Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Venter ennå på dockingen (FOR SAMSUNG T959 VIBRANT GALAXY S DESKTOP DOCK GENUINE) jeg bestilte fra USA, og fikk i dag følgende beskjed: "02/07/2011 Left U.S. for destination postal delivery partner. (May take up to 7 to 14 business days for delivery)."

Sååååhh ..., kanskje det er en liten evighet til ennå før jeg får testet den? :dontgetit:

EDIT: Regner med at Samsung T595 bare er en USA-modell av Samsung I9000 Galaxy S?

Fikk min i dag, passer perfekt. I tillegg passer ladekabelen som fulgte med telefonen i koblingen til docken så ikke behov for noen "overgang" for lading.

Jeg bestilte nok litt tidligere enn deg:

01/31/2011 Left U.S. for destination postal delivery partner. (May take up to 7 to 14 business days for delivery).

Så du må nok kanskje vente litt til

Da var den i hus - funker strålende! Litt dumt at støpselet som fulgte med ikke passet til norske forhold, men jeg gjør som deg og bruker medfølgende (telefonens) ladekabel til å koble den med. er det overganger fra "utenlandsk" støpsel til norsk? Slik at en kan bruke det som følger dockingen mon tro? Speakerfunksjonen er upåklagelig - satt godt tilbakelent i kontorstolen og samtalte med en kar og vi hørte hverandre krystallklart begge to!

Får sikkert kjøpt det et sted. Kanskje Clas Ohlsson eller ihvertfall på ebay vil jeg tro. Har en liggende hjemme, men husker ikke hvor jeg kjøpte den.

http://cgi.ebay.com/US-Flat-Europe-Round-Pin-Home-Wall-Plug-Adapter-/270704265974?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f073b4af6

Endret av Tom_J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venter ennå på dockingen (FOR SAMSUNG T959 VIBRANT GALAXY S DESKTOP DOCK GENUINE) jeg bestilte fra USA, og fikk i dag følgende beskjed: "02/07/2011 Left U.S. for destination postal delivery partner. (May take up to 7 to 14 business days for delivery)."

Sååååhh ..., kanskje det er en liten evighet til ennå før jeg får testet den? :dontgetit:

EDIT: Regner med at Samsung T595 bare er en USA-modell av Samsung I9000 Galaxy S?

Fikk min i dag, passer perfekt. I tillegg passer ladekabelen som fulgte med telefonen i koblingen til docken så ikke behov for noen "overgang" for lading.

Jeg bestilte nok litt tidligere enn deg:

01/31/2011 Left U.S. for destination postal delivery partner. (May take up to 7 to 14 business days for delivery).

Så du må nok kanskje vente litt til

Da var den i hus - funker strålende! Litt dumt at støpselet som fulgte med ikke passet til norske forhold, men jeg gjør som deg og bruker medfølgende (telefonens) ladekabel til å koble den med. er det overganger fra "utenlandsk" støpsel til norsk? Slik at en kan bruke det som følger dockingen mon tro? Speakerfunksjonen er upåklagelig - satt godt tilbakelent i kontorstolen og samtalte med en kar og vi hørte hverandre krystallklart begge to!

Da var også min docking i hus, treger ikke på det kjøpet, skulle bare hatt den ved release av telefonen.

Fant en adapter på Clas Olhson, slik at man kan bruke medfølgende strømadapter til dockingen.

Lenke til kommentar
Fant en adapter på Clas Olhson, slik at man kan bruke medfølgende strømadapter til dockingen.

Supert! Da blir det en tripp til Clasern'n i kveld! 59,- er ikke ille. Lurer på om denne vil passe til den nye S2 som jeg bare MÅ kjøpe når den kommer, den tid den sorg - men et supert bordstativ var det i alle fall! :-)

Nå må ikke du drive å sette griller i hodet på meg om S2, selv har jeg også veldig lyst på den, men nå som 2.2.1 er på min telefon er ikke trangen til ny telefon så stor som før 2.2.1.

Telefonen min er en drøm å bruke nå :thumbup:

Lenke til kommentar

Supert! Da blir det en tripp til Clasern'n i kveld! 59,- er ikke ille. Lurer på om denne vil passe til den nye S2 som jeg bare MÅ kjøpe når den kommer, den tid den sorg - men et supert bordstativ var det i alle fall! :-)

Nå må ikke du drive å sette griller i hodet på meg om S2, selv har jeg også veldig lyst på den, men nå som 2.2.1 er på min telefon er ikke trangen til ny telefon så stor som før 2.2.1.

Telefonen min er en drøm å bruke nå :thumbup:

Hehe - jeg har ikke fått smelt inn 2.2.1 ennå. Lunefulle Kies herper i vei og nekter meg å smake på den, men jeg venter på at de re-slipper den igjen. Min telefon er egentlig lagfri som den er nå, stock og fullstendig fri fra alle former for rooting. Det eneste jeg har gjort utenom "hvermannsens" oppdateringer - er et par tre tre-knappers-reset/wipe når jeg har funnet det for godt.

Jeg er supergodt fornøyd med denne telefonen - og iPhone som ofte nevnes i sammenheng med Galaxyen er en kjedelig legokloss i sammenligning. Da må en tenke på at min nok er en av de som er velfungerende fra stock - og jeg hadde nok neppe vært så fornøyd hadde min vært en "laggis".

Såååh - når jeg nå sikler meg igjennom specsene på den nye 2en, såååå! Men, hekkan heller - her sitter jeg med alle remedier tilhørende den, bilutstyr, docking mm, og en telefon som er velfungerende og flott, og kjeder meg litt med det, hmmm, jaja. Noen gleder skal en unne seg i livet - og den nye Samsungen er en av dem - i alle fall i min verden. :-)men jeg skal vente til den er i bruk, følge med i forum som dette - og henge litt på gjerdet denne gang før jeg kjøper. Sist hadde jeg en Nokia N97, og da hastet det noe inni granskauen med å få en ny!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan endrer man produktkode i nv_data.bin?

Kort fortalt. Du åpner nv_data.bin i notepad, søker etter produktkoden du vil ha vekk, og erstatter den med den produktkoden du ønsker. Lagre og putt filen tilbake på telefonen.

Litt mer omstendelig forklart her.

Noen som kan annbefale en måte ta backup av bookmarks og meldinger?

Titanium backup eller mybackup pro til alt mulig av backup. Sms backup+ til meldinger.

Lenke til kommentar

Hvordan endrer man produktkode i nv_data.bin?

Kort fortalt. Du åpner nv_data.bin i notepad, søker etter produktkoden du vil ha vekk, og erstatter den med den produktkoden du ønsker. Lagre og putt filen tilbake på telefonen.

Litt mer omstendelig forklart her.

Noen som kan annbefale en måte ta backup av bookmarks og meldinger?

Titanium backup eller mybackup pro til alt mulig av backup. Sms backup+ til meldinger.

Men hvor finner jeg denne file på telefonen???

Får man tatt backup av bookmarks med titanium backup ellet mybackup pro?

Lenke til kommentar

Leste du linken?

Filbanen står klart og tydelig der.

Du trenger en root explorer. Så finner du filen i mappen efs/

Kopier filen til sdcard slik at den er tilgjengelig fra pcen. Hent filen til pcen, rediger, kopier tilbake til telefonen og erstatt den gamle nv_data.bin med den nye som du har laget. Ta vare på en uendret kopi av filen for sikkerhets skyld.

Når du først er i gang så bør du ta backup av hele efs folderen, slik at du har produktkode og imei liggende i tilfelle du rasser telefonen din i et eller annet eksperiment(mange har klart det).

Har aldri brukt mybackup pro selv, men i titanium så får du tatt backup av bookmarks.

Endret av kjibba
Lenke til kommentar

Leste du linken?

Filbanen står klart og tydelig der.

Du trenger en root explorer. Så finner du filen i mappen efs/

Kopier filen til sdcard slik at den er tilgjengelig fra pcen. Hent filen til pcen, rediger, kopier tilbake til telefonen og erstatt den gamle nv_data.bin med den nye som du har laget. Ta vare på en uendret kopi av filen for sikkerhets skyld.

Når du først er i gang så bør du ta backup av hele efs folderen, slik at du har produktkode og imei liggende i tilfelle du rasser telefonen din i et eller annet eksperiment(mange har klart det).

Har aldri brukt mybackup pro selv, men i titanium så får du tatt backup av bookmarks.

Har es file explorer og rootet telefon. Men finner ingenting i efs mappen.

Lenke til kommentar

ES File Explorer støtter ikke root på sgs(med unntak av Cyanogen og en annen obskur rom)

Last ned super manager eller lignende fra market og bruk den i stedet. Da skal du kunne se innholdet i efs.

Lenke til kommentar

ES File Explorer støtter ikke root på sgs(med unntak av Cyanogen og en annen obskur rom)

Last ned super manager eller lignende fra market og bruk den i stedet. Da skal du kunne se innholdet i efs.

Ok. Har du andre enn super manager? Er det d beste? Er det bare i nv_data.bin jeg trenger endre produktkode? Enest der det ligger lagret. Jeg spoofet med k r p for å få innstaller 2.2.1. Satte da på nee, men har egentli ten. Å nå vil jeg ha ten tilbake. Er detta da måten å gjøre d på?

Lenke til kommentar

Ok. Har du andre enn super manager? Er det d beste? Er det bare i nv_data.bin jeg trenger endre produktkode? Enest der det ligger lagret. Jeg spoofet med k r p for å få innstaller 2.2.1. Satte da på nee, men har egentli ten. Å nå vil jeg ha ten tilbake. Er detta da måten å gjøre d på?

Jeg bruker super manager selv. Det finnes andre på market, men de har jeg ikke prøvd.

Har du sjekket i feks. sgs toolbox at du faktisk har nee som produktkode?

Det er kun i nv_data.bin du trenger å endre på noe, ja.

Det finnes sikkert andre måter å gjøre det på, men dette er den måten jeg har brukt.

Så lenge man kan bruke Registry Pathcer er det totalt likegyldig hvilken produktkode man har. Jeg har ikke brydd meg om det på lenge, siden jeg aldri bruker Kies.

Lenke til kommentar

Jeg bruker super manager selv. Det finnes andre på market, men de har jeg ikke prøvd.

Har du sjekket i feks. sgs toolbox at du faktisk har nee som produktkode?

Det er kun i nv_data.bin du trenger å endre på noe, ja.

Det finnes sikkert andre måter å gjøre det på, men dette er den måten jeg har brukt.

Så lenge man kan bruke Registry Pathcer er det totalt likegyldig hvilken produktkode man har. Jeg har ikke brydd meg om det på lenge, siden jeg aldri bruker Kies.

I efs mappen har jeg en fil som heter nv_data.bak der produktkoden er ten. Kan jeg bruke den?

Lenke til kommentar

Det er en stund siden jeg var her inne sist, ellers har jeg rootet og lagt inn OCLF. Er det noen nye offisielle firmwarez? Grunnbåndversjonen min er I9000XXJPP og Build: Froyo.XWJPA og regner med at jeg må fjerne OCLF for å oppdatere nye fw's som kommer i fremtiden. Om det er ny ute og hva er er forbedret på denne kontra den forrige?

Endret av waters2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...