Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Dama mi kjøpte nettopp en SGS brukt. Den har 2.3.3, men ingen swype?

Der man velger inndata metode så er standard samsung eneste valg, ikke noe swype alternativ.

Det er vel sånt man har Android market til?

swype skal jo være på tlfen, jeg fant bare utvidelser til swype på market, ikke selve swype...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg vurderer nå å roote min SGS. Tenkte å legge inn CyanogenMod. Er det et smart valg, eller er det andre roms jeg burde vurdere?

Hva er ulempen med dette? Jeg har lest at batteritiden blir redusert? Bortfall av garantirettigheter bryr jeg meg ikke om.

Er det noen andre ting som er verdt å vite/gjøre?

Lenke til kommentar

Takker for tipset om romkitchen.

Etter mye flashing fram og tilbake pga problemer med emigrasjon fra darkys og inkompatibilitet i kerneler, så har jeg endelig fått en rom jeg liker via romkitchen.

Jeg er heller ikke noen fan av masse "dilldall", setter stabilitet og ytelse først.

Skal bli spennende å se hvordan den oppfører seg over tid.:)

Lenke til kommentar

Har et problem med "packet data". Jeg får ikke brukt det i det hele tatt. Har lest litt rundt, og ser det er fler som har opplevd det samme.

Noen som vet hva koden for stock-firmware i Norge er?

Dette er hva jeg har nå(stock):

Firmware:

2.3.4

Baseband:

I9000XXJVR

Kernel:

2.6.35.7-I9000XXJVR-CL425308

se.infra@SEP-63 #2

Bulid:

Gingerbread.XXJVR

Tror dette skal løse seg etter en flash til den originale firmware?

Lenke til kommentar

Vil bare si at den beste romen jeg noensinne har prøvd er "juwe's smart edition". Alt er utrolig stabilt! jeg simpelthen elsker den! har fra før prøvd romkithcen (lite oppdateringer) til cm. Jeg kjører nå jetpack rom, stort sett på grunn av alle valgmulighetene under flashing, og at det er ganske interesangt å se på mens telefonen flasher:) kan via en app på telefonen velge mellom forskjellige kernel, theme osv:)

-iL-: nei, 2.3.4 er ikke offisiell:(

Lenke til kommentar

Hei

Kjøpte meg galaxy s for ikke lenge siden og er kjempe fornøyd med telefonen BORTSETT fra det her. Batteritiden er virkelig elendig og det såpass mye at jeg tror noe må være galt. Ladet den fult opp i natt og tok den ut av lader kl 07.00. Da dro jeg på skolen hvor den ikke holdt lenger enn til 14.00.... Dette kan ikke være vanlig?

Lenke til kommentar

Hei

Kjøpte meg galaxy s for ikke lenge siden og er kjempe fornøyd med telefonen BORTSETT fra det her. Batteritiden er virkelig elendig og det såpass mye at jeg tror noe må være galt. Ladet den fult opp i natt og tok den ut av lader kl 07.00. Da dro jeg på skolen hvor den ikke holdt lenger enn til 14.00.... Dette kan ikke være vanlig?

Det hørtes svært uvanlig ut. Det hender at batteriet tapper seg veldig rett etter oppdatering, men ellers skal det hvertfall holde i et døgn. Etter jeg oppdaterte til 2.3.3 holder batteriet i to dager med surfing, musikk og spill.

Lenke til kommentar

Hei

Det er ikke vanlig nei. Sjekk ut hva som drar mye batteri under "Battery use" i "settings" menyen.

Lenke til kommentar

Lysstyrke var medium nivå, og satt og spilte litt, men får håpe det bare var engangstilfelle. Bør jo holde mye lenger. er det noen som har erfaring med juice defender? Kanskje vært lurt å kjøpe det?

Det er skjermen som tar klart mest strøm står det

Endret av trollfisk
Lenke til kommentar

Lysstyrke var medium nivå, og satt og spilte litt, men får håpe det bare var engangstilfelle. Bør jo holde mye lenger. er det noen som har erfaring med juice defender? Kanskje vært lurt å kjøpe det?

Min erfaring er at spill spiser batteriet, en halvtimes angry birds før sengetid gjør at den slår seg av i løpet av natta ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...