nortridge Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Ok, takk. Ser du skriver simplicity 0.4, er den å anbefale fremfor nyeste 1.6? bør jeg bytte kernel også? Har ikke testet 1.6, så det vet jeg ikke, men 0.40 er så stabil at jeg ikke orker å flashe ny ROM. Det var en del tull med de forgående versjonene, men tror dette skal være fikset nå. Les tråden på XDA. Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Gidder noen å fortelle meg framgangs måten for å få Simplicity med Semphore kernel? 1. Installer Clockworkmod via ROM Manager fra Market 2. Installer nyeste Semphore Kernel 3. Forså å Boote via Clockworkmod og velge Simplicity? Noen som har noen guide jeg kan følge?Er på 2.3.3.. Står følgende på Simplicity siden; You are on Gingerbread (2.3). Then install the latest version of Semaphore. Boot into recovery (CWM) by holding power button + volume up + home button and flash the latest wipe version of Simplicity. Men står også: Note: this is the no wipe version. From now on, only no wipe versions will be released. In order to do a wipe, select factory reset in recovery. Når skal jeg gjøre dette? Finnes flere guider på XDA. Men det du skriver høres riktig ut. Lenge siden jeg har gjort det selv, så er litt rusten. Velg factory reset rett før du skal flashe. gjerne etter også for good measure. Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Hvordan får man Swype på norsk etter man har flashet custom rom? Så en snakket om at en hadde linket til det før i denne tråden, men finner det ikke... Kan man ta factory reset etter man har flashet med custom rom? Eller må man begnne å flashe igjen da? Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) http://getandroidstu...oid-v160368214/ Behøver ikke å flashe etter factory reset Endret 2. desember 2011 av nortridge Lenke til kommentar
snapshooter Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Etter en factory reset har Cyanogenmod 7 vært litt vanskelig. Fikk ikke installert World of Goo pga for lite plass (masse ledig) og prøvde litt div. løsninger for app cache wipe mm for å løse dette. Resultatet ble av en eller annen grunn at wifi ikke klarer å finne ip-adresse for nettverket (men finner nettverkene på scan), så nå har jeg ikke wifi... Noen triks for å fikse dette (forsåvidt både installeringsproblematikken og wifiproblemet), eller er det å kjøre inn CM på telefonen på nytt? Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Etter en factory reset har Cyanogenmod 7 vært litt vanskelig. Fikk ikke installert World of Goo pga for lite plass (masse ledig) og prøvde litt div. løsninger for app cache wipe mm for å løse dette. Resultatet ble av en eller annen grunn at wifi ikke klarer å finne ip-adresse for nettverket (men finner nettverkene på scan), så nå har jeg ikke wifi... Noen triks for å fikse dette (forsåvidt både installeringsproblematikken og wifiproblemet), eller er det å kjøre inn CM på telefonen på nytt? Ikke bruk en ustabil ROM er min første ide. Lenke til kommentar
agnard Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Har samme problem på alle versjoner av miui jeg har prøvd, men fungerer fint m cyanogenmod... Prøv å reiflashe rom'en, å ta en wipe av alt cm sier i guidene sine. Bruker du forresten annen kernel en den cyanogenmod kommer med? Jeg bruker platypus, og problemet ligger ihvertfall der, så du kan også prøve å bytte kernel. Lenke til kommentar
frowen Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Vil bare si at ICS beta 5 fra teamhacksung funker utrolig bra! Føles raskere enn 2.3.x og ICS er jo fantastisk Tråden finner dere her. (husk å les hva som fungerer og ikke fungerer før dere evt flasher) Lenke til kommentar
dePt Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Stabil build? Kjører selv beta1 av denne: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1338636 Fungerer greit, men må regne med at den fryser minst 1 gang pr. dag. Lenke til kommentar
frowen Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Stabil build? Kjører selv beta1 av denne: http://forum.xda-dev...d.php?t=1338636 Fungerer greit, men må regne med at den fryser minst 1 gang pr. dag. Litt tidlig å si, har bare brukt den i 12 timer, men hos meg har den vært dønn stabil. Ingen FC hittil.. beta 6 kom for noen timer siden. Lenke til kommentar
snapshooter Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Etter en factory reset har Cyanogenmod 7 vært litt vanskelig. Fikk ikke installert World of Goo pga for lite plass (masse ledig) og prøvde litt div. løsninger for app cache wipe mm for å løse dette. Resultatet ble av en eller annen grunn at wifi ikke klarer å finne ip-adresse for nettverket (men finner nettverkene på scan), så nå har jeg ikke wifi... Noen triks for å fikse dette (forsåvidt både installeringsproblematikken og wifiproblemet), eller er det å kjøre inn CM på telefonen på nytt? Ikke bruk en ustabil ROM er min første ide. Formaterte alt, og kjører nå CM 7.1 med Glitch v13 kernel og JVT modem. Fungerer ypperlig hittil, blir spennende å se om det holder over tid. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Stabil build? Kjører selv beta1 av denne: http://forum.xda-dev...d.php?t=1338636 Fungerer greit, men må regne med at den fryser minst 1 gang pr. dag. Litt tidlig å si, har bare brukt den i 12 timer, men hos meg har den vært dønn stabil. Ingen FC hittil.. beta 6 kom for noen timer siden. Hmm, får status 7 under installasjon. Forslag? Testet både build 5 og 6. Endret 3. desember 2011 av dePt Lenke til kommentar
frowen Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Hmm, status 7? Aldri hørt om. Kom du fra customROM? Og gjorde alt som sto i førsteposten som tilsvarte din set-up? Edit: Hvor får du status 7? I "logen" i CWM når du flasher? Endret 3. desember 2011 av frowen Lenke til kommentar
dePt Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) I loggen ja. Wipet og flashet, alt som er gjort. Eidt: Flashet stock, installert speedmodkernel og forsøkte igjen. Fungerte fint da. Føler denne builden lagger litt mer enn onecosmic sin, men den er tilgjenngjeld mye mer stabil Endret 5. desember 2011 av dePt Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Syns darkys rom resuraction hadde mye bedre flytt enn Simplicity. Virker raskere og scrollingen mellom sidene var bedre. Begge gangene jeg har flashet Simplicity har har jeg også fått opp beskjed om at market og youtube ikke er installert på telefonen etter jeg har flashet...Noen som vet hvordan man fikser dette, eller har alternativer til en annen god rom som gir god batteri levetid og samtidig har god flyt? Lenke til kommentar
Sobril Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Trenger hjelp. Sikkert noen som har skrevet om tematikken tidligere, men orker ikke å bla meg bakover... Elsker min Samsung Galaxy, men HATER ordforslagene som kommer opp. Dvs - jeg hater ikke ordforslagene, men skulle gjerne ha stilt inn telefonen slik at det er hva jeg faktisk skriver som kommer opp i meldingen. Forslagene skal være andre prio liksom. Slik som det fungerer nå må jeg granske hver melding jeg skriver. Venner og kjente har fått ganske mye rart pr sms i det siste Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Du kan lære den opp ved å trykke og holde på ordet du har skrevet (det som kommer opp ved siden av det telefonen foreslår). Da kommer det opp en "saved" melding etter et sekund eller to. Lenke til kommentar
andybb Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Anbefaler folk å sjekke ut det som kommer til å bli CyanogenMod 9 til Galaxy S. Dersom man ikke trenger kamera og hardwareakselerert video, fungerer den builden som ligger ute nå veldig bra. Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Trenger hjelp. Sikkert noen som har skrevet om tematikken tidligere, men orker ikke å bla meg bakover... Elsker min Samsung Galaxy, men HATER ordforslagene som kommer opp. Dvs - jeg hater ikke ordforslagene, men skulle gjerne ha stilt inn telefonen slik at det er hva jeg faktisk skriver som kommer opp i meldingen. Forslagene skal være andre prio liksom. Slik som det fungerer nå må jeg granske hver melding jeg skriver. Venner og kjente har fått ganske mye rart pr sms i det siste Swype Lenke til kommentar
agnard Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 hmm, nå som jeg har fått ny telefon vurderer jeg å bare legge inn helt stock, å prøve å fjerne alle spor etter custom rom:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå