Cuneax Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Prisbelønnet kampsportdrama får utgivelse på Blu-ray. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Takk for en fin anmeldelse, jeg vil bare påpeke at surroundkanaler kan bli flittg brukt og er veldig nyttige selv om lydene skal komme forfra. På mange måter er de vitkigere til den jobben, da det er sjelden man kjører lokalisering bak publikum sog da sjeldent særlig lenge av gangen. AtW Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Selv er jeg veldig glad i denne typer av filmer og denne er en av de bedre. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Takk for en fin anmeldelse, jeg vil bare påpeke at surroundkanaler kan bli flittg brukt og er veldig nyttige selv om lydene skal komme forfra. På mange måter er de vitkigere til den jobben, da det er sjelden man kjører lokalisering bak publikum sog da sjeldent særlig lenge av gangen. AtW Takk for innspill. Jeg er enig i det du skriver. Stillhet og det man på engelsk kaller spatial magnetization bidrar til å sørge for slike auditive inntrykk Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Sett bort fra at filmen kom "en gang i steinalderen" (les: for mange år siden) og at denne anmeldelsen er ca 10 år for sen, må jeg være enig i at det er en perle av en film. Har vel sett den ca 5-6 ganger Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Sett bort fra at filmen kom "en gang i steinalderen" (les: for mange år siden) og at denne anmeldelsen er ca 10 år for sen, må jeg være enig i at det er en perle av en film. Har vel sett den ca 5-6 ganger 10 år for sen? Den kom jo ikke på bluray for mange år siden. AtW Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Vi har mottatt en "klage" på at vi anmelder "gamle" filmer før, men Audiovisuelt.no anmelder kun Blu-ray-filmer som skal bli gitt ut eller har blitt gitt ut nylig i Norge. Crouching Tiger, Hidden Dragon blir gitt ut på Blu-ray 7. april, så denne anmeldelsen er ikke 10 år for sent ute. Dette står påpekt et par steder i artikkelen: Utgivelsesdato: 7. april 2010 Crouching Tiger, Hidden Dragon kommer ut på Blu-ray 7. april. Lenke til kommentar
Niinja47 Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg har ikke sett denne filmen før og det vil bli gøy å se den første gang i Blu-Ray kvalitet. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Ja, det stemmer det, filmen endrer jo handling og alt blir jo anderledes når filmen har høyere oppløsning.. shit, at jeg ikke tenkte på det da. :!: Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Ja, det stemmer det, filmen endrer jo handling og alt blir jo anderledes når filmen har høyere oppløsning.. shit, at jeg ikke tenkte på det da. :!: Så ifølge deg kan vi bare anmelde nyproduserte filmer? Om filmen var lagd for 50 år, 10 år eller 1 år siden er likegyldig. Audiovisuelt anmelder filmer som blir gitt ut på Blu-ray i nåtiden, uavhengig av når de ble produsert. En tradisjonell anmeldelse av selve opplevelsen av filmen blir utfylt av en teknisk anmeldelse over hvordan lyd- og bildekvaliteten er. Det sistnevnte har i alle fall endret seg mellom DVD-utgivelse for 10 år siden og Blu-ray-utgivelse i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg