Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

har nå lagt inn 2.2.1 så får se om den virker bra for min del, fant ikke norsk språk på doc's rom så den ble avinstallert

Norsk språk på Docs har vært diskutert flere ganger i denne og den andre tråden om SGS. Lag en rom med standard theme så får du norsk språk. Deretter kan du flashe ønsket theme i cwm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koplet til Kies (2. ett eller annet, nyeste fra Samsung) og flashet 2.2.1 på normal måte. Null problem før, under eller etter flashing. Mistet vel bare sorteringen av appsene mine og homescreens. Alt annet er intakt.

Savner dog Adfree appen min som krever root. Så spørs om jeg må få rootet telefonen igjen en av dagene ;)

Lenke til kommentar

Hvofor får jeg ikke oppdatert når jeg har XEE og nyeste kies?

Hvor finner jeg nyeste odin?

http://samfirmware.com/ er en bra sted hvor vi kan få riktige programvarer - ODIN, pit, phone/pad/csc-filer. Men du må først registrere deg før du får gå inn.

Jeg har nå det nyeste 2.2.1 derfra. Men vær obs på å velge riktig 2.2.1 - se etter I9000XWJS7.

2.3.2 finnes der og jeg hadde prøvd den. Liker den svært mye bedre enn 2.2.1, men den er ikke kompitabelt innen Norge. Huff!! Derfor må jeg foreløpig bruke den offisiele.. :-(

Endret av jojo1717
Lenke til kommentar

Hvofor får jeg ikke oppdatert når jeg har XEE og nyeste kies?

Hvor finner jeg nyeste odin?

http://samfirmware.com/ er en bra sted hvor vi kan få riktige programvarer - ODIN, pit, phone/pad/csc-filer. Men du må først registrere deg før du får gå inn.

Jeg har nå det nyeste 2.2.1 derfra. Men vær obs på å velge riktig 2.2.1 - se etter I9000XWJS7.

2.3.2 finnes der og jeg hadde prøvd den. Liker den svært mye bedre enn 2.2.1, men den er ikke kompitabelt innen Norge. Huff!! Derfor må jeg foreløpig bruke den offisiele.. :-(

Du har ikke prøvd den nye 2.3.2 men en annen csc fil fra den nye 2,2,1

Dersom dette fungere for du jo mobilen på norsk ;-)

Lenke til kommentar

Litt info om hvordan man legger inn 2.2.1 med odin hadde vært fint ? ;-)

gå inn på www.samfirmware.com står fint forklart der, med brukerveiledning.

Ok. Men hvorfor får jeg ikke oppdatert gjennom kies når andre gjør d ?

Lenke til kommentar

Kanskje fordi mobilen har feil landskode.

Oppdateringen som kom er til di som har XEE. Dersom du har TEN eller noe aent må du vente. er du smart bruker du odin, Enkelt og går mye raskere å legge inn

Lenke til kommentar

nå har tlf slått seg av å på 2 ganger idag etter jeg la inn darkys , så da skal jeg skifte rom.

Men vet ikke hva slags rom som er mest stabil og rask mulig det doc's & Stefunel's , viss ikke noen adre har noen gode tips til rom

Jeg har vel nevnt det tidligere i tråden: Darky er en liten unge som klipper og limer litt forskjellige ting som andre har laget, og setter det sammen uten å vite helt hva han driver med. Så jeg personlig kommer ikke til å bruke noe som helst fra Darkyy.

Doc og steelfunel er skikkelige utviklere som veit hva de holder på med. Det er mye bedre å gå den vegen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje fordi mobilen har feil landskode.

Oppdateringen som kom er til di som har XEE. Dersom du har TEN eller noe aent må du vente. er du smart bruker du odin, Enkelt og går mye raskere å legge inn

Har XEE jeg

Lenke til kommentar

Når du kobler til Kies melsethk, hva står det da når du trykker på telefon-linjen i Kies (så du får opp siden med minne, fastvareinformasjon, alternativer etc)?

Tenker på "Siste fastvareversjon: " og så tre versjonskoder. Hva står det hos deg?

Det er jo en liten mulighet for at det har vert problemer med utrullingen og Samsung har trukket tilbake oppdateringen, men skulle da tro at "siste fastvareversjon" ikke lenger var 2.2.1 for oss som hadde oppdatert.

Lenke til kommentar

Batteriindikatoren min er "feil" etter flash til 2.2.1 (vanlig flash via Kies og med offisiell standard 2.2.1 fra Samsung).

Den typiske lade til det plinger, ta ut og indikatoren faller til 97% greia. Den enkleste måten å "kalibrere" indikatoren på er visstnok;

1) lade helt opp til 100% (vent på at den faktisk sier fra om fullt batteri, ikke ta ut når tallet når 100%)

2) lade helt ut til den slår seg av, slå på igjen, fortsett til den ikke vil slå seg på lenger.

3) lade helt opp til 100% (la laderen stå i)

4) bruk en konsollapp og slett filen som inneholder batteriindikatordata (/data/system/batterystats.bin)

5) fjerne laderen og bruk telefonen normalt

Men for å gjøre dette må man vel ha su (superuser), som igjen betyr at telefonen må rootes. Som igjen betyr at man må laste cwm via odin (har ikke funnet noen "enkel" root for 2.2.1 enda)

Noen som kan kommentere dette?

Lenke til kommentar

Batteriindikatoren min er "feil" etter flash til 2.2.1 (vanlig flash via Kies og med offisiell standard 2.2.1 fra Samsung).

Den typiske lade til det plinger, ta ut og indikatoren faller til 97% greia. Den enkleste måten å "kalibrere" indikatoren på er visstnok;

1) lade helt opp til 100% (vent på at den faktisk sier fra om fullt batteri, ikke ta ut når tallet når 100%)

2) lade helt ut til den slår seg av, slå på igjen, fortsett til den ikke vil slå seg på lenger.

3) lade helt opp til 100% (la laderen stå i)

4) bruk en konsollapp og slett filen som inneholder batteriindikatordata (/data/system/batterystats.bin)

5) fjerne laderen og bruk telefonen normalt

Men for å gjøre dette må man vel ha su (superuser), som igjen betyr at telefonen må rootes. Som igjen betyr at man må laste cwm via odin (har ikke funnet noen "enkel" root for 2.2.1 enda)

Noen som kan kommentere dette?

Hva er problemet? At den faller til 97% med en gang? Det er "by design". Fra 2.2 (eller 2.2.1) så har Samsung valgt å ikke toppe batteriet fullstendig under lading. Dette for å øke batteriets levetid. Det er altså ikke noe feil.

Jeg er også litt skeptisk til flere av teoriene rundt "kalibrering" av batteriet og voodoo rundt battery stats osv. Jeg opplever som alltid at batteritiden går seg til etter et par sykluser etter hver flashing.

For alle dere som opplever at dere har dårlig batterilevetid etter å ha oppgradert til 2.2.1, så gi det litt tid. Det går seg som regel til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når du kobler til Kies melsethk, hva står det da når du trykker på telefon-linjen i Kies (så du får opp siden med minne, fastvareinformasjon, alternativer etc)?

Tenker på "Siste fastvareversjon: " og så tre versjonskoder. Hva står det hos deg?

Det er jo en liten mulighet for at det har vert problemer med utrullingen og Samsung har trukket tilbake oppdateringen, men skulle da tro at "siste fastvareversjon" ikke lenger var 2.2.1 for oss som hadde oppdatert.

Der står det JS3 - JPY - JS1 (XEE)

Ja jeg vet det er 2.2.1, men vil ha JS7 som er den nyeste

Lenke til kommentar

Der står det JS3 - JPY - JS1 (XEE)

Ja jeg vet det er 2.2.1, men vil ha JS7 som er den nyeste

Samme her, men hva er annerledes i denne versjonen? Sist jeg oppdaterte til norsk versjon var den plutselig drit treig igjen å market funket ikke å måtte fabrikk stille telefonen. Så er det verd det dere som har oppdatert? noen bugs? Hvis jeg bruker odin, blir den nullstillt da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...