Gå til innhold

5x5 MyR - Mikkel™


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra progressjon, thumbs up!

 

Men det må vel være en "dobbelt utveksling" ro/nedtrekksmaskin det her? Rimer ikke at du tar 5 sett 5x110kg i nedtrekk kontra hva du tar i de andre øvelsene. Har selv trent et modifisert RYP-program en stund, og ligger på 75kg 5-rep i sittende roing (bredt), mens jeg f.eks. tar 5x20 i arnoldpress, 5x18 biceps og 5x16 på triceps.

 

Tror du vil like RYP, det er satans hardt å følge programmet i de værste ukene (uke 1 og 3 spesielt!), men desto mer moro når du ser fremgangen.

Lenke til kommentar

Det er det. Og jeg glemte dere helt i går! Kom på det nå.

 

Dag 2:

 

Knebøy - 3 sett - 12 repetisjoner

80 Kilo - 12 Repetisjoner

80 Kilo - 12 Repetisjoner

80 Kilo - 12 Repetisjoner

 

I dag derimot så kjente jeg det gikk bedre. 12 rep var tungt men ikke fullt så tungt som dag 1. Kommer seg vel :)

 

Skråbenk Manualer - 3 sett - 12 repetisjoner

15 Kilo - 12 Repetisjoner

15 Kilo - 12 Repetisjoner

15 Kilo - 12 Repetisjoner

 

Just like day 1. Ikke noe særlig anna enn det faktum at på rep 11 og 12 så mister jeg omtrent all blodførelse i arma :lol:

 

Bicepscurl - 3 sett - 12 Repetisjoner

14 Kilo - 12 Repetisjoner

14 Kilo - 12 Repetisjoner

14 Kilo - 12 Repetisjoner

 

Denne gjorde litt vondt faktisk. Det var ikke tyngden men det faktum at biceps var støl fra dag 1 :thumbdown:...

 

Arnoldpress - 3 sett - 12 Repetisjoner

12 Kilo - 12 Repetisjoner

12 Kilo - 12 Repetisjoner

12 Kilo - 12 Repetisjoner

 

Og i dag klarte jeg å kjøre på med alle settene uten å splitte de! :w00t:. Prestasjon. Men tror uansett jeg må tune ned og justere litt.

 

Tricepspress med manualer - 3 sett - 12 Repetisjoner

6 Kilo - 12 Repetisjoner

6 Kilo - 12 Repetisjoner

6 Kilo - 12 Repetisjoner

 

Dette gikk og meget bra. Alle sett som normalt. Var litt støl men tror det kommer seg.

 

Roing bredt grep - 3 sett - 12 Repetisjoner

90 Kilo - 12 Repetisjoner

90 Kilo - 12 Repetisjoner

90 Kilo - 12 Repetisjoner

 

Jeg vet helt ærlig ikke om det er 90 kilo jeg kjører :hmm: Den maskina vi har er markert fra 1 til 20. Med ganske lange tjukke plater. Om jeg har holdt dere for narr hele tiden så ikke kapp hodet av meg :(. Ok? - Uansett! Det var greit nok.

 

Mage - Maskin - 3 sett - 12 Repetisjoner

13 Kilo - 12 Repetisjoner

13 Kilo - 12 Repetisjoner

13 Kilo - 12 Repetisjoner

 

Som dag 1. Det er ikke tungt men jeg vet det vil spisse seg til.

 

Planken:

1: Ett minutt strak

2: Ett minutt strak

 

Tenker fremdeles på sideplanken... Mulig jeg skviser inn den i uke to og utover.

 

Konklusjon:

Litt støl. Men ellers helt ok. Går litt mer på skinner og bare en dag igjen. Skal justere litt på programmet kjenner jeg på noen punkter.

 

Mikkel

Lenke til kommentar

Ser bra ut, tåler ikkje høgreps sjølv, alltid himmel å kome ned på lavare reps igjen ;).

 

Kor mange plater bruker du når du tar 90 kg?

 

Anbefalar å ta med sideplanken, dersom du til dømes held: planke, sideplanke, sideplanke(andre sida) og evt. planke igjen, utan pause mellom, skal du kjenne det ganske godt etterkvart.

Lenke til kommentar

Når jeg går til "120" osv. så går jeg til de 2 første sifrene på tallet. Altså 12, og derfor 12 på maskina som da er ca 90 kilo

 

Vurderer å prøve ut "ekstrem muskelvekst" selv og hadde noen spørsmål :)

Noe grunn til at du velger å ta tricepspress med manualer framfor stang og roing, er det sittende, eller hvordan skal det foregå?:p

Tricepspress med manualer fordi jeg føler du har mer kontroll på teknikken der fremfor stanga.

Roing er sittende. Det er egentlig helt opp til det åssen du vil gjøre det. Men sittende roing gir mer bredde (chicks dig it).

Lenke til kommentar

Roing just like that ja.

 

Benkpress ja. Nå hadde jeg benkpress i mitt forige program 5x5 MYR. Hadde det ikke før dette heller. Men .. tja. Jeg vet ikke helt hvordan det blir om du klemmer inn benk. Det skal jo i teorien gå bra skal jeg mene. Men da må du jo kalkulere ut økningen selv da. Den kan jo bli litt kingig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...