kulneff Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Vurderer å kjøpe en Samsung Galaxy S. Har hatt en N900 til nå. Hvordan er telefonen i bruk? Har prøvd en HTC Desire, men likte ikke utseende på den. Gjør eg et godt valg? Jeg har att Galaxy S i litt over én måned nå; jeg gikk fra en iPhone 2G. Mitt råd er å ikke kjøpe denne telefonen. Telefonen henger MYE, og programmer kræsjer. Jeg kommer til å gå tilbake til iPhone4. Greit nok at iPhonen ikke kan alt som denne telefonen kan, men den prisen jeg har betalt for Galaxy S, så forventer jeg meg et bedre og mer ferdig produkt. Kjøper man en telefon til 5000kr, så skal det ikke være nødvendig med lag-fix progammer + x antall forskjellige firmwares som skal forbedre telefonen. Alle sier at Froyo skal gjøre alt så mye bedre, men jeg har mine tvil... La flamingen begynne... Lenke til kommentar
tytte89 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Vurderer å kjøpe en Samsung Galaxy S. Har hatt en N900 til nå. Hvordan er telefonen i bruk? Har prøvd en HTC Desire, men likte ikke utseende på den. Gjør eg et godt valg? Jeg har att Galaxy S i litt over én måned nå; jeg gikk fra en iPhone 2G. Mitt råd er å ikke kjøpe denne telefonen. Telefonen henger MYE, og programmer kræsjer. Jeg kommer til å gå tilbake til iPhone4. Greit nok at iPhonen ikke kan alt som denne telefonen kan, men den prisen jeg har betalt for Galaxy S, så forventer jeg meg et bedre og mer ferdig produkt. Kjøper man en telefon til 5000kr, så skal det ikke være nødvendig med lag-fix progammer + x antall forskjellige firmwares som skal forbedre telefonen. Alle sier at Froyo skal gjøre alt så mye bedre, men jeg har mine tvil... La flamingen begynne... Dette er bare noe tull... Jeg har hatt iphone 2g, 3g og 3gs. Denne telefonen er mye bedre på mange områder enn det iphone er... Men ja disse telefonene er som baken, delt i 2. Iphone er bra på sine områder, mens galxy s er bra på sine. Så det er hva du forventer av en telefon og hva du ser etter som gjør om denne telefonen blir bra eller ikke. Jeg personlig liker åpenheten som android gir. Skjermen er utrolig, bra batteri, enkel telefon å forstå seg på. Og det med lag osv blir nesten helt sikkert bedre med 2,2 oppdateringen som er forventet i slutten av måneden. Som sagt dette er en telefon som blir bra eller dårlig ut fra dine egne forventninger før kjøpet Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Gikk selv fra 3GS til Galaxy og kan ikke si at jeg vil annbefale Galaxyen i dag vist du vil ha en telefon som funker bra uten at du må fixe litt på den selv(lagfix o.l) Når 2.2 er ute så stiller det seg sikkert helt annerledes.. Hjelper lite at mye er bedre når den lagger noe så jævlig innimellom.. Så lagfix er et must... Endret 3. september 2010 av taz Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Har et problem med norsk Swype på JM2, når jeg skrive "i" blir den alltid stor, er det noe som sitter igjen i oversettelsen, eller er det noe jeg har tukla med? Samme problem her - så håper noen har noe svar på hva dette kan være. EDIT: Jeg har JM3. Jeg har også akkurat samme problem og har JM2. Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Har et problem med norsk Swype på JM2, når jeg skrive "i" blir den alltid stor, er det noe som sitter igjen i oversettelsen, eller er det noe jeg har tukla med? Jeg hadde samme problem. Rettet det manuelt et par ganger og så forsvandt det. Jeg antar at ordlisten etterhvert lærer seg hva du bruker oftest. Flashet forøvrig til Froyo forleden dag, og må si jeg savner norsk swype uansett om i er stor eller liten... Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Angry Birds beta er visst ute for android, men er det noen som har klart å innstallere dette? finner det ikke på market i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Har et problem med norsk Swype på JM2, når jeg skrive "i" blir den alltid stor, er det noe som sitter igjen i oversettelsen, eller er det noe jeg har tukla med? Jeg hadde samme problem. Rettet det manuelt et par ganger og så forsvandt det. Jeg antar at ordlisten etterhvert lærer seg hva du bruker oftest. Flashet forøvrig til Froyo forleden dag, og må si jeg savner norsk swype uansett om i er stor eller liten... Dette er en bug. Hvis du slår på "Word Prediction" i Swype-innstillingene, så får du opp en liste, og da kan du velge liten "i" og den blir ikke stor. Vil tro at når du har brukt denne en stund og slår den av, så vil ordlista velge liten i automatisk resten. Dette hjalp meg mye i allefall Når det gjelder norsk Swype på JPC/Froyo så ta en titt her. Jeg har Norsk swype på Froyo og det fungerer aldeles utmerket! Angry Birds beta er visst ute for android, men er det noen som har klart å innstallere dette? finner det ikke på market i det hele tatt. Jeg finner og har installert det. Utrolig fengende spill Men jeg kjører Froyo og Eris Market Fix, så kan være derfor jeg finner den, og ikke du Endret 3. september 2010 av sp0 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Angry Birds beta er visst ute for android, men er det noen som har klart å innstallere dette? finner det ikke på market i det hele tatt. Her finner du det! Barcode- stripe der og http://www.appbrain.com/app/com.rovio.angrybirds_lite Sitter og spiller nå! Fungerer helt glimrende! Endret 3. september 2010 av NiRaM Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Angry Birds beta er visst ute for android, men er det noen som har klart å innstallere dette? finner det ikke på market i det hele tatt. Her finner du det! Barcode- stripe der og http://www.appbrain.com/app/com.rovio.angrybirds_lite Sitter og spiller nå! Fungerer helt glimrende! får bare opp "the requested item could not be found" can noen lastet det opp et sted som et apk fil, eller lage backup versjon av den de har på telefonen sin? Lenke til kommentar
kulneff Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Vurderer å kjøpe en Samsung Galaxy S. Har hatt en N900 til nå. Hvordan er telefonen i bruk? Har prøvd en HTC Desire, men likte ikke utseende på den. Gjør eg et godt valg? Jeg har att Galaxy S i litt over én måned nå; jeg gikk fra en iPhone 2G. Mitt råd er å ikke kjøpe denne telefonen. Telefonen henger MYE, og programmer kræsjer. Jeg kommer til å gå tilbake til iPhone4. Greit nok at iPhonen ikke kan alt som denne telefonen kan, men den prisen jeg har betalt for Galaxy S, så forventer jeg meg et bedre og mer ferdig produkt. Kjøper man en telefon til 5000kr, så skal det ikke være nødvendig med lag-fix progammer + x antall forskjellige firmwares som skal forbedre telefonen. Alle sier at Froyo skal gjøre alt så mye bedre, men jeg har mine tvil... La flamingen begynne... Dette er bare noe tull... Jeg har hatt iphone 2g, 3g og 3gs. Denne telefonen er mye bedre på mange områder enn det iphone er... Men ja disse telefonene er som baken, delt i 2. Iphone er bra på sine områder, mens galxy s er bra på sine. Så det er hva du forventer av en telefon og hva du ser etter som gjør om denne telefonen blir bra eller ikke. Jeg personlig liker åpenheten som android gir. Skjermen er utrolig, bra batteri, enkel telefon å forstå seg på. Og det med lag osv blir nesten helt sikkert bedre med 2,2 oppdateringen som er forventet i slutten av måneden. Som sagt dette er en telefon som blir bra eller dårlig ut fra dine egne forventninger før kjøpet Som jeg skrev over, så er Galaxy S bedre enn iPhone på en rekke områder. Problemet, som jeg føler det, er at Android er åpent (noe som selvsagt er veldig bra), men alt for uoversiktelig. Ja, Apple har en klam hånd over alt av programmer som skal godkjennes til App Store, men Marketplace er noe mer kaotisk. Skjermen er selvsagt et pluss (samt støtten for xvid, mkv +++). Likevel føler jeg ikke at alt flyter like godt som på en telefon med iOS installert. Og igjen; en telefon som koster 5000kr skal ikke trenge masse ekstraprogrammer / modifiseringer for at den skal fungere bedre... Endret 3. september 2010 av kulneff Lenke til kommentar
Niram Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Angry Birds beta er visst ute for android, men er det noen som har klart å innstallere dette? finner det ikke på market i det hele tatt. Her finner du det! Barcode- stripe der og http://www.appbrain.com/app/com.rovio.angrybirds_lite Sitter og spiller nå! Fungerer helt glimrende! får bare opp "the requested item could not be found" can noen lastet det opp et sted som et apk fil, eller lage backup versjon av den de har på telefonen sin? Prøv den linken her http://www.mediafire.com/?j797r19xtm78g1z 1 Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Angry Birds beta er visst ute for android, men er det noen som har klart å innstallere dette? finner det ikke på market i det hele tatt. Her finner du det! Barcode- stripe der og http://www.appbrain.com/app/com.rovio.angrybirds_lite Sitter og spiller nå! Fungerer helt glimrende! får bare opp "the requested item could not be found" can noen lastet det opp et sted som et apk fil, eller lage backup versjon av den de har på telefonen sin? Prøv den linken her http://www.mediafire.com/?j797r19xtm78g1z takk så meget Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) fellow SGS.har nettop kjøpt meg en galaxy S og trenger litt hjelp.har lekt med telefon litte grann noen dager nå,men har venta på sim kortet,bor i sverige så blir svenskt abb.Så jeg lurer på hvordan jeg kan manuelt skrive inn mms instillinger,wap/gprs virker som om det la seg inn automatisk av en eller annen grunn,muligens mms'n gjor det samme men. jeg er ganske noob på andriod her jeg har lest igjennom hele tråden og har en del spørsmål angående en god del. for det første,hvis jeg har forstått det riktig så hvis man installerer en uoffisiell firmware så ryker garantien,men hvis du installerer offisiell firmware så ryker ikke garantien,og alt du har på telefon vil da bli erased. Så er det noen som har en side der jeg kan installere disse FW'ene og hvilke som er bra? Jeg har JM2 fw installert,og har følgt med på forskjellige tråder og lest en del at visse fw's gjør sgs'n treg og ustabil og flere fw's gjør den raskere. Så jeg må da vite hvilke som er best og de må være offisielt siden jeg ikke har lyst at garantien ryker enna. Hvilken side sjekker jeg FW's og hvem installerer jeg? Så kommer det til apps kategorien. Hvilke apps MÅ jeg ha,jeg er ikke intressert i spill på telefonen enna. Jeg har sett en god del på noen tråder omkring og sett at visse er brae å ha like: APNdriod(hva gjør denne),trenger også en som holder følge med hvor mye MB jeg bruker når jeg surfer. hva med en lockscreen widget som erstatter den original da jeg ikke liker noe spesielt? så har jeg hørt en del om launcher pro(har ikke peil hva det er,hva den gjør bedre enn originale programmet) Så har jeg veldig lyst å customize home screenen min med vær widget og alle nice snarveier som hjelper,slik som klokke,vær,holde styr på MB nedlastet og kalender som ser bra ut og oversiktlig og viser flere avtaler. hvordan er det å legge inn mp3 som ringetone,hva må jeg gjøre for å velge innkommende samtale med en lastet inn mp3 sang?,Jeg vet telefonen støtter 720p så jeg vil derfor utnytte dette og sitter og laster ned HIMYM,dexter,chuck alle season i 720p,men det vil jo bli unsane mye space så jeg trenger da et app program på pcen som gjør disse filene til mp4 eller lignende? hva er Kies? kan jeg legge til min hotmail konto på min telefon? hvor kan jeg laste ned flere live wallpapers,da jeg liker disse eller ganske stilige wallpapers. Jeg kunne tenkt meg en slaks feed på forskjellige nettsider,slikt som www.gamer.no,diskusjon.no,spillmagasinet,AVGN,legend of neil osv. Er opera mini bedre enn den som følger med på telefonen? trur dette går for første omgang,men leste en del om slike ting som odin og noen andre ting for å flashe til nyere fw Hadde satt pris på hvis noen kunne ha forklart en happy samsung galaxy S bruker med andriod om jeg skal laste de ned på telefonen eller datan(ja,sikkert dumt spørsmål,men må være sikker. jeg takker for svar angående mine spørsmål på forhånd hvis noen gidder å ta seg tid til og svare på disse. Endret 4. september 2010 av zlpw0ker Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Har hatt en N900. Er rimelig vant me å fixe ting og tang. Hvis alt som skal til er å roote telefonen og legge inn et par fikser. Så tror eg nok det blir en Galaxy ja Å roote den er noe av det første eg blir å gjøre. Linux er linux Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 fellow SGS.har nettop kjøpt meg en gala (...) jeg takker for svar angående mine spørsmål på forhånd hvis noen gidder å ta seg tid til og svare på disse. Hvis wap/gprs (dette er det som snakkes om når det nevnes "APN") fungerer, har du ingen grunn til å legge inn dette manuelt De eneste offisielle firmwarene får du gjennom Kies. Kies er "sync-programmet" til Samsung. Dette finner du her. (Trykk på Programvare) Kies vil automatisk komme opp med en beskjed når telefonen er tilkoblet om det er ny firmware tilgjengelig. Kommer det ikke opp en beskjed, så er det ikke ny firmware tilgjengelig. Det er ingen apps du MÅ ha, men dette finner du ut av selv Når behovet er der, finner du appen du trenger. APNdroid er en app som lar deg skru av og på mobil-internett med ett enkelt trykk, via en widget. (I android 2.2 er denne funksjonen innebygget) Trenger du ett program som viser hvor mange MB du har lastet ned, så anbefaler jeg "3g watchdog". Dette brukte jeg før jeg fikk meg fri data-bruk, og var godt fornøyd med denne. Launcher pro er en app som bytter ut "start-menyen" og "oppgavelinjen" din (sammenligner med windows). Merk at Kies ikke fungerer med Launcher Pro. (Appen "Home Switcher" lar deg enkelt bytte mellom TWlauncher, som er standard launcher, og Launcher Pro - og eventuelt andre launchere du har inne). Åpne sangen du vil ha som ringetone, velg meny og velg bruk som ringetone. Ja, du kan legge til hotmail kontoen din. Dette spørmålet er besvart noen sider tilbake, med link til oppsett for hotmail. Til slutt vil jeg bare gjøre deg oppmerksom på at det kan ta laang tid mellom hver offisielle firmware oppdatering, så bare lukk øynene for firmware snakket som er ellers her Lenke til kommentar
KILMAS Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) jeg har nå i det siste fått opp meldingen sim tjenester 6f29,ofte så logger den av nettverket. hadde det problemet når jeg fikk telefonen,men har ikke hatt det på lenge.det har kommet tilbake de siste dagene. hva er 6f29?.hvordan får jeg det fikset? jeg har en widget fra yr somm viser været der jeg bor.den driver og skifter språk mellom norsk og engelsk.jeg vil ha den med norsk språk,men ofte så forandrer den seg til engelsk språk.noen som har samme problemet? Endret 4. september 2010 av KILMAS Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 takk for den den info'n du gav meg sp0.Driver nå å laster ned Kies,men fikk en rekke feilmeldinger under installasjonen,jeg kjører XP pro 32bit.Hadde det noe med at jeg valgte land norge,men at jeg bor i sverige og språket engelsk når jeg bor i sverige eller har det null med det å gjøe?. Kan man ha tw launcher inne og Launcher Pro inne samtidig? Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 takk for den den info'n du gav meg sp0.Driver nå å laster ned Kies,men fikk en rekke feilmeldinger under installasjonen,jeg kjører XP pro 32bit.Hadde det noe med at jeg valgte land norge,men at jeg bor i sverige og språket engelsk når jeg bor i sverige eller har det null med det å gjøe?. Kan man ha tw launcher inne og Launcher Pro inne samtidig? nei kan ikke launcher pro kjørende når du skal bruke kies. må sette tilbake til TW da. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) ok,fikk ikke oppgradert fw via Kies nå.Får ikke klikka på upgrade i Kies,noe som vet hva det kan skyldes? Ser her i denne tråden http://www.androidzoom.com/android_applications/productivity/quickdesk-beta_hzjh.html at personen har adw launcher,quickdesk,launcher pro inne på telefon,men kan velge forskjellige. Så hvordan installerer man slike apps,installerer man de via pcen og overfører de til telefonen eller går man på market og gjør det?,jeg lurer pga det står download som en link der. Eller må alle apps lastes ned på pcen for så overføres til mobilen? Endret 4. september 2010 av zlpw0ker Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Hei visste dere at dere kan spille Quake 3 online! en ganske tidlig versjon dog, men funker utmerket for min del http://www.kwaak3arena.com/downloads.php, må kjapp registrere for å laste ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå