Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Akkurat fått meg Galaxy S2 :-D Kanskje litt nybegynnerspm men er vant med iPhone og gidder ikke lage egen tråd.

-Hva er forskjellen på "Market" og "Samsung Apps"?

-Og kan man se MB brukt på 3G slik som på iPhone?

Takker for den/de som orker svare :) Svarene står kanskje en plass her og men gidder ikke lese gjennom hundrevis av sider..:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Kjøpte meg galaxy s for ikke lenge siden og er kjempe fornøyd med telefonen BORTSETT fra det her. Batteritiden er virkelig elendig og det såpass mye at jeg tror noe må være galt. Ladet den fult opp i natt og tok den ut av lader kl 07.00. Da dro jeg på skolen hvor den ikke holdt lenger enn til 14.00.... Dette kan ikke være vanlig?

Det hørtes svært uvanlig ut. Det hender at batteriet tapper seg veldig rett etter oppdatering, men ellers skal det hvertfall holde i et døgn. Etter jeg oppdaterte til 2.3.3 holder batteriet i to dager med surfing, musikk og spill.

Det er såpass vanlig at det ikke er uvanlig.

Jeg bruker GPS under treningsturer, og den bruker da google maps. maps appen går IKKE an og drepe, og dette praktisk talt sluker strøm. Må restarte tlf for og forhindre at maps ikke auto-starter igjen.

Lenke til kommentar

Lysstyrke var medium nivå, og satt og spilte litt, men får håpe det bare var engangstilfelle. Bør jo holde mye lenger. er det noen som har erfaring med juice defender? Kanskje vært lurt å kjøpe det?

Det er skjermen som tar klart mest strøm står det

Skjermen er på topp hos meg også. Helt normalt.

Ikke no vits å kjøpe en app som den du nevner. Har du roota telefonen din? Jeg har lagt inn en custom rom fra ROM-kitchen. Dette fungerer strålende. Batteriet holder en dag med mye bruk.

Nå kjører jeg midnigt kernel, men jeg vil anbefale deg Galaxian som kernel.

Hører du mye på musikk? Isåfall så må du legge inn Voodoo. Dette er en grunn alene for å roote telefonen.

Lenke til kommentar

Akkurat fått meg Galaxy S2 :-D Kanskje litt nybegynnerspm men er vant med iPhone og gidder ikke lage egen tråd.

-Hva er forskjellen på "Market" og "Samsung Apps"?

-Og kan man se MB brukt på 3G slik som på iPhone?

Takker for den/de som orker svare :) Svarene står kanskje en plass her og men gidder ikke lese gjennom hundrevis av sider..:)

Du er i feil tråd. Dette er den riktige: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1299087

Market er den offisielle butikken til Android.

Samsung apps er Samsung sin versjon av Market.

Jeg bruker denne for å holde styr på mitt databruk. Mange vil nok anbefale denne.

Lenke til kommentar

Lysstyrke var medium nivå, og satt og spilte litt, men får håpe det bare var engangstilfelle. Bør jo holde mye lenger. er det noen som har erfaring med juice defender? Kanskje vært lurt å kjøpe det?

Det er skjermen som tar klart mest strøm står det

Hvor mye strøm står det at Android OS og Android System tar?

Lenke til kommentar

Virker som spill drar en del ja..

Ja, dårlig at de kommer på av seg selv. Ser etter man har brukt en app-killer så tar det ikke lang tid før det ligger en del der :p

Har ikke roota telefonen enda nei. Anbefales? Hører mye på musikk men bruker spotify til det.

Her er oversikt over hva som tar strøm:

Skjerm: 49 %

Drag racing: 28 % (var vist litt avhenigighetsdannende det spiller der..)

cellestandby: 6 %

spotify: 5 %

android system: 4 %android os: 1%

telefon i naktiv 1 %

Takker for alle svar til nå! :)

Lenke til kommentar

Appkillere bør IKKE brukes, de medfører faktisk at telefonen funker dårligere i praksis.

Jeg tipper du har brukt skjermen MYE, og at det er derfor den er utladet såpass fort.

Det er mulig å tappe batteriet på svært kort tid om man går inn for det.

Ikke bruke app-killer? Vil det ikke da samle seg veldig mange program som jobber i bakgrunn?

Lenke til kommentar

Appkillere bør IKKE brukes, de medfører faktisk at telefonen funker dårligere i praksis.

Jeg tipper du har brukt skjermen MYE, og at det er derfor den er utladet såpass fort.

Det er mulig å tappe batteriet på svært kort tid om man går inn for det.

Ikke bruke app-killer? Vil det ikke da samle seg veldig mange program som jobber i bakgrunn?

Android takler fint å styre minnet selv, og det funker faktisk best.

Lenke til kommentar

Virker som spill drar en del ja..

Ja, dårlig at de kommer på av seg selv. Ser etter man har brukt en app-killer så tar det ikke lang tid før det ligger en del der :p

Har ikke roota telefonen enda nei. Anbefales? Hører mye på musikk men bruker spotify til det.

Her er oversikt over hva som tar strøm:

Skjerm: 49 %

Drag racing: 28 % (var vist litt avhenigighetsdannende det spiller der..)

cellestandby: 6 %

spotify: 5 %

android system: 4 %android os: 1%

telefon i naktiv 1 %

Takker for alle svar til nå! :)

Ser normalt ut.

Voodoo er ikke en musikkspiller, men et verktøy som gjør at du får en lydkvalitet som er meget bra. Som jeg skrev i min forrige post, så er dette en grunn alene for å roote telefonen. Jeg er kanskje over gjennomsnittet interessert i god lyd.

Voodoo går rett på driver'n i kernelen.

Lenke til kommentar

Da får jeg prøve å avinstallere task-killer da :)

Hvordan går jeg fram for å roote? Kan jeg ta sikkerhetskopi av tlf nå og det jeg har på tlf?

Dette kommer an på hva du vil oppnå. de fleste liker å legge inn en ny ROM. Hvis du vil gjøre det, så har du så mange valg at anbefalinger blir vanskelig. Jeg vil anbefale deg å utforske selv. XDA er flott sted: Denne tråden vil jeg anbefale.

Selv ville jeg klart meg med kun en custom kernel.

Edit: Selv har jeg en custom ROM som jeg selv har kokkelert via RomKitchten. Nedenfor så legger jeg ved en loggfil på hva jeg valgte av komponenter(HUSK Å LEGGE MED EN LAUNCHER!). Disse fungerer strålende i Telenor(Talkmore) sitt nett. Applikasjoner velger du etter eget ønske

Edit2 Jeg vil anbefale å flashe til en annen kernel. Galaxian skal jeg fashe neste gang.

Denne guiden er meget bra.

JVR_Wipe-v8-17-10-45-29-08-4e5babf0575fa.zip.txt

Endret av nortridge
Lenke til kommentar

Mange bra svar her, takker for det :)

Har bare et spørsmål når det gjelder rootinga. Jeg kjører Linux og kan da ikke bruke odin, men bruker heimdall. Lastet ned kernelen til galaxian, men er det sånn at jeg må roote før jeg legger inn den eller er det root innebygd? Har ikke skjønt det der helt enda...

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...