nosync Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hei, jeg liker å holde på med diskusjoner på itavisen.no, men den siste tiden blir jeg suspandert konstant. Grunnene er dårlige, og nå idag skjedde det igjen. Jeg var i dialog med en av de ansatte og han fortalte meg jeg må bare bruke "varsle" systemet om jeg føler meg krenket av noen. Dette var noe jeg har ALDRI gjort før fordi jeg føler det er barnslig å "gråte til foreldrene" bare fordi noen var litt kvass. Men, igår ble jeg angrepet og mobbet av flere brukere. Så jeg bestemte meg å bruke "varsle" systemet i kommentarene. Isteden ble JEG suspandert. De har drevet å suspandere meg for det mest absurde tingene og ufarlig kommentarer som de selv har bestemt å lese som frekke. Jeg føler meg kraftig tråkket på og mobbet av de ansatte hos itavisen for denne behandingen, og nå vurderer å anmelde eller saksøke dem for mobbing. Ikke har de noe rettningslinjer av bruk når du melder deg inn, ikke har de regler for hva du ikke kan si. Jeg tipset en kamerat om siden, og lagte en konto til han. Han ble bannet etter 4 kommentarer. Siste kommentaren han skreiv var på en sak ang Microsoft og Apple, her sa da han "Huff, dette vil nok resultere i et opphetet diskusjon her ja." DET ble han bannet for å si. Hva meiner dere? Kan jeg gå til sak mot itavisen for systematisk mobbing/krenking av meg og andre? Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Skjedd med meg også, jeg satt og avkreftet falske argumenter fra drøssevis med andre brukere da jeg ble bannet, sa ikke noe frekt eller noe. Jeg bare avkreftet argumenter og refererte til kilder. Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Skjønner ikke at dere gidder å engasjere dere. ITavisen.no er jo omtrent like seriøs som Se Og Hør, så det aller beste er nok bare å drite fullstendig i dette. Lenke til kommentar
nosync Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Skjønner ikke at dere gidder å engasjere dere. ITavisen.no er jo omtrent like seriøs som Se Og Hør, så det aller beste er nok bare å drite fullstendig i dette. Jo greit det at siden er drit, men pointet er behandingen. Det er utrolig frustrerande å bli behandlet på et så lavt nivå som dette. Særlig uten grunn. Så sitter du der uten mulighet å forsvare deg. Forsøker å sende mail til de, men det gidder de ikke å svare på. Det er klarer lover at vi kan, og skal, anmelde mobbing i norge. Og jeg føler at dette faller glatt inn i den loven. Endret 24. mars 2010 av nosync Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Hei, jeg liker å holde på med diskusjoner på itavisen.no, men den siste tiden blir jeg suspandert konstant. Grunnene er dårlige, og nå idag skjedde det igjen. Jeg var i dialog med en av de ansatte og han fortalte meg jeg må bare bruke "varsle" systemet om jeg føler meg krenket av noen. Dette var noe jeg har ALDRI gjort før fordi jeg føler det er barnslig å "gråte til foreldrene" bare fordi noen var litt kvass. Men, igår ble jeg angrepet og mobbet av flere brukere. Så jeg bestemte meg å bruke "varsle" systemet i kommentarene. Isteden ble JEG suspandert. De har drevet å suspandere meg for det mest absurde tingene og ufarlig kommentarer som de selv har bestemt å lese som frekke. Jeg føler meg kraftig tråkket på og mobbet av de ansatte hos itavisen for denne behandingen, og nå vurderer å anmelde eller saksøke dem for mobbing. Ikke har de noe rettningslinjer av bruk når du melder deg inn, ikke har de regler for hva du ikke kan si. Jeg tipset en kamerat om siden, og lagte en konto til han. Han ble bannet etter 4 kommentarer. Siste kommentaren han skreiv var på en sak ang Microsoft og Apple, her sa da han "Huff, dette vil nok resultere i et opphetet diskusjon her ja." DET ble han bannet for å si. Hva meiner dere? Kan jeg gå til sak mot itavisen for systematisk mobbing/krenking av meg og andre? Jeg tipper det er fordi dere da kommer med slike kommentarer som "Huff, dette vil nok resultere i et opphetet diskusjon her ja." Hvilken relevans har det til artikkelen dere kommenterer? Skal man kommentere under en artikkel om det er på itavisen eller hvor som helst ellers så diskuter saken, alt annet er bortkastet tid for alle andre som leser kommentarene. Jeg vil vel si det er bra endelig itavisen har begynt å stenge ute folk som ikke kan holde seg til sak. Og det er ingen rett du har å kunne skrive på itavisen, og vil de utestenge deg er det dems helt og holdent frie valg, og kan på ingen måte karraktiseres som mobbing. Endret 24. mars 2010 av archongamer Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Skjønner ikke at dere gidder å engasjere dere. ITavisen.no er jo omtrent like seriøs som Se Og Hør, så det aller beste er nok bare å drite fullstendig i dette. Hvordan skal man da få en slutt på den urette behandlingen? Man må si ifra for å få endring. Lenke til kommentar
nosync Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Jeg tipper det er fordi dere da kommer med slike kommentarer som "Huff, dette vil nok resultere i et opphetet diskusjon her ja." Hvilken relevans har det til artikkelen dere kommenterer? Skal man kommentere under en artikkel om det er på itavisen eller hvor som helst ellers så diskuter saken, alt annet er bortkastet tid for alle andre som leser kommentarene. Jeg vil vel si det er bra endelig itavisen har begynt å stenge ute folk som ikke kan holde seg til sak. Og det er ingen rett du har å kunne skrive på itavisen, og vil de utestenge deg er det dems helt og holdent frie valg, og kan på ingen måte karraktiseres som mobbing. Nå var ikke den jeg som skreiv, men om du vil være pirkete så ja, så hadde hans kommentar noe med saken. Han utrykket at dette kom til å føre til masse MS vs Apple kommentarer...og det gjorde jo det! Artikkelen dreide seg jo nettopp om det! Og hadde lest andre kommentarer ville du lett se at det er flere som kommentere ting som er ikke nødvendigvis en del av artikkelen. Mitt tilfelle nå var at jeg ble bannet pga jeg varslet andre om MOBBING rettet mot MEG! Det er ikke kommentarene jeg vil dette skal dreie seg om, men oppførselen og måten itavisen behander folk på. La oss ikke gå av banen nå og diskutere den eksemplene jeg gav. Nå var ditt kommentar urelevant på saken...skal du bli bannet pga den synes du? Endret 24. mars 2010 av nosync Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Og igjen, itavisen står fritt til å oppføre seg, mer eller mindre akkurat som de vil når det kommer til moderering og utestengelser fra dems kommentarfelt og forum. Om folk i tråden mobber deg kan du jo annmelde disse, men at du skal anmelde itavisen for å ha mobbet deg må du nesten forklare hva du mener de gjør som er mobbing. Bli utestengt fra en nettdebatt er ikke mobbing. Endret 24. mars 2010 av archongamer Lenke til kommentar
nosync Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Tror du har totalt missforstått hva jeg sier. Jeg har gjort det du forteller om å formidle itavisen om det. Folk mobbet meg på itavisen, jeg brukte den "varsle" funksjone på disse personene og deres kommetarer. Noe du skal gjøre. Men så ble jeg bannet isteden. Som nevnt, dette har skjed flere ganger, og jeg misstenker at jeg er under "siktet" til itavisen og de driver å banne meg bare for morro. Flere ganger har jeg vært i dialog med de, selv etter å forklart at de har missforstått vil de ikke innrømme feil, og isteden truer med permban. Endret 24. mars 2010 av nosync Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg holder meg langt unna ITavisen, mest forumet (har blitt suspendert en uke en gang jeg og).. Er forsovet et greit sted for IT nyheter og til tider agurknytt... Ikke bare fordi modene er en gjeng med useriøse maktkåte unger, men også de fleste, eller mange av brukerne... Føler folk har litt mer vett på HW/Diskusjon. Lenke til kommentar
nosync Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 Jo fatter det. Er voksen selv (31), men er ofte bra tema de tar opp, så da passer det å skrive der. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hva meiner dere? Kan jeg gå til sak mot itavisen for systematisk mobbing/krenking av meg og andre? Nei. Det kan du ikke. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 nosync: Du fokuserer kun på hva de sa til deg, en ting du ikke har nevnt her er hva du skrev til dem? Det kommer ikke ut i lyset. OG, du kan ikke anmelde itavisen, men du kan sikkert gå til sak mot brukerene som du påstår har mobbet deg. Lenke til kommentar
Toron Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Folk mobbet meg på itavisen, jeg brukte den "varsle" funksjone på disse personene og deres kommetarer. Noe du skal gjøre. Men så ble jeg bannet isteden. Og da ble du kanskje ikke mobbet lenger heller? Forøvrig så er en anmeldelse av itavisen fordi du blir bannet fullstendig absurd. Lenke til kommentar
nosync Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Jeg snakker ikke om å gå til anmeldelse bare fordi jeg blir bannet, men pga de driver gang på gang å utføre det med usakelig grunn og missbruker "makten". Jeg blir utsatt for "mobbing" av ansatte pga de banner helt uten videre. I mail til de har de truet med å gi meg permban dersom jeg forsetter å forsvare meg om saken. De vil ikke innrømme når de har gjort feil en gang. Forsøk å se det fra min side. Jeg blir urettferdig behandlet. Ikke vil de snakke om saken, og ikke vil de forklare seg. Bare i år har de bannet meg 4 ganger nå. Denne siste gangen, nå jeg varslet om at andre brukere mobbet meg personlig bannet de MEG isteden for å straffe dem som mobbet meg. Hvor rettferdig var dette? Synes de fleste av dere driver å oppføre dere ufattelig stygge om saken. Er ubehagelig å sitte i en slikt situasjon der du er 100% uskyldig men dere likevel snakker ned som om JEG fortjener det...hva har skjedd med menneskeheten idag? Jaja, har advokat time på Fredag. Få se hva de sier. Endret 25. mars 2010 av nosync Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 [...]urettferdig behandlet. Ikke vil de snakke om saken, og ikke vil de forklare seg[...]Hvor rettferdig var dette?[...]er 100% uskyldig[...] Joda, it-avisen er sikkert skikkelig ekkle med deg, men gjør de noe ulovlig? Det er faktisk fullt lovlig å være "en ekkel bærsj", så skal du blande inn rettsvesenet så må du nesten finne en eller annen lov som er brutt (utover kardemommeloven). Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg snakker ikke om å gå til anmeldelse bare fordi jeg blir bannet, men pga de driver gang på gang å utføre det med usakelig grunn og missbruker "makten". Jeg blir utsatt for "mobbing" av ansatte pga de banner helt uten videre. Uhm, har du noen gang opplevd mobbing? Å bli bannet fra et sosialt medium er vel ikke mobbing Lenke til kommentar
frevild Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg snakker ikke om å gå til anmeldelse bare fordi jeg blir bannet, men pga de driver gang på gang å utføre det med usakelig grunn og missbruker "makten". Jeg blir utsatt for "mobbing" av ansatte pga de banner helt uten videre. I mail til de har de truet med å gi meg permban dersom jeg forsetter å forsvare meg om saken. De vil ikke innrømme når de har gjort feil en gang. Forsøk å se det fra min side. Jeg blir urettferdig behandlet. Ikke vil de snakke om saken, og ikke vil de forklare seg. Bare i år har de bannet meg 4 ganger nå. Denne siste gangen, nå jeg varslet om at andre brukere mobbet meg personlig bannet de MEG isteden for å straffe dem som mobbet meg. Hvor rettferdig var dette? nosync, nosync, nosync... Godt mulig du har blitt urettferdig behandlet, men: 1) Det er ikke ulovlig å behandle folk urettferdig, 2) Du har selv oppsøkt det stedet hvor du (etter din mening) behandles dårlig. Løsningen er såre enkel: Hold deg unna IT-avisens forum. Synes de fleste av dere driver å oppføre dere ufattelig stygge om saken. Er ubehagelig å sitte i en slikt situasjon der du er 100% uskyldig men dere likevel snakker ned som om JEG fortjener det...hva har skjedd med menneskeheten idag? Jaja, har advokat time på Fredag. Få se hva de sier. "Ufattelig stygge"?? I all verden. Hør her: Du har valgt å delta i et nettforum av lav kvalitet; så, etter at du oppdager at folk behandler deg dårlig, FORTSETTER du å bli værende der. Du kunne unngått "krenkelsene" av deg, men har valgt å oppsøke dem i stedet. Om ikke det var nok, så henger du deg opp i dette og hyrer gud bedre advokat. De aller fleste andre ville rett og slett trukket seg fra forumet, glemt hele greia og funnet på noe annet å gjøre. Det er derfor vanskelig å finne sympati for "saken" din. Og jeg kan LOVE deg at advokaten mener det samme. Som jeg allerede har sagt, har du rettslig sett ingen sak overhodet - hvis du går til søksmål, hva nøyaktig vil du at dommeren skal gjøre? Hva skal dommen gå ut på? Lenke til kommentar
nosync Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Vel, advokat timen gikk nokså bra. Jeg tok med utskrifter av mine kommentarer, og mail som jeg har fått fra itavisen. Advokaten var usikker og skulle lese mer inn på loven rundt internett og mobbing. Fikk dette i en mail fra itavisen, og her innrømmer han at de sikter seg inn på meg. Den også viser godt hvor usakelig dem oppfører seg: "Ja, jeg har uten tvil siktet meg inn på deg. Det har ingenting å gjøre med det at du bryter reglene med å starte offtopic-diskusjon i kommentarfeltet. Du kan klage til du blir blå i trynet, det er fortsatt din egen feil at du ble bannet. mvh lilduff90" Lenke til kommentar
unwill Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Har lest hele tråden, og lurer på om jeg har forstått deg riktig med at du har lyst til å saksøke itavisen.no for mobbing? trakasering? forskjellsbehandling? Har du mulighet til å lime inn dialogen du hadde med itavisen her, så vi kan se akkurat hva du mener itavisen har gjort mot deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå