Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Då fekk eg endelig tatt meg tid til å oppgradere til 2.2.1 i går.

Det vart ein sann fornøyelse, min har lagga som eit uveir til tider, og har ofte rett og slett måtte ta ut batteriet for å få restarte den.

I motsetning til når eg oppgraderte frå 2.1 til 2.2, så var root sletta denne gangen, og måtte leggast inn igjen (gidd ikkje "rote" med custom rom/kernel) før 2.3 har komt). I tillegg måtte alt av programinnstillingar gjerast på nytt, og bokmerker var vekk.

 

Har tidligare brukt Battery Icon Mod2 for å endre batteriikon.

Om eg legg inn ikon for JPY versjon til JS8 systemet, er det då kun sjølve ikonet eg endrar, eller er det batteristatusinformasjon og heile pakken som blir endra? Vil det ha noken praktisk betydning i tilfelle?

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å selge min Galaxy S når oppfølgeren kommer.

 

Har kjøpt 5 cover til mobilen, hvorav ett av disse er et originalt Samsung-cover + videokabel.

 

Hvor mye tror dere jeg kan få for en 5 mnd gammel, strøken mobil?

 

Ser på QXL at en Galaxy S er oppe i bud på kr 1800, så det skulle vel ligge deromkring, selv om jeg syns det var god pris. Vil nok falle mye når Galaxy S II kommer - så hurry up :)

Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt ny handsfree til nærmere tusenlappen, og da er det rimelig kjipt at den kobler seg av og på bluetooth hele tiden! Sitter med en konstant pip-pip konsert i venstre øre. Har noen andre hatt oppkoblingsproblemer med handsfree eller kan jeg gå ut fra at det er trøbbel med headsettet og ikke tlf?

 

Bumper denne. Det ser ut til at den eneste måten å opprettholde BT-forbindelsen er å ha tlf koblet til lader! Da funker den greit, men med en gang jeg tar den av strømmen så dropper forbindelsen 4-5 ganger i minuttet! Ingen som har opplevd noe sånt?

Lenke til kommentar

ordboka:

 

jeg får ALLTID "bea" istedenfor "bra". irriterer vannet av meg. Selecte "bea" for så trykke den info knappen skal i utgangspunktet slette "bea" fra ordlista, men det fungerer ikke...

tips?

Testet litt på dette. La inn "bea" og "bra" ble til "bea". Men jeg fikk slettet "bea" uten videre etterpå. Prøvde deretter å slette forhåndsdefinerte ord i swype, men ingen av dem gikk an å få vekk. Men derimot samtilge ord jeg selv har lagt inn går å slette uten unntak.

 

Snodig. Nesten som du ikke har original norsk ordbok (noe som du har, vil jeg sterkt anta) Kan du ha hatt en custom ROM uten norsk ordliste for deretter å innstallert det? Og noe ligger igjen fra ikke-norsk ordliste?

 

jeg instalerte 2.2.1 igjennom odin ja.

 

Anyways, slettet nå "bea" igjen, og nå fungerer "bra", får se hvor lenge det holder denne gang.

 

Ett annet problem er rekkefølge på ord. Jeg får som regel "flåte" istedenfor "får", "får" står som andre valg på popup, meget merkelig da "får" blir jo brukt litt flere ganger en "flåte" skulle man tro.

 

 

sukk, nå er "bea" tilbake igjen....

 

Og nei, jeg har ikke tastet inn "bea" for og få den tilbake i ordlisten heller.

Lenke til kommentar

Hei, Wormhouse, du skal kun trenge å fjerne lagfix. Root fjerner oppgraderingsprogrammet slik jeg har forstått det:)

 

Noen som har prøvd den her?

sliter med kun 1 dag kapasitet, og er lei av å ikke kunne høre på musikk en dag uten å være obs på batterikapasiteten:D

Noen andre batterier der ute som man kan kjøpe?

Lenke til kommentar

Fikk problemer med en av husets SGS'er denne helgen. Launcherpro kresjet og nektet å starte igjen etterpå, samme med Homeswitcher som også kresjet sekunder etter at den ble åpnet. Telefonen låste seg også med twlauncher. Omstart hjalp ikke.

 

Alle kontakter forsvant, samsung-app'en forlangte å bli oppdatert igjen etc så virket som innstillingsdata forsvant (ting som wifi, bilder var der fortsatt). Hadde heldigvis en backup fra oppdateringen til 2.2.1 så fikk tilbake kontaktene. Launcherpro og Homeswitcher fungerte igjen etter å ha blitt fjernet og lagt til igjen.

 

Kan det være det interne minnekortet som har begynt å få problemer?

Lenke til kommentar

I9000XWJS8 filen jeg kan laste ned på samfirmware, står det noe sted hva den inneholder? Eller sagt på en annen måte, om jeg installerer speedmod kernel, rooter, og gjør litt sånn diverse, kan jeg få telefonen tilbake helt til standard oppsett med samsung sin kernel osv om jeg flasher JS8 filen i Odin?

 

Eller er kernel en separat fil jeg må laste ned og flashe for seg? Jeg ønsker å få "om telefonen" til å se ut som det vedlagte bildet om det skulle skjære seg fullstendig, så jeg har et kjent utgangspunkt før jeg begynner å eksperimentere igjen.

post-225521-0-78561600-1302607215_thumb.png

Lenke til kommentar

noen som vet hvordan jeg får frem Google kontaktene mine på denne telefonen? DEn viser bare 18 kontakter, og går jeg inn på Groups, så er 777 kontakter unassigned. Forsøkte litt med å assigne kontakter, men dette virker litt håpløst. Er det noe jeg må gjøre i Gmail i en nettleser?

Lenke til kommentar

noen som vet hvordan jeg får frem Google kontaktene mine på denne telefonen? DEn viser bare 18 kontakter, og går jeg inn på Groups, så er 777 kontakter unassigned. Forsøkte litt med å assigne kontakter, men dette virker litt håpløst. Er det noe jeg må gjøre i Gmail i en nettleser?

Gå inn på kontoinstillinger og sykroniser kontaktene dine.

Lenke til kommentar

noen som vet hvordan jeg får frem Google kontaktene mine på denne telefonen? DEn viser bare 18 kontakter, og går jeg inn på Groups, så er 777 kontakter unassigned. Forsøkte litt med å assigne kontakter, men dette virker litt håpløst. Er det noe jeg må gjøre i Gmail i en nettleser?

Gå inn på kontoinstillinger og sykroniser kontaktene dine.

 

Det har jeg forsøkt. Som sagt vises vare 17 kontakter. Det må være noe jeg skal gjøre i Gmail settings.

Lenke til kommentar

Har tidligare brukt Battery Icon Mod2 for å endre batteriikon.

Om eg legg inn ikon for JPY versjon til JS8 systemet, er det då kun sjølve ikonet eg endrar, eller er det batteristatusinformasjon og heile pakken som blir endra? Vil det ha noken praktisk betydning i tilfelle?

 

Ingen?

 

Dette med Nandroid-backup ein ofte får i custom-roms, er dette eit program ein kan få lagt inn sjølv i stock rom? Eller MÅ ein legge inn ein custom-rom som har dette?

Lenke til kommentar

noen som vet hvordan jeg får frem Google kontaktene mine på denne telefonen? DEn viser bare 18 kontakter, og går jeg inn på Groups, så er 777 kontakter unassigned. Forsøkte litt med å assigne kontakter, men dette virker litt håpløst. Er det noe jeg må gjøre i Gmail i en nettleser?

Gå inn på kontoinstillinger og sykroniser kontaktene dine.

 

Det har jeg forsøkt. Som sagt vises vare 17 kontakter. Det må være noe jeg skal gjøre i Gmail settings.

 

 

Logg inn på Gmail med PC-en din. Gå inn på Contacts of flytt alle til standard-mappen. Voila=)

Lenke til kommentar

Ikke bruk JPY-versjonen på JS8, kan være kompabilitetsproblemer da man ikke bare bytter ut ikonet, men hele frameworken (som inneholder temaer og slikt noe + masse mer tror jeg). Ang. nandroid-backup må du ha en kernel (og rom forsåvidt) som støtter Clockworkmod Recovery, for eksempel Speedmod-kernel eller noe annet. Tror også du kan legge inn Clockworkmod med Rom Manager fra Market, men det har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar

Ikke bruk JPY-versjonen på JS8, kan være kompabilitetsproblemer da man ikke bare bytter ut ikonet, men hele frameworken (som inneholder temaer og slikt noe + masse mer tror jeg). Ang. nandroid-backup må du ha en kernel (og rom forsåvidt) som støtter Clockworkmod Recovery, for eksempel Speedmod-kernel eller noe annet. Tror også du kan legge inn Clockworkmod med Rom Manager fra Market, men det har jeg ikke prøvd.

 

Ok, då trur eg det er best å droppe det.

Kva med JS5 på JS8 då?

Same der også, eller er det så pass nær versjon at det burde gå bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...