Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Hmm..., plutselig har tlf begynt å starte 3G av seg selv. Eneste jeg har gjort er å begynne å bruke Launcher pro plus, og kan ikke se at det har blitt gjort noen endringer i nettinnstillingene. Dessuten har jeg brukt den i en ukes tid allerede. Likevel har det mobile nettet begynt å skru seg på støtt og stadig de siste par dagene. Noen som har hatt samme erfaring?

 

Kjører stock tlf uten noen noen fiksfakserier utenom LP+.

 

Dette er jo ikke helt heldig ifbm utenlandsreiser...

 

EDIT: For alle som ikke har testet LP+ enda; det er et must! Betalingsversjonen gir meldingfunksjonaliteten jeg har savnet på alle tlf jeg har eid, med pop-up og egen widget...

Endret av jihadbandit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite spørsmål til eventuelle eiere av SGS i9000:

Noen av dere som har fått tilbakemeldinger om skurrete lyder under samtaler?

 

Kjøpte min egen i9000 litt før jul, og fikk kjapt høre at det av og til var tilnærma umulig å høre hva jeg sa i samtaler. Dette skjedde ikke bestandig, men av og til. Har testa med/uten 3G, handsfree, roaming, wifi etc, uten at det hadde noe å si fra eller til.

 

I senere tid har jeg funnet ut at dette skjer UTELUKKENDE om jeg er i bevegelse over en viss hastighet, der fra og med "gå fort og målbevisst" utløser skurring. Hvis jeg kjører bil i 50km/t skulle en tro jeg var på åpen båt utfor Svalbard i stiv kuling.

 

Hvis dette har blitt tatt opp før beklager jeg å spørre på nytt, hadde bare ikke veldig lyst til å bla meg gjennom 283 sider hvis noen her kunne hjelpe på strak arm.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål til eventuelle eiere av SGS i9000:

Noen av dere som har fått tilbakemeldinger om skurrete lyder under samtaler?

 

Hadde et h****** med min Nokia N97 gjeldende problemer med lyden - spesielt gjeldende speakerphone, men og ellers, og ikke minst via bluetoothmedier. Så jeg var veldig obs på lyd når jeg fikk Galaxyen, det skal jeg love deg! Den er perfekt, krystallklar, og fullstendig uten skurring - også under alle former for bevegelse - både i vanlige samtaler, og via bluetooth og i speakerphonemodus.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bytte min udugelige N8 i en Galaxy S og har derfor et par spørsmål:

 

Dette filsystemet som er på Galaxy S som mange opplever går tregt, gjelder det hovedsakelig dersom telefonen fylles opp med musikk, filmer, apps osv? Eller kan dette skje alle, også på en "ren" telefon?

 

Android 2.2 er vel lansert til telefonen, er det noen signaler som tyder på at Galaxy S vil bli oppdatert 2.3?

 

Mulig jeg venter til oppfølgeren til Galaxy S kommer med å bytte, men jeg ser for meg at den blir for stor etter min smak.

 

Noen som har opplevd andre gjengangerfeil som de har å dele? Hvor bra Android fungerer trenger jeg ikke høre, jeg har allerede hatt to stk. Desire. ;)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bytte min udugelige N8 i en Galaxy S og har derfor et par spørsmål:

 

Dette filsystemet som er på Galaxy S som mange opplever går tregt, gjelder det hovedsakelig dersom telefonen fylles opp med musikk, filmer, apps osv? Eller kan dette skje alle, også på en "ren" telefon?

Problemet er mer eller mindre borte i Android 2.2.1, men det er en enkel prosess å bytte filsystem hvis du føler for det.

 

Android 2.2 er vel lansert til telefonen, er det noen signaler som tyder på at Galaxy S vil bli oppdatert 2.3?

Om ikke av Samsung, så får du CyanogenMod7 (2.3) til SGS. Riktignok i tidlig beta enda, men det kommer.

 

Mulig jeg venter til oppfølgeren til Galaxy S kommer med å bytte, men jeg ser for meg at den blir for stor etter min smak.

 

Noen som har opplevd andre gjengangerfeil som de har å dele? Hvor bra Android fungerer trenger jeg ikke høre, jeg har allerede hatt to stk. Desire. ;)

Aldri hatt problemer med min. Fikk den rett etter release.

Svar i bold.

Endret av different
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svarene! Sånn som jeg ser det er det Galaxy S og Nexus S det står mellom. Nexus S kan være aktuell dersom den kommer til norske forhandlere innen rimelig tid.

 

Jeg vurderer å bytte min udugelige N8 i en Galaxy S og har derfor et par spørsmål:

For nysgjerrighetens skyld; hvorfor finner du N8 udugelig?

 

Var en av telefonene jeg var svært spent på, og hadde mest lyst på etter Galaxyen.

 

Udugelig i form av at den er på service for andre gang på veldig kort tid. Den koblet seg opp mot mobildata og lastet ned store mengder data uten at noen programmer kjørte. I tillegg er Symbian et dørgende kjedelig operativsystem fra ende til annen.

 

Det positive med den er selvsagt kameraet (som jeg ikke har spesielt mye bruk for) og GPSen (som jeg bruker en del).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm..., plutselig har tlf begynt å starte 3G av seg selv. Eneste jeg har gjort er å begynne å bruke Launcher pro plus, og kan ikke se at det har blitt gjort noen endringer i nettinnstillingene. Dessuten har jeg brukt den i en ukes tid allerede. Likevel har det mobile nettet begynt å skru seg på støtt og stadig de siste par dagene. Noen som har hatt samme erfaring?

 

Kjører stock tlf uten noen noen fiksfakserier utenom LP+.

 

Dette er jo ikke helt heldig ifbm utenlandsreiser...

 

EDIT: For alle som ikke har testet LP+ enda; det er et must! Betalingsversjonen gir meldingfunksjonaliteten jeg har savnet på alle tlf jeg har eid, med pop-up og egen widget...

 

Bumper meg selv her...

Jeg har mekket med tlf og søkt og googlet, men finner ingen som beskriver samme problem. Det ser ut til at dersom wifi er på, og jeg skrur av ruteren, eller går ut av rekkevidden dens, så skrus 3G på av seg selv! Sliter med å skjønne hvorfor. Lurer på om det har noe med quicksettings i kombinasjon med LP+ å gjøre, men skjønner ikke hvorfor jeg da ikke har hatt problemet hele tiden.

 

Er egentlig ikke noe problem da jeg har en ganske romslig datapakke, men jeg er mer opptatt av batteritid og eventuelle selvmordstelefonregninger på ferie...

Lenke til kommentar

Hmm..., plutselig har tlf begynt å starte 3G av seg selv. Eneste jeg har gjort er å begynne å bruke Launcher pro plus, og kan ikke se at det har blitt gjort noen endringer i nettinnstillingene. Dessuten har jeg brukt den i en ukes tid allerede. Likevel har det mobile nettet begynt å skru seg på støtt og stadig de siste par dagene. Noen som har hatt samme erfaring?

 

Kjører stock tlf uten noen noen fiksfakserier utenom LP+.

 

Dette er jo ikke helt heldig ifbm utenlandsreiser...

 

EDIT: For alle som ikke har testet LP+ enda; det er et must! Betalingsversjonen gir meldingfunksjonaliteten jeg har savnet på alle tlf jeg har eid, med pop-up og egen widget...

 

Bumper meg selv her...

Jeg har mekket med tlf og søkt og googlet, men finner ingen som beskriver samme problem. Det ser ut til at dersom wifi er på, og jeg skrur av ruteren, eller går ut av rekkevidden dens, så skrus 3G på av seg selv! Sliter med å skjønne hvorfor. Lurer på om det har noe med quicksettings i kombinasjon med LP+ å gjøre, men skjønner ikke hvorfor jeg da ikke har hatt problemet hele tiden.

 

Er egentlig ikke noe problem da jeg har en ganske romslig datapakke, men jeg er mer opptatt av batteritid og eventuelle selvmordstelefonregninger på ferie...

Det er helt normalt at 3G/2G slår seg på når wifi-sonen forlates. Jeg bruker selv LP og Quick Settings og alt er ok. For å unngå at 3G/2G kobler seg på ved wifi-fravær, må man i quick settings først slå av "mobile data" manuelt når man er tilknyttet 3G/2G. Heretter vil tlf ikke gå automatisk til 3G/2G når man går ut av wifi-sonen sin.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Venter ennå på dockingen (FOR SAMSUNG T959 VIBRANT GALAXY S DESKTOP DOCK GENUINE) jeg bestilte fra USA, og fikk i dag følgende beskjed: "02/07/2011 Left U.S. for destination postal delivery partner. (May take up to 7 to 14 business days for delivery)."

 

Sååååhh ..., kanskje det er en liten evighet til ennå før jeg får testet den? :dontgetit:

 

EDIT: Regner med at Samsung T595 bare er en USA-modell av Samsung I9000 Galaxy S?

 

Fikk min i dag, passer perfekt. I tillegg passer ladekabelen som fulgte med telefonen i koblingen til docken så ikke behov for noen "overgang" for lading.

Jeg bestilte nok litt tidligere enn deg:

 

01/31/2011 Left U.S. for destination postal delivery partner. (May take up to 7 to 14 business days for delivery).

 

Så du må nok kanskje vente litt til

 

Da var den i hus - funker strålende! Litt dumt at støpselet som fulgte med ikke passet til norske forhold, men jeg gjør som deg og bruker medfølgende (telefonens) ladekabel til å koble den med. er det overganger fra "utenlandsk" støpsel til norsk? Slik at en kan bruke det som følger dockingen mon tro? Speakerfunksjonen er upåklagelig - satt godt tilbakelent i kontorstolen og samtalte med en kar og vi hørte hverandre krystallklart begge to!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...