Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om den nye 2 hadde like lav SAR som den vi har nå. dette fikk jeg til svar:

"Hei

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

Vi har ännu inga specifikationer på vilket SAR-värde denna telefonmodell

har eftersom den inte har lanserats för den nordiska marknaden.

Kontakt oss gjerne igjen om du har flere spørsmål."

Den nye ligger på 0,39 i SAR-verdi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle samsung gi deg en sgs2? Jeg sender ikke mail til masse produsenter og ber om gratise produkter fordi jeg har bursdag :hmm:

Fordi det er bursdagen min, selvfølgelig... :)

Men neida. Jeg forventer faktisk ikke en bursdagsgave fra Samsung, det er mest en liten spøk. Var det egentlig ikke åpenbart?

:)

Lenke til kommentar

Ja, desverre.

Hei dere andre som kjører custom rom (doc 9.9.5 på meg.

Opplever noen av dere at tirsdag blir skrevet som "tiersdag", tir som "tie" osv. i dato-sammenheng?

Det skyldes Samsungs suverene norskkunnskaper, og gjelder vel ikke bare custom roms.

Ok, det er mottatt. Det er min første samsung, og jeg roota den med en gang jeg fikk den etter lading, uten å bruke den noe først derav visste jeg ikke om det var pga. custom eller om det var samsung selv.

Lenke til kommentar

ordboka:

jeg får ALLTID "bea" istedenfor "bra". irriterer vannet av meg. Selecte "bea" for så trykke den info knappen skal i utgangspunktet slette "bea" fra ordlista, men det fungerer ikke...

tips?

Testet litt på dette. La inn "bea" og "bra" ble til "bea". Men jeg fikk slettet "bea" uten videre etterpå. Prøvde deretter å slette forhåndsdefinerte ord i swype, men ingen av dem gikk an å få vekk. Men derimot samtilge ord jeg selv har lagt inn går å slette uten unntak.

Snodig. Nesten som du ikke har original norsk ordbok (noe som du har, vil jeg sterkt anta) Kan du ha hatt en custom ROM uten norsk ordliste for deretter å innstallert det? Og noe ligger igjen fra ikke-norsk ordliste?

Lenke til kommentar

ordboka:

jeg får ALLTID "bea" istedenfor "bra". irriterer vannet av meg. Selecte "bea" for så trykke den info knappen skal i utgangspunktet slette "bea" fra ordlista, men det fungerer ikke...

tips?

Testet litt på dette. La inn "bea" og "bra" ble til "bea". Men jeg fikk slettet "bea" uten videre etterpå. Prøvde deretter å slette forhåndsdefinerte ord i swype, men ingen av dem gikk an å få vekk. Men derimot samtilge ord jeg selv har lagt inn går å slette uten unntak.

Snodig. Nesten som du ikke har original norsk ordbok (noe som du har, vil jeg sterkt anta) Kan du ha hatt en custom ROM uten norsk ordliste for deretter å innstallert det? Og noe ligger igjen fra ikke-norsk ordliste?

jeg instalerte 2.2.1 igjennom odin ja.

Anyways, slettet nå "bea" igjen, og nå fungerer "bra", får se hvor lenge det holder denne gang.

Ett annet problem er rekkefølge på ord. Jeg får som regel "flåte" istedenfor "får", "får" står som andre valg på popup, meget merkelig da "får" blir jo brukt litt flere ganger en "flåte" skulle man tro.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

ordboka:

tips?

jeg instalerte 2.2.1 igjennom odin ja.

Anyways, slettet nå "bea" igjen, og nå fungerer "bra", får se hvor lenge det holder denne gang.

Ett annet problem er rekkefølge på ord. Jeg får som regel "flåte" istedenfor "får", "får" står som andre valg på popup, meget merkelig da "får" blir jo brukt litt flere ganger en "flåte" skulle man tro.

Har samme problem på enkelte ord. Har en 2.2.1-versjon installert via Keys.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke lastet ned apps fra Market når jeg bruker 3G. Men over wifi fungerer det. Over 3G står det bare "downloading" uten at den laster ned. Bytter jeg over til wifi begynner den med det samme å laste ned (viser i %).

Dette skjedde etter at jeg la inn MIUI. Har lest en del andre som har samme problem, men har ikke funnet noen løsning ennå. Tips? :)

Lenke til kommentar

Jeg lurte på om den nye 2 hadde like lav SAR som den vi har nå. dette fikk jeg til svar:

"Hei

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

Vi har ännu inga specifikationer på vilket SAR-värde denna telefonmodell

har eftersom den inte har lanserats för den nordiska marknaden.

Kontakt oss gjerne igjen om du har flere spørsmål."

Den nye ligger på 0,39 i SAR-verdi

Mange takk - alt under 0,5 mot hodet anser jeg som akseptabelt.

Lenke til kommentar

Hvor verkstedet er, kommer vel an på hvor du har levert telefonen. Utsalgsstedene benytter forskjellige verksteder. Hvor lang tid det tar, kan også ha noe å si hvor du har levert den, men også hva som må gjøres med telefonen din. Er det bare software oppgradering som skal til, bør det ikke ta så mye tid, men må det bestilles opp deler, kan det ta lenger tid. Spørs også hvor mye verkstedet har å gjøre selvsagt.

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt ny handsfree til nærmere tusenlappen, og da er det rimelig kjipt at den kobler seg av og på bluetooth hele tiden! Sitter med en konstant pip-pip konsert i venstre øre. Har noen andre hatt oppkoblingsproblemer med handsfree eller kan jeg gå ut fra at det er trøbbel med headsettet og ikke tlf?

Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt ny handsfree til nærmere tusenlappen, og da er det rimelig kjipt at den kobler seg av og på bluetooth hele tiden! Sitter med en konstant pip-pip konsert i venstre øre. Har noen andre hatt oppkoblingsproblemer med handsfree eller kan jeg gå ut fra at det er trøbbel med headsettet og ikke tlf?

Har ikke hatt noen problemer med noen blåtannmedier, hverken i bil eller ellers. (Men det skal jeg love deg jeg hadde med N97!) :cool:

Lenke til kommentar

Jeg glemte forøvrig å informere om at jeg mottok mine dockingstasjoner fra California i forrige uke. Jeg gikk for de som er branda til Vibrant-modellen (T959 tror jeg) og de passer superdupert til I9000.

Kanskje ikke den helt store nytteverdien utover at de holder tlf fast i landskapsmodus med god friksjon mot underlaget og fin vinkel som gjør det praktisk med swype osv med én hånd. Fin på kontorpulten med andre ord. Tlf bytter også til landskapsmodus selv om autorotasjon er skrudd av, noe som passer meg bra.

Dumme ting:

Volumknappen blir utilgjengelig.

Jack-hullet til headsettet blir utilgjengelig, og jacken på baksiden av docken funker ikke i det hele tatt. Iflg bruksanvisningen og produktinfo fra Samsung skulle denne funke med tlf med 2.2, men det gjør den ikke (Jeg har stock 2.2.1). Mulig dette er modellspesifikt for Vibrant. Det ødela litt av poenget for meg ihvertfall, da jeg bruker tlf som radio...

Jeg har ikke prøvd å koble dock til PCen.

T.o så er "Desk Home"-appen som er laget til bruk med docken rimelig bortkastet, og jeg angrer på tiden jeg brukte på å jakte på apk-en (finnes ikke i market i europa). Den gir klokke og kalender pluss tilgang til de mest unødvendige appene på tlf. Kalender og klokke er "døde" visninger og kan ikke klikkes på for å åpne kalender og alarmer osv (!!!). Men det mest fantastiske må være at de ikke har inkludert tilgang til: ..............TELEFON!

DET er et pussig designvalg for en dock-app til en telefon. I tillegg kan en ikke velge å hindre appen fra å startes hver gang tlf kobles til, noe som gjør den til kun irritasjon. Avinstallert.

Men som sagt, docken i seg selv er fin som en ren holder, og jeg har en på nattbordet og en på pulten på jobben. Dog kanskje ikke verdt pengene etter at tollvesenet krever sitt...

Lenke til kommentar

fikk tilbake telefonen fra service i dag. Alt er strålende, bortsett fra at det ser ut til at jeg har greid å wipe det eksterne minnekortet :( Får bare beskjed om at "SD-kortet er tomt eller har et filsystem som ikke støttes" og det må formateres. Noen som vet om en måte jeg kan redde alle dataene på kortet, eller er de borte for godt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...