zyrex Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Og der har 2.3.4 lekka. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1117062 Ser bra ut de første kommentarene om den. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 2.3.4 versjon allerede ja. Håper dette fikser det jeg sliter med, at den skrur av seg selv. Men venter heler på når den kommer til Kies, vil ikke bryte garantien nå som jeg har den på service for tiden. Lenke til kommentar
Nissenakke Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hmm, har aldri hørt om dalvik cache før, så nei... Nå er det uansett for seint - beit i det sure eplet og kjørte factory reset, som ordnet problemet. Men, det var et veldig merkelig problem synes jeg. Tror nok ikke det hadde noe med bytte av SIM å gjøre, for jeg har funnet noen andre som har samme problem etter litt intens Googling (men ingen som hadde en enkel løsning), og det skjer tydeligvis plutselig når telefonen går tom for strøm, eller den slås av og batteriet tas ut. Merkelig at bare 3rd party apps krasjet, men det kan uansett virke som det er en eller annen cache som ikke blir tømt skikkelig. Hvis det skjer igjen, skal jeg prøve å tømme dalvik cachen - men hvordan gjør jeg det? Må det 3rd party apps til (som da kanskje kræsjer...)? Har forøvrig stock 2.3.3 oppsett, ikke rootet eller moddet på noen som helst måte. Androids VM heter Dalvik og i cachen sin lagrer den optimert kode for alle aplikasjoner og etc som kjøres av telefonen din. Kort forklart av en lekmann. Helt sikkert andre her inne som kan mer om dette enn meg. Feil i Dalvik Cache, f.eks etter strømbrudd, kan gi slike problemer som du opplevde. Dalvik Cache tømmes fra CWM, litt dypere i menyene enn vanlig cache, oftest under advanced options. Takk for svar! Så blir neste spørsmål - hva er CWM? Etter litt Googling ser det ut til at jeg altså må roote mobilen og installere CWM, noe jeg helst vil unngå - synes den har oppført seg bra siden 2.2.1, bortsett fra denne kræsjen. er det noen enkel måte å tømme Dalvik Cache uten å gjøre store inngrep på mobilen? Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hei, Jeg får ikke beskjed om tilgjengelig oppdatering til 2.3.3 på hverken min Galaxy s eller Galaxy tab. Noen ideer på hvorfor? mvh Snabelen Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Det er vel fordi Kies er et så fantastisk program.. (Jeg antar at du har brukt Kies til å sjekke, for ellers får du ikke oppdateringer..) Mitt tips er uansett egentlig å drite i Kies, og heller bruke Odin. Hvordan man går frem er skrevet hundrevis av ganger i denne tråden. Lenke til kommentar
agnard Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hei snabelen:) Det er mange som har det problemet, og jeg skjønner det hvis du er litt motvillig til å installere noe som helst med ODIN. Mitt tips er å sende en rask mail til samsung norge, og spør hva du kan gjøre:) Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Takk for svar! Så blir neste spørsmål - hva er CWM? Etter litt Googling ser det ut til at jeg altså må roote mobilen og installere CWM, noe jeg helst vil unngå - synes den har oppført seg bra siden 2.2.1, bortsett fra denne kræsjen. er det noen enkel måte å tømme Dalvik Cache uten å gjøre store inngrep på mobilen? Det ser ut som du har funnet ut av CWM, som er en slags avansert bios, for dem som har fiklet med pc opp gjennom tidene. De største fordelene med CWM er avansert filsystemkontroll og mulighet for å flashe usignerte filer. Du trenger ikke roote for å installere CWM, men du må installere en kernel som støtter det. Det innebærer gjerne bruk av Odin. Hvis det høres ukomfortabelt ut, så er det kanskje like godt å la være. Du oppnår det samme med factory reset, men det har jo en del videre konsekvenser. Edit: tvetydige formuleringer Endret 10. juni 2011 av kjibba Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hei, Jeg får ikke beskjed om tilgjengelig oppdatering til 2.3.3 på hverken min Galaxy s eller Galaxy tab. Noen ideer på hvorfor? mvh Snabelen Har du nyeste Kies? Jeg forstår det slik at flere ikke får melding om tilgjengelige oppdateringer med eldre versjoner av Kies. Jeg bruker ikke Kies selv, så jeg har ikke førstehåndserfaringer her. Lenke til kommentar
josteink Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Hei! Har et problem med min Galaxy - er det noen som har noen gode ideer? I går sluttet skjermen å fungere. Glasset er like helt, men da jeg tok telefonen opp av lomma var bildet helt merkelig - bare noen striper med farge her og der. Nå er skjermen helt sort. Telefonen fungerer forsåvidt enda, hører varsellyder for epost etc så det er nok bare skjermen som er gåen. Det jeg lurer på nå er: 1. Er der noen god måte å hente ut bilder fra telefonen? Den er satt opp til å spørre om tilkoblingsmodus på USB, så jeg får ikke koblet til KIES eller montert det interne minnekortet mot PC uten å kunne bruke skjermen. Alt annet har jeg liggende synket mot nettet så det er bare bildene jeg ikke har har 100% (backup fra mai heldigvis). 2. Er det noen måte å fabrikkresette den? Feks. med noen knappekombinasjoner el. Vil gjerne slette alt innholdet før jeg leverer den til rep. 3. Noen ideer på hva som har skjedd eller lignende erfaringer? Takk for hjelpen Endret 11. juni 2011 av josteink Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Har fått problemer med att ringevolumet skrur seg ned til 0. Jeg skrur opp, og telefonen gir ikke lyd fra seg en liten stund senere. Da er volumet på 0 igjen. Har ikke lagt inn noen programmer, eller gjort noe med telefonen. Noen som har vært borti dette, eller har en løsning? Endret 12. juni 2011 av HellMate Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hei! Har et problem med min Galaxy - er det noen som har noen gode ideer? I går sluttet skjermen å fungere. Glasset er like helt, men da jeg tok telefonen opp av lomma var bildet helt merkelig - bare noen striper med farge her og der. Nå er skjermen helt sort. Telefonen fungerer forsåvidt enda, hører varsellyder for epost etc så det er nok bare skjermen som er gåen. Det jeg lurer på nå er: 2. Er det noen måte å fabrikkresette den? Feks. med noen knappekombinasjoner el. Vil gjerne slette alt innholdet før jeg leverer den til rep. Takk for hjelpen som svar på nr 2: se om du klarer å taste inn følgende: *2767*3855# det vil kjøre en FULL wipe av telefonen, ALT slettes, og det er ingen feedback på om du vil gjøre dette eller ikke. om dette først tastes inn, så går alt av seg selv. (usikker på om dette virker via CM7 / miui) Lenke til kommentar
agnard Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Vanskelig å gjøre det hvis skjermen ikke fungerer^^ Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Vanskelig å gjøre det hvis skjermen ikke fungerer^^ ja, men det er eneste måten jeg kan tenke du burde vel da finne en annen sgs hos noen, og bruke den som "mal" for hvor du skal trykke. kjør din uten simkort for å slippe pinkode såfremt, koffor tenkte ej ikkje på dette: kjør download mode. Odin vil vise i ruten som skal være gul, om den er gyldig tilkoblet. flash en standard rom eller noe. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991792 bruk dette og følg den. gir deg en som-ny software på den, så ser du fort om det er hw eller sw som er 'gæli' Lenke til kommentar
SM# Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hei! Har selv denne telfonen, og har fått et problem. Hvorfor er lyden så lav iforhold til andre telefoner ved bruk av AUX? Selv i bilen må jeg skru volumet kraftig opp for å få skikkelig lyd... Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Da telefonen min var helt ny, kjøpte jeg beskyttelsesfilm til skjermen og baksiden. Copter tror jeg det het. Jeg vurderer å ta av filmen på skjermen, da den er litt bulkete og gjør skjermen litt mattere enn normalt. Da er spørsmålet, hvor ripefritt er dette gorillaglasset? Har dere opplevd å få et ripete glass over tid? Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg har hatt min siden september og den er fortsatt helt ripefri etter det jeg mener er normal behandling. Dekselet på baksiden har et par, ubetydelige små riper. Lenke til kommentar
Millionas Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hei! Har et problem med min Galaxy - er det noen som har noen gode ideer? I går sluttet skjermen å fungere. Glasset er like helt, men da jeg tok telefonen opp av lomma var bildet helt merkelig - bare noen striper med farge her og der. Nå er skjermen helt sort. Telefonen fungerer forsåvidt enda, hører varsellyder for epost etc så det er nok bare skjermen som er gåen. Det jeg lurer på nå er: 2. Er det noen måte å fabrikkresette den? Feks. med noen knappekombinasjoner el. Vil gjerne slette alt innholdet før jeg leverer den til rep. Takk for hjelpen som svar på nr 2: se om du klarer å taste inn følgende: *2767*3855# det vil kjøre en FULL wipe av telefonen, ALT slettes, og det er ingen feedback på om du vil gjøre dette eller ikke. om dette først tastes inn, så går alt av seg selv. (usikker på om dette virker via CM7 / miui) Du kan slå av telefonen. Når du slår den på holder du inne volum-opp og home knappen. (Personlig trykker jeg inn først volum-opp, så home så trykker jeg inn power-knappen..Holder alt inne i ca 15 sek, kjenner en vibrasjon og holder inn 5 sec til og da er jeg i recovery mode) Da kommer du inn i Android system recovery. Så trykker du volum ned 2 ganger, da er du på wipe data/factory reset. trykk så på home knappen og telefonen skal bli resatt.. Så er det vel bare å vente.. Lykke til.. Lenke til kommentar
andybb Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hei! Har selv denne telfonen, og har fått et problem. Hvorfor er lyden så lav iforhold til andre telefoner ved bruk av AUX? Selv i bilen må jeg skru volumet kraftig opp for å få skikkelig lyd... Prøv og installer Voodoo Sound. Lenke til kommentar
josteink Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hei! Har et problem med min Galaxy - er det noen som har noen gode ideer? I går sluttet skjermen å fungere. Glasset er like helt, men da jeg tok telefonen opp av lomma var bildet helt merkelig - bare noen striper med farge her og der. Nå er skjermen helt sort. Telefonen fungerer forsåvidt enda, hører varsellyder for epost etc så det er nok bare skjermen som er gåen. Det jeg lurer på nå er: 2. Er det noen måte å fabrikkresette den? Feks. med noen knappekombinasjoner el. Vil gjerne slette alt innholdet før jeg leverer den til rep. Takk for hjelpen som svar på nr 2: se om du klarer å taste inn følgende: *2767*3855# det vil kjøre en FULL wipe av telefonen, ALT slettes, og det er ingen feedback på om du vil gjøre dette eller ikke. om dette først tastes inn, så går alt av seg selv. (usikker på om dette virker via CM7 / miui) Du kan slå av telefonen. Når du slår den på holder du inne volum-opp og home knappen. (Personlig trykker jeg inn først volum-opp, så home så trykker jeg inn power-knappen..Holder alt inne i ca 15 sek, kjenner en vibrasjon og holder inn 5 sec til og da er jeg i recovery mode) Da kommer du inn i Android system recovery. Så trykker du volum ned 2 ganger, da er du på wipe data/factory reset. trykk så på home knappen og telefonen skal bli resatt.. Så er det vel bare å vente.. Lykke til.. supert, takk! Lenke til kommentar
SM# Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hei! Har selv denne telfonen, og har fått et problem. Hvorfor er lyden så lav iforhold til andre telefoner ved bruk av AUX? Selv i bilen må jeg skru volumet kraftig opp for å få skikkelig lyd... Prøv og installer Voodoo Sound. Har du ikke merket det samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå