Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Har kjørt Romkitchen en stund nå, har også oppdatert den en gang(via recovery mode). Tenkte jeg skulle oppdatere til siste versjon men telefonen nekter plent å gå i recovery, jeg får bare opp en sort skjerm mens knappene i bunn av telefonen lyser. Noen forslag på hvordan jeg kan fikse dette?

Så en videotest av Cyanogenmod 7 på Galaxy S; det fikk mye skryt men de advarte mot dårlig batterilevetid - stemmer dette?

På forhånd takk for ev. hjelp:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp, dårlig batterilevetid stemmer definitivt! med mitt 3000mAh batteri klarte jeg å ha batteri i et døgn uten å måtte lade. da hørte jeg på musikk, var en del på internett, og brukte mobilen slik den skal brukes. Husk at normalbatteriet er vell på 1500mAh:)

Lenke til kommentar

Jeg får vel spørre her inne tror jeg.

Har en Galaxy S som ikke lenger fungerer som den skal. Jeg har prøvd sikkert 10 "stock" roms snart, men får den ikke tilbake til stock. Det er alltid ett eller annet som ikke virker som det skal. Enten så fungerer ikke Wifi, eller så mangler jeg Norsk språk osv.

Jeg har prøvd å oppdatere telefonen via KIES for å se om det kanskje fører til en faktisk fungerende norsk rom, men KIES sier bare at telefonen ikke kan oppdateres (fordi min CSC ikke matcher mest sannsynlig).

Jeg har dog flashet telefonen flere ganger med f.eks. 2.3.3 med XEE (csc) uten at dette hjelper. Får enten ikke kontakt mellom KIES og telefon, eller KIES sier at denne versjonen kan ikke oppdateres.

Har som sagt prøvd sikkert 10 forskjellige firmwares fra samfirmware.com, uten at det hjelper. I går kveld klarte jeg å flashe JVR (2.3.4) som nesten fungerte, men Wifi var uuutrolig dårlig (signalmessig), og det oppsto en del rare feil. Programmer som krasjer etc. Telefonen var tilsynelatende helt wipa i forkant av oppdateringen (dalvik cache, cache, data, factory reset etc).

Telefonen er _ikke_ rootet, og har _ikke_ installert noe lagfix eller lignende. Det er mao ikke dette som hindrer meg. På en god del av firmware installasjonene så får jeg en drøss med feilmeldinger på første boot (etter selve flashingen). Kan ikke mounte ditt og datt, finner ikke ditt og datt, kan ikke oppdatere ditt og datt osv. Sort skjerm, gul skrift og røde feilmeldinger ved første boot etter "vellykket" flashing. Dette resulterer i bootloop stort sett, og påfølgende ny flashing med annen rom.

Det jeg sånn sett er ute etter er vel egentlig en XEE (norsk) firmware som jeg kan prøve via Odin. Må gjerne være en eldre versjon slik som 2.1, 2.2, 2.2.1 eller lignende. Slik at jeg kan få KIES til å oppdatere videre opp til stock 2.3.3 (JVH, XEE, JPO mener jeg det var som lå på telefonen før problemene begynte).

I tillegg så tror jeg 2G, 3G eller Auto valgene har skiftet navn. Så langt jeg kan huske heter valgene nettopp 2G, 3G osv. Dem heter nå GSM og WCDMA. APN innstillingene til Telenor er også borte (disse er det heldigvis lett å legge inn fra telenormobil.no). Dog har det aldri vært nødvendig tidligere uansett versjon, og uansett om jeg flasher via KIES eller manuelt med Odin.

Noen som har tips? :)

Lenke til kommentar

Hei silentnet, bare et par spørsmål først:

har du formatert det interne minnet? (usb minnet)

Har du custom recovery på telefonen nå? (slik som clockworkmod)

har du prøvd I9000XWJM2 fra samfirmware, det var denne som kom stock til telefonen min.

Du har fulgt guiden som ligger på samfirmware til punkt og prikke? med riktig .pit fil osv?

Blei en del spørsmål, men kan gjøre det lettere å hjelpe deg:)

Lenke til kommentar

Hei silentnet, bare et par spørsmål først:

har du formatert det interne minnet? (usb minnet)

Har du custom recovery på telefonen nå? (slik som clockworkmod)

har du prøvd I9000XWJM2 fra samfirmware, det var denne som kom stock til telefonen min.

Du har fulgt guiden som ligger på samfirmware til punkt og prikke? med riktig .pit fil osv?

Blei en del spørsmål, men kan gjøre det lettere å hjelpe deg:)

Jeg har så langt jeg vet formatert det som er å formatere. Både via menyene inne på telefonen (factory reset), fra standard 2.x recovery meny (fabrikk, cache), fra 3e recovery og fra Clockworkmod 2.5 sin meny (ikke samtidig selvfølgelig, men har vært innom alle mulighetene).

Nå istad gjorde jeg et nytt forsøk med PDA: XWJVB, PHONE: XXJVK og CSC: XEEJV3 fra Samfirmware.com - den feila igjen som den bruker (feilmeldinger og bootloop). Gikk inn i recovery og tok factory reset samt cache reset. Bootet på nytt. Da bootet faktisk telefonen. Koplet den til med KIES og ble spurt om oppdatering. YEAH! ;)

Oppdaterte via KIES og har nå fått fungerende stock 2.3.3 tilbake. XXJVO, XWJVH med XEE CSC. APN innstillingene kom av seg selv, Wifi fungerer og har god dekning, og så langt ingen feilmeldinger med applikasjoner, ved boot o.l.

Tidligere når jeg har vært innom samme løsning så har jeg ikke klart å få kontakt mellom KIES og mobiltelefonen. (Har også reinstallert KIES flere ganger :p) Men nå ser det i alle fall ut som det virker. Det er det viktigste.

Så kommer det store spørsmålet.. Tar jeg sjansen på å legge inn en annen kernel igjen, oppå, slik at jeg får EXT4, root etc.. Tror jeg må fundere litt på den ;)

Lenke til kommentar

Flashet nettopp telefonen til DarkysRom 10.2 Final! Fungerer perfekt, beste rom'en jeg har hatt så langt!

Men jeg har et spørsmål når det gjelder den nye Touchvizen som er lagt inn (Touchviz 4). Er det mulig å endre det slik at Handscent SMS åpner seg når jeg velger SMS-ikonet? Og forandre dockingen sånn generelt? Har gått inn på dockinginnstillinger, men kan ikke endre så veldig avansert der!

Lenke til kommentar
Andreas' timestamp='1315404593' post='18277280']

Flashet nettopp telefonen til DarkysRom 10.2 Final! Fungerer perfekt, beste rom'en jeg har hatt så langt!

Men jeg har et spørsmål når det gjelder den nye Touchvizen som er lagt inn (Touchviz 4). Er det mulig å endre det slik at Handscent SMS åpner seg når jeg velger SMS-ikonet? Og forandre dockingen sånn generelt? Har gått inn på dockinginnstillinger, men kan ikke endre så veldig avansert der!

Du sletter original sms ikon og legger inn handcent sms ikonet.

Sletter ikonet med å holde lenge på det og flytter det til søppelkassa. Flytter nye ikon inn ved å holde på ikonet lenge og flytter det dit du vil ha det :)

SLik er det på Zeam launcher vertfall. Og mener på det var slik på original også.

Lenke til kommentar
Andreas' timestamp='1315404593' post='18277280']

Har du fått tak i noe norsk tastatur til 10.2?

Lenke til kommentar

jepp, dårlig batterilevetid stemmer definitivt! med mitt 3000mAh batteri klarte jeg å ha batteri i et døgn uten å måtte lade. da hørte jeg på musikk, var en del på internett, og brukte mobilen slik den skal brukes. Husk at normalbatteriet er vell på 1500mAh:)

Veldig bra batteritid nå om du ikke bruker datatrafikk så mye. Med en av de siste nightlyene og Gingerbread-bootloadere har batteritiden steget betraktelig. Mister bare 1-2 % på 6-7 timer om mobilen ikke er i bruk. Jeg har for eksempel 80 % batteri igjen nå etter at mobilen har vært uten lader på 21 timer, skjermen har vært på 25 minutter.

Enda en bonus med CyanogenMOD er jo at man får ordentlig norsk språk, i motsetning til no_NO-tullet til Samsung. :) Eneste problemene nå er høy batteribruk med 3G aktivt og dårlig støtting av videoavspilling og treg 720p-filming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...