Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Med tele 2 så roamer du fordi de egentlig holder til i Svergie. Derfor må du ha på roaming for å få tilgang til internett.

 

Det var iallefall det jeg erfarte med min Galaxy S og Tele2. Når jeg bytta til Ludo så kunne jeg fjærne roaming og "r'en" ble borte.

 

Tele 2 bruker Netcom sitt nett så du må velge det...

 

Og selvom du har skrudd av roaming så vil "r'en" vises fordi du fortsatt roamer. Det du har skrudd av er bare datatrafikken, sånn at du ikke skal sende/motta data når du roamer...

Endret av hillmar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de av dere som har trøbbel med batteri-tiden: jeg ladet telefonen full i går kveld (tok ut laderen før jeg la meg). Når jeg sto opp i dag har wlan stått på i hele natt, og jeg har mottatt 5 eposter, og 2 sms. Nå har jeg fremdeles 93% batteri.

 

Nå kjører jeg riktignok nyeste Froyo firmware (JPC), så mulig det er litt optimalisert, men poenget er at det var ca. lik batteritid på stock firmware også. Så lenge telefonen ligger ubrukt varer batteriet sykt mye lengre, da det er skjermen som helt klart drar mest batt.

 

Så hvis telefonen bruker opp all strømmen på en natt uten bruk, med wlan på eller av, så er det noe feil!

Lenke til kommentar

jeg ladet opp telefonen min i går kveld,den var ferdig laddet når jeg la meg.så koblet jeg av ladern.når jeg sto opp i morges var batteriet halv fullt.har noen andre merket det samme?.

jeg har nå bestillt meg lader+2 nye 1500mha batterier fra ebay.

 

 

sto WIFI på da eller? 3G?

 

Jeg har også akkurat det samme problemet som deg. Telefonen har ladet seg ut 20-50% på en natt uten at 3G og Wi-fi står på. Klarer ikke å finne ut hva som trekker strøm. Noen ganger har Fancy widget trekt ca 2% som er ubetydelig, kan ikke se at det er noen andre programmer som trekker strøm. Må derfor lade telefonen hver kveld uten at jeg benytter telefonen mye.

Til dere som mener den trekker mye strøm.

 

Gå på Telefon og tast *#*#4636#*#* og velg Batterihistorikk. Velg "Bruk av delvis vekking".. Så burde det ikke være noen særlig høye bars der, .. Trykk evt. rundt der og se hva som holder telefonen våken.

edit: notater er vel ikke støttet skikkelig? Mener jeg har lest om noe sånt. Apropos kalender, er du sikker på at du har satt på visninga av exchange-kalender? Under kalender der så kan du gå på innstillinger og velge hvilke kalendere som skal vises.

 

Hvor finner du "Bruk av delvis vekking" inne på batterihistorikk? Er det "Partial wake usage" ?

 

Anyways det er opplest og vedtatt at det er wifi som trekker strøm, på min historikk (total in all time)

 

Running: 24.1 %

Screen on: 14.3%

Phone on: 0.7%

Wifi on: 20.4%

Wifi Running: 12.4%

Bluetooth On: 0.0%

 

Og jeg har ikke brukt wifi mye!

Så det der er uhørt...sukk.

 

Hva kan man gjøre med det utenom skru av wifi, og betale skjorta for datatrafikk?

 

Her må du ha trykt feil.

 

 

Det er Partial wake usage tenker jeg det heter på engelsk, og når du har valgt det, skal du ikke se noe med "running, screen on etc.", du skal se feks "Facebook", "musikkspiller", "android system".. og

 

 

 

 

Wifi trekker mindre strøm enn 3g, så.. ;)

 

 

Lenke til kommentar

 

Hvor finner du "Bruk av delvis vekking" inne på batterihistorikk? Er det "Partial wake usage" ?

 

Anyways det er opplest og vedtatt at det er wifi som trekker strøm, på min historikk (total in all time)

 

Running: 24.1 %

Screen on: 14.3%

Phone on: 0.7%

Wifi on: 20.4%

Wifi Running: 12.4%

Bluetooth On: 0.0%

 

Og jeg har ikke brukt wifi mye!

Så det der er uhørt...sukk.

 

Hva kan man gjøre med det utenom skru av wifi, og betale skjorta for datatrafikk?

 

Her må du ha trykt feil.

 

 

Det er Partial wake usage tenker jeg det heter på engelsk, og når du har valgt det, skal du ikke se noe med "running, screen on etc.", du skal se feks "Facebook", "musikkspiller", "android system".. og

 

 

 

 

Wifi trekker mindre strøm enn 3g, så.. ;)

 

Trykka ikke feil nei, men valgte og poste hvor mye strøm som wifi tar.

 

At Android system bruker en-jeg-må-gjette-hvor-mye-siden-jeg-bare-får-en-graf, er omtrent knekkende likegyldig. Mer intersant og vite at Wifi trekker ~20% strøm

Lenke til kommentar

Det er ikke det det betyr, men.

Min bruk:

 

Wifi on: 100%

Wifi running: 100%

 

Så med din deduksjon så har wifi brukt 100% av min strøm siden forrige frakobling.. I don't think so. Men det kunne gjerne vært litt bedre dokumentasjon på disse servicemenyene.

 

 

Grunnen til at det er interessant å se hvor mye android-system og lignende bruker under partial awake time er jo for å se hva som holder telefonen våken og dermed suger strøm.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Jeg har satt lokalitet på norsk, men Gmail, Market, Twitter og Facebook er fortsatt på engelsk. Det var det ikke på min tidligere HTC Desire. Noen som aner hvorfor? Og tror dere det hjelper om jeg resetter hele telefonen?

Ingen andre som har dette problemet? Når det gjelder Twitter og Facebook er det de to offisielle apps'ene...

Prøver igjen... Ingen som har samme problem? Eller er det bare sånn Samsung har valgt å gjøre det?
Lenke til kommentar

Jeg har ingen løsning til ditt problem, men kan bare fortelle deg at det er på samme måte hos meg. Gmail på engelsk, market en blanding av norsk og engelsk og twitter har jeg ikke. Men det plager ikke meg, så har dessverre ikke sjekket noe mer.

 

Edit: 31% batteri igjen og den har vært på i 1 dag, 21 timer. Godt fornøyd,

 

 

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Zyrex, ingenting skjer til meg når jeg tar apninnstillingene tilbake til default. Alle innstillinger her forsvant da jeg bytta simkort. Det er ingen der nå, og når jeg resetter til default skjer det ingenting som sagt :/

Manuellt oppsett for Tele2:

For Internett:

Navn - Tele2 Internett

APN - internet.tele2.no

Mellomtjener - Blankt

Port - Blankt

Brukernavn -wap

Passord - wap

Tjener - Blankt

MMSC - Blankt

MMS-Mellomtjener - Blankt

MMS Port - Blankt

MMS Protokoll - 2.0

MCC - 240

MNC - 07

Autentiseringstype - Blankt

APN-type - default (NB! Må skrives inn) internet

 

 

For MMS:

Navn - Tele2 MMS

APN-Navn - mms.tele2.no

Mellomtjener - Blankt

Port - Blankt

Brukernavn - Blankt

Passord - Blankt

Tjener - Blankt

MMSC - http://mmsc.tele2.no

MMS-mellomtjener - 193.012.040.014

MMS-port 8080

MMS-protokoll - WAP 2.0

MCC - 240

MNC - 07

APN-type - mms

 

 

Velg Tele2 Internett ved å trykke på runding bak navnet slik at denne blir grønn.

 

OBS! Husk at Dataroaming må være aktivert. Dette finnes ved å gå inn på menyen for Mobile Nettverk.

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

For Oslo folk vil gjerne forteller at Spaceworld ved siden av Oslo city har fått inn noen silikon case og InvisShield for galaxy s til 199

 

Men om du er smart så går heller hit http://www.iutstyr.no/index.php?main_page=index&cPath=673_693 og bestille der, mye billigere og du har mulighet til å hoppe over frakt hvis du drar ned til kongens gata og hente varen der selv. Har selv bestilt en lilla case til 79 kr bare og skal hente den imorgen :)

Endret av Squy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...