Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-Tastelåsen er litt vel "ivrig" den slår seg på litt for ofte, f.eks. i en samtale så jeg må låse opp for å legge på.

Hvis du ser til venstre for "høytaleren" foran, så har du to små sensorer der. Når du er i samtale og dekker over der, så slår skjermen seg av. Hvis du fjerner det som dekker sensorene igjen (fingre, kinn etc), så skrur skjermen seg på igjen. Ganske stilig faktisk!

 

Men igjen, hvis du tror skjermen har skrudd seg helt av og trykker på knappen på siden for å "skru den på igjen", så skrur du i verste fall skjermen av! :p

Lenke til kommentar

 

-Skjermen var ikke lett å se i sollys, selv om sola ikke skinner direkte (men på autojustering, vet ikke om den kan justeres mer opp manuelt).

Fjern kryss for autojustering, så kan du justere lysstyrken selv. Man bør imidlertid være klar over fargeskjerm i sollys alltid vil være et større eller mindre problem. Synes allikevel at dette er den definitivt beste mobilskjermen jeg har brukt i sollys noen gang (hvis man ser bort fra da skjermene var monochrome.)

Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager syncer jeg med outlook?

 

Har etter mye strev fått PCn til og kjenkjenne tlf'n (USB driveren nektet og la seg installere).

Starter så Kies, og velger Outlook-synkronisering. Resultat? Alle kontakter i Outlook er borte, og ingen kom over i mobil. Har prøvd dette flere ganger (takk gud for backup). Akkurat det samme skjedde med calenderen, noe som var krise da jeg ikke tok backup her.

 

Eneste kontaktene jeg har nå er de fra facebook/gmail.

 

Hvordan får jeg bort flashinga når jeg kobler til USB? Jeg må unmounte det eksterne SD kortet før den slutter med det.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

En ting jeg sliter med (har klødd meg i hodet over det et par dager, og søkt en del på nett, men mulig jeg er blind). Jeg prøver å synkronisere kontakter med nett, feks gmail eller exchange, og jeg får bare synkronisert ned. Kontakter jeg allerede har, vil ikke synkronisere opp på server...

 

Noen som vet hva enten jeg gjør feil, eller en annen løsning på problemet?

Lenke til kommentar

Sliter fortsatt med at telefonen blacker når jeg ringer, tenkte jeg skulle prøve en hard reset, men det ser heller ikke ut til å virke. Etter det jeg finner på nettet skal det bare være å holde nede volum-ned knappen op tryppe på powerknappen, men dette gjør ikke noe annet enn å starte telefonen på normalt vis.

Lenke til kommentar

Sliter fortsatt med at telefonen blacker når jeg ringer, tenkte jeg skulle prøve en hard reset, men det ser heller ikke ut til å virke. Etter det jeg finner på nettet skal det bare være å holde nede volum-ned knappen op tryppe på powerknappen, men dette gjør ikke noe annet enn å starte telefonen på normalt vis.

 

Jeg ble kvitt dette da jeg la inn advanced task manager, og fikk den til å holde et litt bedre grep om antall kjørende applikasjoner.

Lenke til kommentar

Jeg ble kvitt dette da jeg la inn advanced task manager, og fikk den til å holde et litt bedre grep om antall kjørende applikasjoner.

 

ATM er allerede installert.

 

 

 

hvakrg: Er det ikke heller volum-ned+home+powerknapp...?

 

Takk skal du ha. Der fikk jeg i det minste opp noe annet, men det eneste jeg får er en varsel hvor det står "downloading... do not turn off Target!!!" og den har stått slik i flere timer nå, og det samsvarer ikke med den infomasjonen jeg finner når jeg søker etter "hard reset galaxy S" på nettet, da finner jeg info on volum ned+power og da skal jeg få opp en meny.

 

http://news.softpedia.com/news/How-to-Hard-Reset-the-Samsung-Galaxy-S-147417.shtml

 

edit:

 

Fant denne koden som kjørte en hard-reset:

 

*2767*3855#

 

Men problemet er der enda, så da virker det nesten som om det er en HW-feil så får vel finne ett servicesenter i nærheten.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Har nå endelig fått meg denne telefonen. Litt uvant med så stor skjerm, enda jeg gikk fra Desire.

 

Har et par spørsmål:

 

1. Er ikke Gmail på norsk? Minnes at den var det på Desire.

2. Noen som har noen mening om når Froyo kommer, og hva slags endringer som blir? (Tenker da ikke på endringer i selve Froyo, men i Touchwiz. Endringene i Froyo har jeg alt sett på Desire).

3. Er det ikke mulig å koble kontaktene mine til facebook, som i HTC Sense?

Endret av VistaX
Lenke til kommentar

2. Noen som har noen mening om når Froyo kommer, og hva slags endringer som blir? (Tenker da ikke på endringer i selve Froyo, men i Touchwiz. Endringene i Froyo har jeg alt sett på Desire).

3. Er det ikke mulig å koble kontaktene mine til facebook, som i HTC Sense?

2. Det er sagt at i løpet av September skal Froyo komme. Endringene holder Samsung tett til brystet.

3. Hvis du går inn på kontakter så trykker du på "Meny-knappen" så får du oppe ett valg som heter "Hente venner". Legg til facebook kontoen din der, så kobler telefonen de kontaktene som er like opp mot hverandre. De andre må du linke manuelt selv.

 

Har forøvrig fått Brodit-holderen min i dag, så hvis noen har lyst å se hvordan denne ser ut, så kan dere det her.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Skal ha meg ny telefon nå, vurderer denne og HTC Desire. Desire har dessverre mindre attraktiv skjerm, men bekymrer meg litt for problemene med Galaxy S. Har noen spørsmål om denne:

 

- Lagger den mye? Har lest noe om at firmware JM2 fikser laggen? Evt. må den rootes for å fikse det?

- Hvor stort problem er det med GPS'en?

- Er Froyo tilgjengelig uoffisielt? (Funker det bra?) Når kommer Samsung med offisiell 2.2?

- Kan man uten problemer oppdatere med offisiell firmware etter å ha innstalert en uoffisiell versjon?

 

edit:

- Hvordan er problemet med visning av uleste/leste meldinger?

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

Har forøvrig fått Brodit-holderen min i dag, så hvis noen har lyst å se hvordan denne ser ut, så kan dere det her.

Har du vært i bilen min? De første bildene ser ut til å kunne vært tatt i bilen min. Jeg har samme brakett fra Brodit, og samme bil... Selve holderen min er annerledes da, siden jeg har en universal holder som jeg kan bruke til flere telefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...