Gå til innhold

5x5 MyR - Mikkel™


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dag 13

 

Dype Knebøy - 5 sett - 5 repetisjoner

60 Kilo - 5 Repetisjoner

63 Kilo - 5 Repetisjoner

63 Kilo - 5 Repetisjoner

65 Kilo - 5 Repetisjoner

65 Kilo - 5 Repetisjoner

 

Hadde ikke fult så god teknikk i dag. Klarte å gå ganske lavt men var noe så inn i **** støl i setemuskeln at jeg hadde småproblemer med å komme meg opp :lol:

 

Resten av programmet går som EM normalt:

 

Skråbenk Manualer - 4 sett + droppsett - 4 repetisjoner

22 Kilo - 4 Repetisjoner

22 Kilo - 4 Repetisjoner

22 Kilo - 4 Repetisjoner

22 Kilo - 4 Repetisjoner

Droppsett

 

For å si det slik. 22 kilo føles mer eller mindre ut som 20 kilo. Jeg hadde litt problemer med å få opp det første men etter det så gikk det bra. Droppsettet var definitivt værst. Jeg hadde knapt følelse i skuldrene etterpå.

 

Bicepscurl - 3 sett + Droppsett - 4 Repetisjoner

17.5 Kilo - 4 Repetisjoner

17.5 Kilo - 4 Repetisjoner

17.5 Kilo - 4 Repetisjoner

Droppsett

 

Igjen, det værste var droppsettet.

 

Arnoldpress - 4 sett + Droppsett - 4 Repetisjoner

17.5 Kilo - 4 Repetisjoner

17.5 Kilo - 4 Repetisjoner

17.5 Kilo - 4 Repetisjoner

17.5 Kilo - 4 Repetisjoner

 

Ny pers, faktisk. Utrolig stolt over å klare 17.5

 

Tricepspress med manualer - 3 sett + Droppsett - 4 Repetisjoner

12 Kilo - 4 Repetisjoner

12 Kilo - 4 Repetisjoner

12 Kilo - 4 Repetisjoner

Droppsett

 

- Ingen kommentar -

 

Roing bredt grep - 4 sett + Droppsett - 4 Repetisjoner

Hakk 11 - 77.5 Kilo 4 Repetisjoner

Hakk 11 - 77.5 Kilo 4 Repetisjoner

Hakk 11 - 77.5 Kilo 4 Repetisjoner

Hakk 11 - 77.5 Kilo 4 Repetisjoner

Droppsett

 

- ingen kommentar -

 

Mage - Maskin - 4 sett + Droppsett - 4 Repetisjoner

16 Kilo - 4 Repetisjoner

16 Kilo - 4 Repetisjoner

16 Kilo - 4 Repetisjoner

16 Kilo - Repetisjoner

Droppsett

 

For å si det slik. Her på den siste runden med dropp så tok jeg 6 kilox60 :ninja:. jeg klarte knapt å puste normalt etterpå.

 

Planken:

1: Ett minutt strak

2: 30 sekunder Høyre

3: 30 sekunder Venstre

4: Ett minutt strak

5: 30 sekunder Høyre

6: 30 sekunder Venstre

7: Ett minutt strak

 

Planken skippes. Jeg var for sliten i skuldra til å klare å holde meg oppe :lol:

 

Konklusjon

Jeg tror jeg snart kan selge meg selv som den nye gelètypen på markedet. I allefall føles det slik ut :p

 

Mikkel

Lenke til kommentar

Hvis du blir sliten i skuldrene ved skråbenk, sikker på at du ikke har for mye skrå? Og trikset med første løft er moment, sett hantlene på knærne. Bøy deg framover ta sats bak og bruk beina til å få dem opp! :)

 

Måtte hjelpe en kjenning med 42,5kg i går, ble til at jeg og en annen måtte ta hversin og løfte opp :p Litt skummelt å peise på med den tyngden. Jeg pleier å få dem opp over brystet og få hjelp for å få dem opp første gang. Etter det pleier det å gå rimelig lett.

 

Grattis med pers på arnold! =)

Lenke til kommentar

Ville tatt skråbenk mye lavere ned hadde jeg vært deg. Den der tar jo nesten like mye på skuldre. Trene RYP EM selv og tar den to hakk over helt flatbenk.

 

Sitert fra RYP:

"Startrtposisjon: Ta et par manualer av riktig belastning og sett deg på enden av benken. Benken skal være innstilt med veldig liten skrå, nesten flat. Støtt hver manual på hvert sitt lår. Legg deg forsiktig tilbake på benken, og før manualene opp mot forsiden av skuldrene."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å se nøyaktig når du filmer forfra, men ser ut til at du har veldig skrå vinkel. Så lav som mulig ville jeg tatt. Har den på laveste hakket (før flat) på technogym sine benker på sats, og selv det synes jeg er litt for mye skrå. Hvertfall på de gamle hvite benkene.

 

Du vil sikkert kunne øke endel i vekt når du legger deg flatere, så det er jo alltid en god motivasjon ;)

Endret av phax
Lenke til kommentar

Sliter og med å få opp vektene når jeg skal presse meg på de tyngste settene. Har funnet at det for meg er enklere å løfte begge vektene samtidig, støttet opp av bena når jeg legger meg bakover selvsagt. Få de godt opp på brystkassa først også utover i løfteposisjon.

 

Jeg har ikke sjangs og kaste de rett opp slik jeg ser du gjør når jeg begynner bevege meg på tunge vekter.

Lenke til kommentar

Takk! Skal testes ja. Jeg har vært i tvil. De nissene på 3T som mente jeg skulle ha HØY skrå fra børjan :hmm:. Da jeg hadde gjennomgang med "treneren" der første gangen ville han at skråbenken skulle gå 5 hakk opp fra flat benk :ninja: Nå har jeg 4 hakk

I skråbenk skal armene 45 grader opp fra kroppen.

Du kan si det sånn at om overkroppen har en helning på 45 grader så skal du løfte vektene vertikalt.

Se videoen under så skjønner du.. :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=v-QpOMy98Ks

Lenke til kommentar

Vil si at 1-2 hakk over flat blir litt lite (kommer litt for lite oppover på bryst muskelen). Mellom 30-45 grader fra flat alt etter hvor på brystet man vil presse med.. Høyerer enn det så vil skuldrene i større grad stå for løftingen.

 

Når det gjelder første løftet, så er det tyngre enn resten. Samme merker jeg ved markløft, stopper jeg helt opp mellom løftene, er det tyngre enn å gå direkte på neste (utnytter ikke sprett!) Ved skrå/vanlig benk kommer det av at du ikke har hantlene helt der det er naturlig for løftet. Ofte får jeg ikke dem høyt nok opp på overkroppen noe som gjør det nærmest umulig å klare første. Får jeg hjelp der i mot, går alt så bra! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...