Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Syntes nå lyden faktisk var bedre før jeg rettet etter oppskriften på ponsen sin blogg. Har forskjellige gode headsett,men.....tja....men det er meg :roll:

Kommer jo helt ann på hva du mener med "god lyd" da :)

Hvis du liker å gi lyden en liten "piff" ved hjelp av en equalizer, så lar du det stå slik det var. (Fiksen blir tilbakestilt hvis telefonen startes på nytt!).

Hvis du derimot vil at lydbildet skal være slik artisten og produsenten har mikset sangen, så skrur du av equalizeren. Lyden vil høres mer "flat" ut når du skrur av equalizeren, noe som mange oppfatter som "dårligere lyd".

Dette er smak og behag ;)

Jeg merket ærlig talt ikke forskjell jeg..

Men det må da være noen her som kan svare på datatrafikk/dekningsproblematikken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dataoverføring:

Jeg sliter litt med dataoverføring via mobilnettet. Har Ludomobil og har fått en mail av de med oppsett for internett og MMS. MMS fungerer.

Er det sånn at jeg må ha 3g dekning for at det skal fungere? Har bare testet hjemme, og her er det litt dårlig dekning.

Må dataroaming være aktivert? Er det da sånn at det er lurt å få tak i en widget for å skru dette av og på, eller er det noe jeg har misforstått nå?

Jeg har Telenor, så jeg vet ikke hva slags oppsett ludo kjører - det er det ludo som skal vite. Fant forøvrig denne guiden når jeg søkte på ludomobil + android 2.1 + apn. Den er riktignok beregnet på HTC desire, men burde fungere på din SGS også.

Jeg har internett dekning med og uten 3g, men mulig ludomobil bare tilbyr 3g-internett. Jeg har ikke aktivert data roaming - men som jeg allerede har nevnt noen ganger; jeg har telenor abo, så det er mulig det er annerledes på ludo (regner med du har tatt poenget ;) )

Dårlig dekning:

Ser på dekningsidikatoren at det hopper og spretter fra 0 til 3 rett som det er her hjemme. Har ikke merket noe til det når jeg ringer eller sender meldinger, så lurer egentlig på om det er flere som har lagt merke til dette, og om det har vært noe problem?

Har ikke tenkt noe over dette selv. Jeg sjekker aldri dekningen før samtalene mine begynner å få dårlig kvalitet, eller internett over mobilnettverk går unormalt tregt. Så lenge du ikke merker noe til det, er det virkelig ett problem at "strekene" på mobilen ikke gjenspeiler den faktiske dekningen? :)

Lenke til kommentar

Noen som har telefonen kombinert med Netcom?

Jeg sliter litt med å sette opp 3g/super-3g med telefonen.

Har lagt inn manuelle innstillinger i henhold til netcom sine sider. også Samsung > galaxy.

Er det noe mer jeg må gjøre/aktivere??

Husk at Galaxy ikke nødvendigvis betyr Galaxy S (GT-I9000). Det finnes minst 4 ulike Galaxy modeller (sikkert flere..).

Når du har fulgt guiden på netcom.no - da har du 3 ulike APN-oppsett? En for WAP, en for MMS og en for Internett (antakelig 3G/super-3G)?

Lenke til kommentar

Har lagt inn manuelle innstillinger i henhold til netcom sine sider. også Samsung > galaxy.

Husk at Galaxy ikke nødvendigvis betyr Galaxy S (GT-I9000). Det finnes minst 4 ulike Galaxy modeller (sikkert flere..).

Når du har fulgt guiden på netcom.no - da har du 3 ulike APN-oppsett? En for WAP, en for MMS og en for Internett (antakelig 3G/super-3G)?

Jeg ringte kundeservice, der fikk jeg beskjed om å bruke manuelt oppsett for samsung galaxy.

Jeg la inn innstillinger både for wap og internett. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan bruke nettet når jeg ikke er koblet til wifi.

Må jeg endre innstillnger i Tilegg? Den om roaming?

Lenke til kommentar

Jeg ringte kundeservice, der fikk jeg beskjed om å bruke manuelt oppsett for samsung galaxy.

Jeg la inn innstillinger både for wap og internett. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan bruke nettet når jeg ikke er koblet til wifi.

Må jeg endre innstillnger i Tilegg? Den om roaming?

Tror ikke du skal bruke roaming. Hvordan ser oppsettet ditt ut nå?

* Velg Menu

* Velg Settings

* Velg Mobile networks

* Velg Access Point Names

Her skal du nå ha 3 APN'er:

1. NetCom Mobile (WAP)
  2. NetCom MMS (MMS)
  3. NetCom Internet (3g - hvis jeg har forstått riktig)

Det er vel den siste du har problemer med, hvis jeg fikk med meg hva du mente. I følge netcom.no skal oppsettet være slik på den:

Fyll inn som beskrevet nedenfor:

* Name: NetCom Internet

* APN: netcom

* Trykk på Menu og save

Resten trenger du ikke å fylle ut

Har du innstalert f.eks. APNdroid, pass på at denne (eller andre apps) ikke blokkerer tilgang til nettet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat det merkeligste problemet med min telefon, trur det er android relatert eller eventuelt relatert til SMS programmet som følger med telefonen.

Jeg fikk i går en melding fra en kamerat og satt puslebiten på plass for å svare, jeg svarte på meldingen og trodde alt var greit helt til jeg kom på jobb i dag. Da viste det seg at jeg ikke hadde svart til personen som hadde sendt meldingen, men en helt annen på jobb.

Når jeg da gikk inn i innboksen og gikk inn på meldingsloggen til personen jeg trodde jeg svarte så kom det opp et annet navn når jeg trykte meg inn. En restart fikset problemet, men denne var ny for meg :p

Lenke til kommentar

Jeg fikk i går en melding fra en kamerat og satt puslebiten på plass for å svare, jeg svarte på meldingen og trodde alt var greit helt til jeg kom på jobb i dag. Da viste det seg at jeg ikke hadde svart til personen som hadde sendt meldingen, men en helt annen på jobb.

Når jeg da gikk inn i innboksen og gikk inn på meldingsloggen til personen jeg trodde jeg svarte så kom det opp et annet navn når jeg trykte meg inn. En restart fikset problemet, men denne var ny for meg :p

Det opplevde jeg også en gang en stund siden - det var nok pga jeg "testet" mobilen for hardt at det ble slik.

Lenke til kommentar

Har forøvrig et problem med min telefon.

Jeg kobler den opp mot flere wifi nett uten problemer, men den siste uken har det vært umulig for meg å koble meg opp på det trådløse på jobb. Jeg har vært tilkoblet der tidligere, men nå funker det rett og slett ikke, jeg får koblet meg til og alt ser tilsynelatende bra ut, men uansett hva jeg gjør på telefonen så har jeg ikke nett.

Jeg har prøvd å be telefonen glemme nettverket slik at passordet har blitt lagt inn riktig, flere ganger. Er det noen andre måter å gjøre det på som jeg ikke har sett? Kan jeg tømme noe cache eller noe som kan forårsake problemet?

Hjelp mottas med takk, jeg er i Serbia og har ikke datatrafikk på bedriftsaboet mitt, så savner mail osv på mobilen :)

Lenke til kommentar

Fikk telefonen idag og den virker veldig bra, har hatt Hero tidligere og har erfaring med Android.

Men det er et par ting jeg sliter med:

Får ikke skrudd av 3G, er dette et normalt problem? Har bladd litt i denne tråden og på google uten å finne noe.

Jeg trodde den midterste knappen på Power controll widgeten skulle brukes til å skru av/på 3g, men 3g er på uansett om jeg har den av eller på. Finner heller ikke noe i settings på mobilen, annet enn flight mode.

Jeg får heller ikke endret hvilken home screen som skal være default hovedskjerm.

Også sliter jeg litt med å holdetelefonen behagelig :p

Lenke til kommentar

For øyeblikket er det ingen måte å slå av mobilt internett på, så da må du laste ned APNdroid for å slå av og på. Men det kommer innebygd mulighet for det med 2.2.

Kan dessverre ikke forandre hvilken homescreen som er default, med mindre du rooter.

Lenke til kommentar

Noen ide til hvor jeg kan finne offline kart som jeg kan bruke? Altså kun bruke GPS og kart som allerede er innstallert på minnekortet. Spørsmålet er hvor jeg kan finne disse kartene. På min gamle nokia 95 var det bare å laste ned fra ovi maps gratis.

EDIT: NVM FANT KARTET! piratebay ftw :)

Endret av Squy
Lenke til kommentar

Fikk telefonen idag og den virker veldig bra, har hatt Hero tidligere og har erfaring med Android.

Får ikke skrudd av 3G, er dette et normalt problem? Har bladd litt i denne tråden og på google uten å finne noe.

Jeg trodde den midterste knappen på Power controll widgeten skulle brukes til å skru av/på 3g, men 3g er på uansett om jeg har den av eller på. Finner heller ikke noe i settings på mobilen, annet enn flight mode.

Jeg får heller ikke endret hvilken home screen som skal være default hovedskjerm.

Går til appbrain.com og finn fram appen med navnet "quick settings" den lar deg kjapp skru av det meste av\på ned et klikk, blant annet APN control som er det du trenger å slå av.

Også fra appbrain, finn fram "Launcherpro" og du har et nytt homescreen, som du også kan sette til default, bare sjekk i settings (trykk på home knappen en gang etter at du har innstallert det).

Lenke til kommentar

Jeg bruker Launcher Pro, der får man bestemt hvilken screen som skal være home.

Edit> Squy hadde visst nevnt det alt. Uansett, last ned å test.

Endret av seaweed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...