Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Ok, men hvordan får jeg endret produktkoden min tilbake til TEN som er min orgianle? Jeg har nå NEE!!!

Men når det kommer oppgradering til NEE gjennom kies så skal det funke alikevel om jeg brukte spoof sist jeg oppgraderte?

Når oppdateringen er tilgjengelig for NEE, vil du kunne oppgradere som normalt. I følge swedroid.se tyder det på at ny firmware for NEE vil komme i uke 11, altså neste uke.

Ok, men er det noen måte å endre produktkoden tilbake til TEN?

????

Eneste måten tror jeg er å få tak i en original firmware av TEN utgaven, og deretter flashe den via Odin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, men hvordan får jeg endret produktkoden min tilbake til TEN som er min orgianle? Jeg har nå NEE!!!

Men når det kommer oppgradering til NEE gjennom kies så skal det funke alikevel om jeg brukte spoof sist jeg oppgraderte?

Når oppdateringen er tilgjengelig for NEE, vil du kunne oppgradere som normalt. I følge swedroid.se tyder det på at ny firmware for NEE vil komme i uke 11, altså neste uke.

Ok, men er det noen måte å endre produktkoden tilbake til TEN?

????

Eneste måten tror jeg er å få tak i en original firmware av TEN utgaven, og deretter flashe den via Odin.

Ok, er det mulig å forandre produktkoden i nv_data.bin?

Lenke til kommentar

Er ikke den nye oppdateringen tilgjengelig for alle? Jeg har oppdatert Kies og der står det at jeg har den siste fastvareversjon. CC:JP4(NEE).

Det var XEE som ble lagt ut i dag. NEE hadde ikke oppdatering tidligere i dag. Tviler på at den er så langt borte,og det var vel en som skrev på forrige side at ryktet sier neste uke for NEE.

Lenke til kommentar

Da har jeg sendt av gårde en mail til Samsung Norge med litt indignasjon. Om ikke annet kan det jo hende det pusher dem ørlite grann om de får litt irriterte mailer fra norske brukere.

Men jeg tviler.

Jeg tviler på det hjelper noe. Det virker som Samsung Norge ikke vet en dritt om hva som skjer eller når. Eller så vil de ikke si noe.

Samsung har klart å få til en ganske ok telefon på sikt med firmware 2.2.1, kanskje de burde prøve å bli bedre på support, som et neste ledd i prosessen for å bli bedre.

Lenke til kommentar

Jeg spoofa med NEE for å legge inn 2.2.1 (JS3) tidligere i år. Har egentlig TEN. Hvordan får jeg lagt inn nyeste oppdatering slik at produktkoden blir TEN?

Når 2.2.1 kommer på kies i Norge må du legge inn riktig csc fil med odin (XXE) eller legge inn norsk 2.2.1 fra samfirmeware.com med tilhørende CSC.. Da vil du kunne oppdatere som vanlig fra Kies senere.. Men det er jo ingen vits å oppdatere via Kies, når man hele tiden kan ha siste FW fra Odin...

Men hvor finner jeg csc filene? Og hvordan legger jeg den inn med kies? Du mente vel xee å ikke xxe?

ja, mente XEE... Fant XEE og tilhørende filer på et forume i går, lastet ned og la inn med Odin. Ikke vanskeligere å legge inn med Odin enn med Kies.. (søkte på JS7, XEE galaxy S)

PS, ser at JS7 ligger ute hos http://www.samfirmware.com nå, så da kan alle som ønsker det hente 2.2.1 her og legge inn med Odin.. Da er det vel ingen som trenger å sutre lenger??

Endret av jorkus
Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned 3 filer:

PHONE_JPY.tar.md5

PDA_JS7.tar.md5

CSC_XEE_JS1.tar.md5

Skjønner hvordan de skal settes inn, i Odin. Det jeg lurer på, er om man skal gjøre noe i "PIT"? Noen som kan forklare det?

Trenger ikke gjøre noe med PIT, bare legg inn de 3 filene du har lastet ned.

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned 3 filer:

PHONE_JPY.tar.md5

PDA_JS7.tar.md5

CSC_XEE_JS1.tar.md5

Skjønner hvordan de skal settes inn, i Odin. Det jeg lurer på, er om man skal gjøre noe i "PIT"? Noen som kan forklare det?

Trenger ikke gjøre noe med PIT, bare legg inn de 3 filene du har lastet ned.

Men da prøver jeg det. Ble bare usikker når jeg leste dette: Use only .PIT files if you have 3 files!

Lenke til kommentar

Endelig! Der er den på vei ned! Jeg har wipet og satt alt tilbake til 0 når før oppdateringen denne gangen via 3-knappers hard reset. Håper at det gjør susen! :-)

Hvilken kode har så din telefon, XEE?

XEE ja. Jeg har aldri rootet eller gjort noen inngrep på denne (utenom at jeg bruker tre-knappers-comboen for å wipe og resette cachen innimellom mer som vedlikehold), bevisst, da jeg vil følge Samsung sin sti på denne og se hvilken progresjon de har på telefonen sin. Under oppdateringen fikk jeg meldingen; "Den nedlastede filen er skadet, vil du prøve å laste den ned på ny?". Aha, tenkte jeg Kies igjen! Men jammen sann fikk jeg ikke smelt den inn. Telefonen min var relativt ok fø oppdateringen, men nå går den mer flytende mellom de ulike oppgavene. Kies er samme dritten over alle dritter som før ..., kan ikke begripe at Samsung aksepterer et program som Kies?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...