muvee69 Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 ---------------klippe---------------- ...hvorfor Win7 må installere en egen driver så lenge jeg har installert Kies..? Har forsøkt re-start opp og ned og å kjøre Kies i Win7's foreslåtte kompatibilitets-modus (win xp service pack 3). Hjelp! Du må slå av USB-debugging, og bruke standard launcher om du vil få Kies til å reagere. Takk for svar! Jeg har ikke installert noen annen launcher enn Samsungs touchwiz, om det er det du mener. Og hvor skal jeg slå av "USB-debugging"? Er dette noe på mobilen eller i Win7? Jeg har både forsøkt innstillingene "Samsung Kies" og "Spør ved tilkobling" under "USB-innstillinger" på mobilen. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Takk for svar! Jeg har ikke installert noen annen launcher enn Samsungs touchwiz, om det er det du mener. Og hvor skal jeg slå av "USB-debugging"? Er dette noe på mobilen eller i Win7? Jeg har både forsøkt innstillingene "Samsung Kies" og "Spør ved tilkobling" under "USB-innstillinger" på mobilen. USB-debugging finner du under Applications>Development (Programmer>Utvikling om du har på norsk). Sjekk om USB-debugging er huket av, viss den er det, fjern det (telefonen må ikke vere koblet til), og se om Kies finner telefonen Lenke til kommentar
muvee69 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Takk igjen! Nyeste Kies, og under utvikling-menyen er det huket av for "Tillat falske plasseringer", men ikke "Usb-feilsøking" eller "Forbli aktiv" Mads. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Hurra! Jeg fikk min oppgradert til 2.3 via oppgraderingsprogrammet som finnes i telefonen!!! :-) (husk ha påslått wifi!!) hehe.. Dette var aprilspøk fra min side.. Jeg ville i hvertfall ikke sjekket noe før i morgen eller dagene fremover.. Utifra hva jeg har forstått - skulle den komme rundt 15. april.... i følge Samsung og det som sto også i amobil.no. Samsung informerer meg via epost på svensk om at pepperkakene skal gjøres tilgjengelige rundt uke 15 (11.- 17. april) for ikke operatørlåste telefoner. Operatørlåste skal være tilgjengelig ila. en måned. 2.2.1 for Telenor (og andre operatørlåste telefoner, antar jeg) skal gjøres tilgjengelig i begynnelsen av april, blir det også hevdet. Edit: Og jepp, jeg vet hva Odin er, og at jeg kan få pepperkaker i dag om jeg vil. Men det tror jeg er sagt mange nok ganger i denne tråden, så det er i alle fall ikke nødvendig å påminne meg om det. Endret 3. april 2011 av Simon Aldra Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Takk for info, Simon. Da får vi bare håpe det er noe hold i det. Lenke til kommentar
agnard Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 hei, kan jeg bruke doc's "update zip generator" for å legge inn andre program når jeg har lagt inn cyanogenmod? skulle gjerne hatt musikk programmet samt sms programmet fra samsung. er det mulig, eller blir det noe tull? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Takk for info, Simon. Da får vi bare håpe det er noe hold i det. Det er tross alt fra Samsungs egen support-tjeneste. Lenke til kommentar
Svein Arild Søyland Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg lurte på om den nye 2 hadde like lav SAR som den vi har nå. dette fikk jeg til svar: "Hei Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic. Vi har ännu inga specifikationer på vilket SAR-värde denna telefonmodell har eftersom den inte har lanserats för den nordiska marknaden. Kontakt oss gjerne igjen om du har flere spørsmål." Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hurra! Jeg fikk min oppgradert til 2.3 via oppgraderingsprogrammet som finnes i telefonen!!! :-) (husk ha påslått wifi!!) hehe.. Dette var aprilspøk fra min side.. Jeg ville i hvertfall ikke sjekket noe før i morgen eller dagene fremover.. Utifra hva jeg har forstått - skulle den komme rundt 15. april.... i følge Samsung og det som sto også i amobil.no. Samsung informerer meg via epost på svensk om at pepperkakene skal gjøres tilgjengelige rundt uke 15 (11.- 17. april) for ikke operatørlåste telefoner. Operatørlåste skal være tilgjengelig ila. en måned. 2.2.1 for Telenor (og andre operatørlåste telefoner, antar jeg) skal gjøres tilgjengelig i begynnelsen av april, blir det også hevdet. Edit: Og jepp, jeg vet hva Odin er, og at jeg kan få pepperkaker i dag om jeg vil. Men det tror jeg er sagt mange nok ganger i denne tråden, så det er i alle fall ikke nødvendig å påminne meg om det. Får håpe de fikser noen problemer samtidig også. Jeg sliter med å få aktivert WIFI, noen ganger får jeg den ikke på. Så etter å ha ventet en stund så fungerer det igjen. Virker som WIFI henger seg opp. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hjelp! Jeg prøvde å oppdatere til 2.3 med Docs kitchen, nå har telefonen gått komplett i stå og ingenting fungerer. Kommer heldigvis i Download mode, men er usikker på fremgangsmåten for å gjennopprette telefonen ved hjelp av denne. Kan noen linke til en guide eller gi en stegvis beskrivelse av hva jeg kan gjøre for å fikse det? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg lurte på om den nye 2 hadde like lav SAR som den vi har nå. dette fikk jeg til svar: "Hei Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic. Vi har ännu inga specifikationer på vilket SAR-värde denna telefonmodell har eftersom den inte har lanserats för den nordiska marknaden. Kontakt oss gjerne igjen om du har flere spørsmål." Vet ikke om du mente dette var et merkelig svar, men det er faktisk slik det fungerer. SAR verdien som er testet og oppgitt for det amerikanske markedet, er ikke det samme som gjelder for det europeiske markedet. Noen har også egne målinger i Norden / Skandinavia, så er derfor ikke så rart at Samsung ikke kan oppgi noe om dette enda. Lenke til kommentar
hurts.when.IP Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Hjelp! Jeg prøvde å oppdatere til 2.3 med Docs kitchen, nå har telefonen gått komplett i stå og ingenting fungerer. Kommer heldigvis i Download mode, men er usikker på fremgangsmåten for å gjennopprette telefonen ved hjelp av denne. Kan noen linke til en guide eller gi en stegvis beskrivelse av hva jeg kan gjøre for å fikse det? Last ned stock rom (Gjerne deodoxed 2.3.3) og flash med odin. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=948790 Endret 3. april 2011 av hurts.when.IP Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Det er tross alt fra Samsungs egen support-tjeneste. Det trenger ikke å bety så mye. Men når de kommer med såpass spesifikke datoer så nærmt i tid, så er det jo lov å håpe at det er hold i det. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Jepp. Siden det er burdsdagen min i dag syns jeg uansett Samsung burde sende meg en SGSII. Dersom det er umulig får jeg håper på 2.2.1. Lenke til kommentar
hurts.when.IP Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Hvorfor skulle samsung gi deg en sgs2? Jeg sender ikke mail til masse produsenter og ber om gratise produkter fordi jeg har bursdag Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg lurer på en ting. Når jeg hadde android 2.1 og synkroniserte med facebook, så ble det lastet nend profilbilder som la seg som bilde på telefonkontaktene mine. Dersom noen ringer, så kommer det bildet opp på telefonen. Disse bildene var i full oppløsning slik at det gikk an å se hvem det var. Etter at jeg oppgraderte til 2.2 og kjørte en factory reset, og synkroniserte på nytt, så har telefonen kun lastet ned thumbnails, som jo blir skikkelig dårlig når det blir forstørret. Jeg har ikke funnet noen måte å fikse det på. Er det noe å gjøre med det? Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Hei dere andre som kjører custom rom (doc 9.9.5 på meg. Opplever noen av dere at tirsdag blir skrevet som "tiersdag", tir som "tie" osv. i dato-sammenheng? Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Hei dere andre som kjører custom rom (doc 9.9.5 på meg. Opplever noen av dere at tirsdag blir skrevet som "tiersdag", tir som "tie" osv. i dato-sammenheng? Det skyldes Samsungs suverene norskkunnskaper, og gjelder vel ikke bare custom roms. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå