Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Da telefonen min var helt ny, kjøpte jeg beskyttelsesfilm til skjermen og baksiden. Copter tror jeg det het.

Jeg vurderer å ta av filmen på skjermen, da den er litt bulkete og gjør skjermen litt mattere enn normalt.

Da er spørsmålet, hvor ripefritt er dette gorillaglasset? Har dere opplevd å få et ripete glass over tid?

Jeg fikk riper på glasset på min etter et par dager, men har klart å unngå flere siden da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skiftet til MIUI (siste versjon) og sliter litt med dekningen.

Blir stående med "No service" og full dekning, foruten noen få ganger når den faktisk kommer seg inn.

Taster inn *#*#4636#*#*. Står på preferred network type: unkown. SMSC: 00.

Noen som har et forslag til hvoran jeg bør gå frem? Har talkmore som leverandør.

Edit: Når jeg skrur av og på "airplane mode" får jeg opp Talkmore i stee for "No service" i et par sekunder før det forsvinner igjen.

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Sliter med det samme selv. Har fulgt alle guider jeg har kommet over og brukt EZRom med 2.2.1 som utgangspunkt, men ender alltid opp med "No Service".

EDIT: Det er IMEI'en min som blir "wipet" hver gang. Kommer fint tilbake ved reinstallasjon av Froyo, men ingen lykke i MIUI.

EDIT2: Tror jeg har funnet en løsning. Kommer evt. tilbake til dette.

EDIT3: Da fikk jeg det til. På intern SD finn nv_data.bin og nv_data.bin.md5. Kopier deretter disse til /efs med root explorer. Ta en omstart og problemet er løst. :)

Endret av kraftpapir
Lenke til kommentar

Jeg trenger å fjerne google kontoen på telefonen, og da må jeg visst nullstille telefonen (fabrikk reset).

Må jeg unroote telefonen for å gjøre det? Det gikk nemlig ikke, har prøvd flere ganger nå. Hvordan unrooter jeg når jeg har brukt CF-Root og Odin?

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar

Jeg trenger å fjerne google kontoen på telefonen, og da må jeg visst nullstille telefonen (fabrikk reset).

Må jeg unroote telefonen for å gjøre det? Det gikk nemlig ikke, har prøvd flere ganger nå. Hvordan unrooter jeg når jeg har brukt CF-Root og Odin?

Root skal ikke spille noen rolle ved factory reset.

Hvis du kjører CF-Root, så kan du prøve å boote til recovery og kjøre factory reset derfra.

Endret av kjibba
Lenke til kommentar

EDIT3: Da fikk jeg det til. På intern SD finn nv_data.bin og nv_data.bin.md5. Kopier deretter disse til /efs med root explorer. Ta en omstart og problemet er løst. :)

Fant nv_data.bin og nv_data.bin.md5 under /efs.

Hvor fant du dine? Jeg har ikke backup av min efs-folder desverre.

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Hmm, en annen fra MIUI forumet hadde slettet de to nevnte filene i efs-folderen med hell. Jeg gjorde tilsvarende med et litt merkelig utfall. IMEI er fortsatt korrupt, men nå har jeg service.

Edit: Æsj, det varte ikke lenge. Får vel flashe til basic firmware igjen, ta backup av /efs, flashe til miui og overskrive /efs. Det burde vel fungere?

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Noen som har orginal Norsk Gingerbread 2.3 produktkoder?

Tenker da på:

PDA: ?

PHONE: ?

CSC: ?

Tenkte å flashe tilbake til orginal før jeg skal selge den. Finnes det noe annet måte å gjøre dette på? Skal fabrikkinstallere, fullstendig slett!

Har nå;

PDA: I9000XWJVH

PHONE: I9000ZSJV5

CSC: I9000XEEJV3

(skriv *#1234# for få fram kodene)

Endret av baddis
Lenke til kommentar

PDA: I9000XWJH

PHONE: I9000XXJVO

CSC: I9000NEEJV3

Dette fikk jeg etter jeg la den på service, dvs Samsung Norge installerte det for meg

Ok, takk for hjelpen :)

Stemmer det med PDA: I9000XWJH? Virker som det mangler en bokstav..

Endret av baddis
Lenke til kommentar

Dette fikk jeg etter jeg la den på service, dvs Samsung Norge installerte det for meg

PDA: I9000XWJVH?

Orginal, bare vanlig update ifra Kies? Regner med at du har kjøpt via telenor?

Haha, stemmer, skal være en V der. Var bare en glipp fra meg. Sorry. Og nei, min er operatørfri. Kjøpte den uten abonnement.

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

PDA: I9000XWJVH?

Orginal, bare vanlig update ifra Kies? Regner med at du har kjøpt via telenor?

Haha, stemmer, skal være en V der. Var bare en glipp fra meg. Sorry. Og nei, min er operatørfri. Kjøpte den uten abonnement.

Ok, takk for hjelpen :) Ble litt edit på poster her :p

Lenke til kommentar

Allright! Har nå tatt av filmen, og synes den er diggere å bruke nå. :)

Jeg har hatt på beskyttelse hele tiden (kjøpte en veldig fin en helt fra unaiten som var nesten usynlig). Men siden beskyttelsen begynte å bli litt slitt tok jeg den av for å sette på ny. Det tok da under 4 timer fra jeg tok av bekyttelsen til jeg satte hjørnet på en induksjonsplatetopp fra ikea på en 5-6 kilo rett ned på skjermen og lagde en rimelig kraftig og godt synlig ripe. Fy f*** så typisk. Mener å ha lest om ett eller annet man kan smøre på for å glatte ut/fjerne riper, så jeg tenker jeg prøver å finne noe sånt.

Uripbar er den ihvertfall ikke, så lenge man legger nok innsats i å få det til...:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...