Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Du har vel juridisk krav på lånetelefon mener jeg.

Det heter seg vel faktisk at du har krav på et produkt som i det vesentlige kan gjøre jobben ditt defekte produkt kan..

I praksis får man jo ikke dette, men man får en telefon man kan ringe med..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er på tide å levere min inn til service, noen som vet om Lefdal tilbyr byttetelefon i mellomtiden?

Problemet er at skjermen ikke responderer ordentlig på hardwaretasten, dvs at jeg må trykke ofte to-tre ganger for at mobilen skal våkne til liv. I dag morges døde den helt, og jeg måtte ta ut batteriet for å få den i gang igjen.

Da er vi på samme båt gitt. Jeg leverte min til service hos Elkjøp for en uke siden nå for samme problem, bare at jeg ikke nevnte det med hardwaretasten. Min skrur seg av automatisk og var helt bevistløs helt til måtte ta ut batteriet så inn igjen. Bra at jeg ikke er den eneste med feilen da jeg nå kan referere til andre personer.

Lenke til kommentar

Meldingslyden min har forsvunnet! Meldinger tikker inn, men uten at meldingslyden spilles. Hjelper ikke å bytte tone eller sette volum til maks. Har slått av og på. Riktig lyd spilles når jeg setter opp og ned volumet, men ikke når meldingene kommer inn. Hjelp!

Edit: Glem det, jeg som er tjukk i huet. Jeg hadde krysset vekk Notifications i settings. men til mitt forsvar: Under notifications-valget er beskrivelsen: display message notifications in status bar. Dette skulle jo lede en til å tro at det en faktisk slår av er meldingsikonet i statuslinja, og ikke meldingslyden!!!

Så jeg tar på meg bare litt av skylda. Men savner fremdeles å kunne slippe å få beskjed i statuslinja da jeg bruker både LP-widgeten og counter på docken...

Edit 2: Noen som vet om en måte å unngå at ubesvarte anrop og uleste mld føres i statuslinja?

Endret av jihadbandit
Lenke til kommentar

Er ny på forumet, så ikke drep meg! Jeg hadde elsket den som kunne bare tenke på å få meg ut av denne knipen !

Har en rootet galaxy S, med lagfix og darkys ROM.

Etter noen bugs her vil jeg gjøre den HELT slik den var fra butikken. Skjønte såppas at jeg måtte innom samfirmware(?) for å hente filene jeg skal bruke. Men så får jeg valget mellom en hel bunke av ulike "kernels", eller er det det det heter? disse hvertfall; , I9000XWJVH ##, I9000XXJPK ##, I9000XXJPU ## etc.. hvem skal jeg velge? Er det en egen for Norge liksom?

Resten skal jeg nok klare selv, begynner å bli dreven med Odin nå :p

Vil jeg da f.eks ha root, når jeg er ferdig flasha, og vil jeg kunne oppgradere vanlig via Kies fra froyo (hentet fra nettet) til Gingerbread? For det er liksom det som er noe av poenget, å komme meg fra 2.2 til 2.3, da 2.2 ikke falt i smak og darky var løsningen.

Så hvis noen kunne gitt meg en liten guide hadde jeg vært svært takknemmelig!

Thanks!

Lenke til kommentar

Har fått et ganske kjipt problem:

Vi skal bytte til ny teleleverandør på jobben, og får nå nye SIM-kort. Satte i det nye kortet(som enda ikke er aktivt) for å sjekke om telefonen fortsatt er låst til Telenor (noe den var). Da jeg byttet tilbake til den originale SIM-en, begynte så og si alle app'er å kræsje med en gang de kjøres (inkludert de fleste som starter når jeg slår på telefonen), uten at jeg finner en god grunn til det. Og enda verre - det ser ut til at alle kontakter som bare lå lagret på telefonen er slettet... :( Jeg har backup av de fleste, men noen nye er muligens borte for godt.

Noen som har vært borti noe lignende, og er eneste mulige løsning en factory-reset? Vil helst ikke gå igjennom mølla med å installere alle apps på nytt og gjøre instillinger etc...

- Edit -

Ser ut til at det bare er 3rd party apps som kræsjer. Har kjørt en "wipe cache partition" i recovery mode, uten at det hjalp.

- Edit 2 -

Noen programmer klager på at de ikke får skrevet til database, noe som kanskje kunne tyde på plassmangel - men det skal være godt med plass ledig. Håper ikke det er noen feil på internminne....

Endret av Nissenakke
Lenke til kommentar

Bruker CM7 på min SGS og er meget fornøyd. Man mister HW akselerasjon av filmer og støtter for endel codecs dog, samt at jeg ikke får FM radio til å fungere.

Fordelen er en lynende kjapp telefon, uten noen form for lagg.

Det er jo ikke kommet noen stable release enda, så kjører nightlies, som kan være noget ustabile. Opplever likevel telefonen som veldig stabil med CM7 i det daglige.

Lenke til kommentar

Har en rootet galaxy S, med lagfix og darkys ROM.

Etter noen bugs her vil jeg gjøre den HELT slik den var fra butikken. Skjønte såppas at jeg måtte innom samfirmware(?) for å hente filene jeg skal bruke. Men så får jeg valget mellom en hel bunke av ulike "kernels", eller er det det det heter? disse hvertfall; , I9000XWJVH ##, I9000XXJPK ##, I9000XXJPU ## etc.. hvem skal jeg velge? Er det en egen for Norge liksom?

JHV er vel den nyeste norske. Evt kan du laste ned JM2, eller JPA(JP6?) og oppgradere derfra gjennom KIES.

JVH stock har dog en del bugs som kan gå ut over batteribruken. Dette er fikset i de fleste oppegående roms.

Lenke til kommentar

JVH stock har dog en del bugs som kan gå ut over batteribruken. Dette er fikset i de fleste oppegående roms.

Nåja.. Det er vel faktisk slik at det er feil i Android, feil fra Google.. Det er ingen versjon ute som det er løst i enda, og det gjelder alle Gingerbread-versjoner..

Ihvertfall når det gjelder Android OS-batteribruk.

Lenke til kommentar

Nåja.. Det er vel faktisk slik at det er feil i Android, feil fra Google.. Det er ingen versjon ute som det er løst i enda, og det gjelder alle Gingerbread-versjoner..

Når jeg sier at JVH har bugs, så er det implisert at det er Google som har introdusert dem.

Flere roms har mods som reduserer effekten av disse bugsene. Jeg kjører custom rom basert på JVO og har nå den beste batterikapasiteten jeg har opplevd på SGS. Dette var også tilfelle når jeg kjørte den samme rommen når den var basert på JVH.

Lenke til kommentar

Har kjørt en "wipe cache partition" i recovery mode, uten at det hjalp.

Har du kjørt "wipe dalvik cache" også?

Hmm, har aldri hørt om dalvik cache før, så nei... Nå er det uansett for seint - beit i det sure eplet og kjørte factory reset, som ordnet problemet.

Men, det var et veldig merkelig problem synes jeg. Tror nok ikke det hadde noe med bytte av SIM å gjøre, for jeg har funnet noen andre som har samme problem etter litt intens Googling (men ingen som hadde en enkel løsning), og det skjer tydeligvis plutselig når telefonen går tom for strøm, eller den slås av og batteriet tas ut. Merkelig at bare 3rd party apps krasjet, men det kan uansett virke som det er en eller annen cache som ikke blir tømt skikkelig.

Hvis det skjer igjen, skal jeg prøve å tømme dalvik cachen - men hvordan gjør jeg det? Må det 3rd party apps til (som da kanskje kræsjer...)? :)

Har forøvrig stock 2.3.3 oppsett, ikke rootet eller moddet på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Hmm, har aldri hørt om dalvik cache før, så nei... Nå er det uansett for seint - beit i det sure eplet og kjørte factory reset, som ordnet problemet.

Men, det var et veldig merkelig problem synes jeg. Tror nok ikke det hadde noe med bytte av SIM å gjøre, for jeg har funnet noen andre som har samme problem etter litt intens Googling (men ingen som hadde en enkel løsning), og det skjer tydeligvis plutselig når telefonen går tom for strøm, eller den slås av og batteriet tas ut. Merkelig at bare 3rd party apps krasjet, men det kan uansett virke som det er en eller annen cache som ikke blir tømt skikkelig.

Hvis det skjer igjen, skal jeg prøve å tømme dalvik cachen - men hvordan gjør jeg det? Må det 3rd party apps til (som da kanskje kræsjer...)? :)

Har forøvrig stock 2.3.3 oppsett, ikke rootet eller moddet på noen som helst måte.

Androids VM heter Dalvik og i cachen sin lagrer den optimert kode for alle aplikasjoner og etc som kjøres av telefonen din. Kort forklart av en lekmann. Helt sikkert andre her inne som kan mer om dette enn meg.

Feil i Dalvik Cache, f.eks etter strømbrudd, kan gi slike problemer som du opplevde.

Dalvik Cache tømmes fra CWM, litt dypere i menyene enn vanlig cache, oftest under advanced options.

Lenke til kommentar

Når jeg sier at JVH har bugs, så er det implisert at det er Google som har introdusert dem.

For de som har satt seg inn i ting er det nok ganske innlysende..

Men for de som ikke har gjort det kan det virke som om det er en bug som kun rammer JVH ut fra hvordan du skriver.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å overclocke galaxy s?

Min galaxy s:

DarkyRom 10.1 JVH

Dark Core 2.6(kernel)

Lagfix(ext4)

Launcherpro plus

Noen tips?

Har voodoo lagfix, launcherpro plus.

Har også overclocket den til 1.2Ghz med scaling til ondemand. Fungerer veldig greit og den drar ikke så mye ekstra strøm..

EDIT: Batteriet varer faktisk like lenge som den gjorde før jeg clocket den. Så jeg er veldig fornøyd. Skal prøve å overclocke den enda litt mer når jeg får S2'en.

Endret av MAG8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...