Gå til innhold

Laptopvifte skrur seg av etter 2 sekunder PC blir overopphetet

hopn

Anbefalte innlegg

Hei...

har en Acer laptop som er ca 1,5år gammel den har hatt problemer med at den har skrudd seg av og blir veldig varm. I går åpnet jeg laptopen under og så at kjøleviften startet opp i et par sekunder når jeg skrudde pc'en på men stoppet og gikk ikke på igjen. Har blåst rent for støv.

Har prøvd å formatere for å se om det har vert noe galt i viftestyringen på softwaresiden (den som klokker opp og ned og styrer viften for å spare strøm) men problemet vedvarer.

I tillegg har jeg prøvd Speedfan men fant ingen plasser i programmet der jeg kunne styre viften.

Til slutt: jeg restartet Pcen et par ganger når jeg hadde laptopen åpen og den ene gangen fortsatte viften å gå og Pc'en holdt seg kald og ingenting var galt etter en restart til stoppet den igjen.

Ser ut som alt maskinvare egentlig fungerer men at viften mangler "signaler" for å starte fra softwaresiden.

Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få viften til å kjøre hele tiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å oppdatere bios... var inne der for å se om det var instillinger i bios jeg kunne endre på men det var ingen muligheter for det...

Tror ikke viften er ødelagt i og med at den virket den ene gangen etter jeg hadde instalert speedfan og restartet pc'en

Vet du hvordan jeg kan styre Viften ut fra Speedfan evt andre programmer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...