Jeg skjønner tegninga nå. Note to selv ta med rumpepute på 3T Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Dag 13 Dype Knebøy - 5 sett - 5 repetisjoner 60 Kilo - 5 Repetisjoner 63 Kilo - 5 Repetisjoner 63 Kilo - 5 Repetisjoner 65 Kilo - 5 Repetisjoner 65 Kilo - 5 Repetisjoner Hadde ikke fult så god teknikk i dag. Klarte å gå ganske lavt men var noe så inn i **** støl i setemuskeln at jeg hadde småproblemer med å komme meg opp Resten av programmet går som EM normalt: Skråbenk Manualer - 4 sett + droppsett - 4 repetisjoner 22 Kilo - 4 Repetisjoner 22 Kilo - 4 Repetisjoner 22 Kilo - 4 Repetisjoner 22 Kilo - 4 Repetisjoner Droppsett For å si det slik. 22 kilo føles mer eller mindre ut som 20 kilo. Jeg hadde litt problemer med å få opp det første men etter det så gikk det bra. Droppsettet var definitivt værst. Jeg hadde knapt følelse i skuldrene etterpå. Bicepscurl - 3 sett + Droppsett - 4 Repetisjoner 17.5 Kilo - 4 Repetisjoner 17.5 Kilo - 4 Repetisjoner 17.5 Kilo - 4 Repetisjoner Droppsett Igjen, det værste var droppsettet. Arnoldpress - 4 sett + Droppsett - 4 Repetisjoner 17.5 Kilo - 4 Repetisjoner 17.5 Kilo - 4 Repetisjoner 17.5 Kilo - 4 Repetisjoner 17.5 Kilo - 4 Repetisjoner Ny pers, faktisk. Utrolig stolt over å klare 17.5 Tricepspress med manualer - 3 sett + Droppsett - 4 Repetisjoner 12 Kilo - 4 Repetisjoner 12 Kilo - 4 Repetisjoner 12 Kilo - 4 Repetisjoner Droppsett - Ingen kommentar - Roing bredt grep - 4 sett + Droppsett - 4 Repetisjoner Hakk 11 - 77.5 Kilo 4 Repetisjoner Hakk 11 - 77.5 Kilo 4 Repetisjoner Hakk 11 - 77.5 Kilo 4 Repetisjoner Hakk 11 - 77.5 Kilo 4 Repetisjoner Droppsett - ingen kommentar - Mage - Maskin - 4 sett + Droppsett - 4 Repetisjoner 16 Kilo - 4 Repetisjoner 16 Kilo - 4 Repetisjoner 16 Kilo - 4 Repetisjoner 16 Kilo - Repetisjoner Droppsett For å si det slik. Her på den siste runden med dropp så tok jeg 6 kilox60 . jeg klarte knapt å puste normalt etterpå. Planken: 1: Ett minutt strak 2: 30 sekunder Høyre 3: 30 sekunder Venstre 4: Ett minutt strak 5: 30 sekunder Høyre 6: 30 sekunder Venstre 7: Ett minutt strak Planken skippes. Jeg var for sliten i skuldra til å klare å holde meg oppe Konklusjon Jeg tror jeg snart kan selge meg selv som den nye gelètypen på markedet. I allefall føles det slik ut Mikkel Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hvis du blir sliten i skuldrene ved skråbenk, sikker på at du ikke har for mye skrå? Og trikset med første løft er moment, sett hantlene på knærne. Bøy deg framover ta sats bak og bruk beina til å få dem opp! Måtte hjelpe en kjenning med 42,5kg i går, ble til at jeg og en annen måtte ta hversin og løfte opp Litt skummelt å peise på med den tyngden. Jeg pleier å få dem opp over brystet og få hjelp for å få dem opp første gang. Etter det pleier det å gå rimelig lett. Grattis med pers på arnold! =) Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Sjekk noobtube kanalen min så ser du åssen jeg tar skråbenken Bisk0p Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Sånt er blokkert på jobb! Kanskje jeg får tid senere Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Blokkert her og. Men ja, jeg bruker beina for å få opp manualene. Jeg var sliten i skuldrene pga. droppsettet. Ellers har jeg ikke hatt noen plager med det. Endret 9. november 2010 av Mikkel™ Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Ville tatt skråbenk mye lavere ned hadde jeg vært deg. Den der tar jo nesten like mye på skuldre. Trene RYP EM selv og tar den to hakk over helt flatbenk. Sitert fra RYP: "Startrtposisjon: Ta et par manualer av riktig belastning og sett deg på enden av benken. Benken skal være innstilt med veldig liten skrå, nesten flat. Støtt hver manual på hvert sitt lår. Legg deg forsiktig tilbake på benken, og før manualene opp mot forsiden av skuldrene." 1 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Takk! Skal testes ja. Jeg har vært i tvil. De nissene på 3T som mente jeg skulle ha HØY skrå fra børjan . Da jeg hadde gjennomgang med "treneren" der første gangen ville han at skråbenken skulle gå 5 hakk opp fra flat benk Nå har jeg 4 hakk Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Vanskelig å se nøyaktig når du filmer forfra, men ser ut til at du har veldig skrå vinkel. Så lav som mulig ville jeg tatt. Har den på laveste hakket (før flat) på technogym sine benker på sats, og selv det synes jeg er litt for mye skrå. Hvertfall på de gamle hvite benkene. Du vil sikkert kunne øke endel i vekt når du legger deg flatere, så det er jo alltid en god motivasjon Endret 9. november 2010 av phax Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Vet du hva? Jeg TVILER ikke på at jeg kommer til å øke når jeg legger meg flatere. Problemet nå er at jeg noen ganger ikke får opp vektene. Men om jeg får de opp er det null problem å kjøre med vekta. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Det kommer litt ann på hvor dypt du tar de. Jeg tar de veldig dypt og da er ikke første rep noe tyngre enn de neste. Selvfølgelig vil du ta mindre kg av å ta den dypere, men jeg syns ihvertfall det tar bedre. Du kan jo teste det ut? Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Sliter og med å få opp vektene når jeg skal presse meg på de tyngste settene. Har funnet at det for meg er enklere å løfte begge vektene samtidig, støttet opp av bena når jeg legger meg bakover selvsagt. Få de godt opp på brystkassa først også utover i løfteposisjon. Jeg har ikke sjangs og kaste de rett opp slik jeg ser du gjør når jeg begynner bevege meg på tunge vekter. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Jeg får gjøre det. Har 3 uker ca med trening som jeg skal kjøre uten program. Terpe teknikk og leke meg litt frem til jul. Så kjører jeg på med Borge Spesial 5x5 etter jula. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Takk! Skal testes ja. Jeg har vært i tvil. De nissene på 3T som mente jeg skulle ha HØY skrå fra børjan . Da jeg hadde gjennomgang med "treneren" der første gangen ville han at skråbenken skulle gå 5 hakk opp fra flat benk Nå har jeg 4 hakk I skråbenk skal armene 45 grader opp fra kroppen. Du kan si det sånn at om overkroppen har en helning på 45 grader så skal du løfte vektene vertikalt. Se videoen under så skjønner du.. http://www.youtube.com/watch?v=v-QpOMy98Ks Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Skal sjekke den når jeg kommer hjem. Youtube er blokka på jobb1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Vil si at 1-2 hakk over flat blir litt lite (kommer litt for lite oppover på bryst muskelen). Mellom 30-45 grader fra flat alt etter hvor på brystet man vil presse med.. Høyerer enn det så vil skuldrene i større grad stå for løftingen. Når det gjelder første løftet, så er det tyngre enn resten. Samme merker jeg ved markløft, stopper jeg helt opp mellom løftene, er det tyngre enn å gå direkte på neste (utnytter ikke sprett!) Ved skrå/vanlig benk kommer det av at du ikke har hantlene helt der det er naturlig for løftet. Ofte får jeg ikke dem høyt nok opp på overkroppen noe som gjør det nærmest umulig å klare første. Får jeg hjelp der i mot, går alt så bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå