mungo Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 konklusjonen til tomshardware om 9600 pro Hammertime! Lenke til kommentar
jokki Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 ja glemte at du ikke kunne kopiere slike "soeyler" Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Syns ikke viften på mitt kort bråker. Har du ikke byttet vifte i PSU så bråker denne mye mer enn det viften på skjermkortet gjør. Hvilklen Shuttle har du? Tja, SS51G - Jeg er enig i at viften på gfx kort ikke bråker mest, men her handler det om å eliminere mest mulig støy Har du ikke gjort det bør du også bytte PSU viften også, syns den orginale bråker sinnsykt mye. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Syns ikke viften på mitt kort bråker. Har du ikke byttet vifte i PSU så bråker denne mye mer enn det viften på skjermkortet gjør. Hvilklen Shuttle har du? Tja, SS51G - Jeg er enig i at viften på gfx kort ikke bråker mest, men her handler det om å eliminere mest mulig støy Har du ikke gjort det bør du også bytte PSU viften også, syns den orginale bråker sinnsykt mye. Jeg skal bytte både PSU og Hovedviften, - men akkurat nå leter jeg etter det kraftigste skjermkortet uten vifte -Har da fått forslag på det "ultimate" Radeon 9700 kortet, men synes det er litt dyrt. - Ellers ser jeg det finnes endel Geforce 5200 kort, og Radeon 9000 - men finnes det ingen mellom disse?? (mellom FX 5200/Rad.9000 og Rad 9700) (Og nei, jeg vil ikke modde selv) Lenke til kommentar
mungo Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 ta en tur på webshoppene og se selv. Komplett, PSdata, PCutstyr o.l. Du klarer sikkert dette like bra som oss. Lenke til kommentar
zappo Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Uten å ha sjekket priser så vil jeg tippe Radeon 9500 med den Zalmankjøleren (hvis den passer da). Passer ikke på 8500 LE. Jeg gikk i fella...... Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 ta en tur på webshoppene og se selv. Komplett, PSdata, PCutstyr o.l. Du klarer sikkert dette like bra som oss. Sier du det ... det er faktisk litt mangelfullt beskrevet rundtomkring hva som er med eller uten vifte, så da tenkte jeg det var noen som hadde erfaringer da vet du... Lenke til kommentar
mungo Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 GeF 3&4, Radeon 8500 eller nyere enn disse krever alle aktiv kjøling eller heatpipe. Er du heldig holder det bare med ei (stor) kjøleribbe og ei kabinettvifte som blåser luft rett på ribba. Siden du har et lite kabinett og ikke er villig til å (mekke) modifisere noen skjermkort kan du dermed utelukke disse. Du må da belage deg på et gammelt skjermkort med liten 3D-ytelse, men grei TV-ut funksjon. De eldre ATI-kortene har alle bra TV-ut-kvalitet og kan anbefales. Uansett vil jeg anbefale Sapphire Radeon 9500 Pro. Vifta på denne bråker ikke mye og du vil (nesten) ikke høre den. TV-ut på dette kortet er veldig bra. Kabinett -og PSU-vifter overdøver nevnte vifte vil jeg tro. edit: Komplett.no har kort som GeF 5200 FX, MX400 og Radeon 9000 med TV-ut og ingen vifte, kun stor (i flate) ribbe. http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...is&likePattern= klikk på Produktlink nederst på siden og se selv. Sikkert greit nok det. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 ATI Radeon 9600 kommer orginalt med passiv kjøling. Gir ikke topp 3d ytelse (ca. 9000 i 3dmark01), men derimot sylskarpt 2d bilde. Har det selv, og er foreløpig veldig fornøyd. Prisen er heller ikke avskrekkende, rundt 1100,-! meeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå