Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha meg ny telefon nå, vurderer denne og HTC Desire. Desire har dessverre mindre attraktiv skjerm, men bekymrer meg litt for problemene med Galaxy S. Har noen spørsmål om denne:

- Lagger den mye? Har lest noe om at firmware JM2 fikser laggen? Evt. må den rootes for å fikse det?

- Hvor stort problem er det med GPS'en?

- Er Froyo tilgjengelig uoffisielt? (Funker det bra?) Når kommer Samsung med offisiell 2.2?

- Kan man uten problemer oppdatere med offisiell firmware etter å ha innstalert en uoffisiell versjon?

edit:

- Hvordan er problemet med visning av uleste/leste meldinger?

-den lagger litt for mye noen ganger, men dette kan man leve med. (om ikke, finnes det flere fix på det)

-jeg kjørte fra gjøvik til kolvereid (68 mil) der gps'n trodde jeg var på en side veg 2 ganger på hele turen. Problemene er overdrevet etter min mening! Tror det kommer mer an på hva slags programvare man bruker...

-ja, froyo er tilgjengelig uoffisielt. Fungerer det bra (enda)? NEI!

-det sies så. Men det har jo ikke kommet noen nyere offisiell oppdateringer enda, så dette er ikke testet.

-hvilket problem? Jeg har ikke hatt noe problem og ikke hørt om noen andre som har det. Eneste som jeg vet om ang. dette er at folk som ikle klarer å finne innstillinger selv, har installert nytt sms-program og ikke har deaktivert varsling for det innebygde sms-programmet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forøvrig fått Brodit-holderen min i dag, så hvis noen har lyst å se hvordan denne ser ut, så kan dere det her.

Har du vært i bilen min? De første bildene ser ut til å kunne vært tatt i bilen min. Jeg har samme brakett fra Brodit, og samme bil... Selve holderen min er annerledes da, siden jeg har en universal holder som jeg kan bruke til flere telefoner.

hehe det lønner seg ikke å la bilen stå uten tilsyn;)

Lenke til kommentar

- Hvordan er problemet med visning av uleste/leste meldinger?

-hvilket problem? Jeg har ikke hatt noe problem og ikke hørt om noen andre som har det. Eneste som jeg vet om ang. dette er at folk som ikle klarer å finne innstillinger selv, har installert nytt sms-program og ikke har deaktivert varsling for det innebygde sms-programmet

Problemet med at meldinger ikke vises som leste når du åpner dem? Er det ikke slik?

Lenke til kommentar

Problemet med uleste meldinger er at folk mottar en melding, trykker på den for å lese.. Så leser de den, og når de er ferdige trykker de på Home. Da forblir sms'en stående som ulest. Om brukeren derimot trykker Back-knappen, blir meldingen satt som lest og alle sorger forsvinner. Tok meg 2 forsøk å forstå det, og aldri plaga meg :)

Lenke til kommentar

Problemet med uleste meldinger er at folk mottar en melding, trykker på den for å lese.. Så leser de den, og når de er ferdige trykker de på Home. Da forblir sms'en stående som ulest. Om brukeren derimot trykker Back-knappen, blir meldingen satt som lest og alle sorger forsvinner. Tok meg 2 forsøk å forstå det, og aldri plaga meg :)

Heisann - husker deg fra N97 tråden, så du har og gitt den opp? Ga min N97 til min datter, og koser meg glugg i hel med min nye Samsung Galaxy! Det er to forskjellige verdener, eller kanskje univers - mellom N97 og Galaxyen.

Takk for ditt tips her! :-)

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer å koble til Kies på PC mens LauncherPro er aktiv?

Får bare beskjed om at "PC-tilkobling er bare aktiv i ventemodus.  Lukk programmer som kjører."

Slår jeg av LauncherPro, virker det som normalt.

Dette er helt normalt, TWlauncher må være den aktive launcheren for at Kies skal fungere.

Rottweilerhannen: Åjada, ga opp den for lenge sia ;) Helt klart to forskjellige verdener, og jeg går aldri tilbake ^^

Lenke til kommentar

Er det noen her som har gjennomført lagfix? Vurderer Galaxy S sterkt nå som min neste telefon, men blir litt bekymret hvis man må roote og tukle med filsystemer og formatering for å få en telefon som oppfører seg slik den hele tiden burde gjort. Mister man ikke reklamasjonsretten?

Lenke til kommentar

Har et problem: Når jeg bruker kalenderen og legger opp avtaler, kan en velge om en vil varsles ved alarm eller ikke. Her er minimalt valg, enten på tiden, eller fem minutter før. Vel - det er ok.

Men: Alarmen ringer aldri noen gang når jeg lager påminnelser via kalender, selv om jeg bruker Alarm på. Har noen tips?

Alarmen virker helt fint ellers via klokke.

Lenke til kommentar

Da er jeg på nippet til å handle en Galaxy S. Spørsmålet som gjenstår da: Hvor mye datatrafikktrenger jeg? Skal ha Tele2 Champion, men har valget mellom Champion 239 inkl. 100MB/mnd. til totalpris 4163kr, eller Champion 349 inkl. 1GB/mnd. til totalt 5183kr. Hvor mye data bruker dere? Hvor mye data bruker oppdatering av vær, widgets etc.?

Lenke til kommentar

grrr. Hvorfor er det høy meldingslyd og vibrasjon når jeg er i en samtale - skvetter jo innmari når det tikker inn SMS når jeg snakker i telefonen!

Og det er ikke fordi jeg trykker på siden av tlf. at tastelåsen går på. Den går på før jeg får lagt på røret, og i stad måtte jeg trykke på avsluttknappen på bluetoothknappen fordi samtale-skjermen var borte. Skjønner at folk liker iphone om den er mer strømlinjeformet i funksjonene og uten dumme bugs.

Og det med automatisk snuing, selv om jeg den ligger helt stille på pulten (og jeg trykker i vei), så plutselig finner den ut at den skal vise "bredt" bilde når jeg klikker meg til et annet program/bilde eller noe..

Lenke til kommentar

Da er jeg på nippet til å handle en Galaxy S. Spørsmålet som gjenstår da: Hvor mye datatrafikktrenger jeg? Skal ha Tele2 Champion, men har valget mellom Champion 239 inkl. 100MB/mnd. til totalpris 4163kr, eller Champion 349 inkl. 1GB/mnd. til totalt 5183kr. Hvor mye data bruker dere? Hvor mye data bruker oppdatering av vær, widgets etc.?

Oppdatering av vær og widgets bruker ikke mye datatrafikk. Men med en slik telefon, må man nok regne med mer internettbruk enn man kanskje tidligere har gjort. Dette fordi telefonen egner seg godt til surfing, og fordi du kommer garantert til å laste ned en god del apps osv. Med slik bruk, vil datatrafikken gå unna. Hvis du imidlertid hovesakelig baserer deg på å bruke WiFi til slike formål, velger du Champion 239. Hvis du kommer til å surfe mye og laste apps også via operatørens nettverk, velger du Champion 349.

Lenke til kommentar

Rottweilerhannen

Hent ned calendar snooze

Takk for tips. Gjorde det, men fikk bare beskjed om at det ikke var noen alarmer å "snooze". Hjalp meg lite, eller jeg forstår ikke appsen?

Allikevel - det er da helt sprøtt at man må laste ned apps for å få alarmen på kalenderen til å virke?

er det slik for alle oss med denne telefonen? at den ikke har alarm som påminner i kalenderen, selv om det vitterlig står alarmmulighet i selve kalenderen?????

Lenke til kommentar

Joda, min påminner meg den, jeg kan også velge 5 min før, på tiden, 10 min før, en dag før, etc.. Dog lager jeg ofte kalenderavtalene mine på gmail/calendar.google.com ..

Problemet mitt er heller det at kalenderalarmtonen er bare 2-3 sekunder lang, litt rolig lyd, og så er den ferdig. Ikke noen flere lyder. Står bare en notification oppi hjørnet som er resten av påminnelsen.

Har dog også gjort så jeg får epost fra gmail når jeg har en avtale.. den er litt mer hørbar.

Lenke til kommentar

Joda, min påminner meg den, jeg kan også velge 5 min før, på tiden, 10 min før, en dag før, etc.. Dog lager jeg ofte kalenderavtalene mine på gmail/calendar.google.com ..

Problemet mitt er heller det at kalenderalarmtonen er bare 2-3 sekunder lang, litt rolig lyd, og så er den ferdig. Ikke noen flere lyder. Står bare en notification oppi hjørnet som er resten av påminnelsen.

Har dog også gjort så jeg får epost fra gmail når jeg har en avtale.. den er litt mer hørbar.

Takker! Testa dette ut nå, og ja - det er nok det at jeg ikke har hørt den diskre lyden, som bare opptrer en gang. På andre tlf jeg har hatt, har kalenderalarmer peiset på noe verre helt til en har skrudd de av ...

Var og inne nå nettopp og la inn avtale via Google Kalender, og valgte påminnelse via mail. Det blir nok det som blir min standard gjeldende kalenderen da PC aldri er lengre enn et blikk og to unna. :-)

Egentlig synd at en ikke skal kunne velge alternative lyder/mp3 mm som alarmlyder til kalender, samt om de skal repeteres mm, eks på samme vis som man via musikkspilleren velger mp3 filer som eks ringetone på denne telefonen. Men, jaja ... :-)

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

Dette er samme metode som jeg bruker for å få til mer hørbar lyd, lurer på om dette blir fikset til Froyo. Veldig irriterende med en såpass kort lyd, ikke alltid jeg får det med meg, hvis jeg er utendørs og arbeider, inne på kontoret får jeg som regel det med meg.

Lenke til kommentar

Oppdatering av vær og widgets bruker ikke mye datatrafikk. Men med en slik telefon, må man nok regne med mer internettbruk enn man kanskje tidligere har gjort. Dette fordi telefonen egner seg godt til surfing, og fordi du kommer garantert til å laste ned en god del apps osv. Med slik bruk, vil datatrafikken gå unna. Hvis du imidlertid hovesakelig baserer deg på å bruke WiFi til slike formål, velger du Champion 239. Hvis du kommer til å surfe mye og laste apps også via operatørens nettverk, velger du Champion 349.

Jeg kjøpte iTouch abb med 500MB inkludert hver måned. Jeg har lastet ned flerfoldige GB med apps men det gjør jeg stort sett når jeg har WiFi tilknytning.

Denne måneden har jeg så langt brukt 2.5MB ut og 7.5MB inn. Så jeg må finne ut hvordan jeg skal bruke mer data uten å bruke det helt hodeløst.

Poenget er, man bruker ikke så mye datatrafikk som man tror om man har tilgang til Wifi hjemme eller på jobb/skole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...