Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man legger in ny rom lønner d seg vel å ta factory reset. Men skal jeg ta d før jeg legger inn ny rom eller etterpå? Eller både før og etter?

Gjør det før du legger inn rom.

Tror det er lurt gjøre det etterpå også?

jeg har ikke samsung gs, men har dog desire. Du trenger ikke å wipe både før og etter, bare en av delene.

Lenke til kommentar

Lastet ned og kjørte Quadrant Benchmark og oppnådde en score på 1230.

Er dette en OK hastighet liksom? (har ikke noe forhold til det), telefonen er i hvert fall raskere enn den var orginal og mener også at batterikapasitet har økt en god del. Må si at dette er en fantatisk telefon såfremt den holder seg "slik" videre fremover

Det er en meget god hastighet. Jeg hadde 1600 med min forrige rom + lagfix men har byttet til RomKitchen og har nå 1200-1300. Forskjellen er ikke merkbar i form av ytelse, men batteriet lever MYE lengre nå.

Ladet batteriet natt til torsdag. Telefonen har blitt brukt noen timer mens den har vært idle gjennom helgen. I går (søndag) var batteriet på 40%. Batteriet ville bare vart en dag idle med forrige rom.

Kva rom bruker du, kva kernel, modem osv? :)

Lenke til kommentar

Oppdaget for et par dager siden at varslings lyden ang sms, etc og kalender var borte? Har prøvd og skifte lyd men nå er kommer det ikke "preview" av lyden heller. Sitter med 2.2 installert og rooted telefon med lag fix. Men rootet den for en god del tid tilbake men problemet dukket opp som sagt for et par dager siden? Noen som vet evt har erfaring om/med denne problem stillingen?

Endret av hud1973
Lenke til kommentar

Venter ennå på dockingen (FOR SAMSUNG T959 VIBRANT GALAXY S DESKTOP DOCK GENUINE) jeg bestilte fra USA, og fikk i dag følgende beskjed: "02/07/2011 Left U.S. for destination postal delivery partner. (May take up to 7 to 14 business days for delivery)."

Sååååhh ..., kanskje det er en liten evighet til ennå før jeg får testet den? :dontgetit:

EDIT: Regner med at Samsung T595 bare er en USA-modell av Samsung I9000 Galaxy S?

Endret av Rottweilerhannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fått inn romkitchen selv på min, fikk mobilen på fredag, men fikk ikke anledning til å legge inn custom før på søndagskvelden, og merket stor forskjell ja :)

Fantastisk deilig å komme til en ny mobil.

Ellers så lurer jeg på om det er flere her som har testet "noLED" for å få varslinger om sms/ubesvart/mail/++ på skjermen, og har erfaring i om det drar mye ekstra strøm.

Lenke til kommentar

Bruker dere "Program monitor widget'n"? Jeg bruker den, men vet ikke om det er det beste. Når jeg åpner kontakter ligger den inne som aktive programmer i "Program monitor widget'n". Den lukker seg ikke automatisk, og må derfor lukkes manuelt. "Telefon" åpnes raskere. "Kontakter" åpnes raskere, og "Meldinger" åpnes raskere. Men jeg er redd telefonen trekker mer strøm men den aktiv. Den trekker RAM:10.99 MB, CPU:0,00%

Til informasjon så har jeg lagt inn 2.2.1 gjennom odin. Men jeg har ikke tatt recovery. Bør jeg ta det?

PDA:XWJS3

Phone:XXJPY

CSC:XEEJP4

Jeg er sånn passe fornøyd med 2.2.1, har ikke fått testet batterikapasiteten enda.

Spørsmålene er som følger:

Bruker dere "Program monitor widget'n"?

Bruker alle her Advanced task killer?

Jeg har ikke tatt recovery etter jeg la inn 2.2.1. Bør jeg ta det?

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale et godt silikonetui / silikonbeskyttelse, og skjermbeskyttelse?

Kan varmt anbefale Pleomax silikon etuiet fra samsung.

Det koster 200kr. Og finnes i de fleste spaceworldbutikker i hvit og svart.

Har brukt dette en stund og beskytter telefonen perfekt. :thumbup:

Av skjermbeskytter anbefaler jeg og holde deg unna Alienskin. Har dette selv og det lover lite smuss, men skjermen min er glatt og rar takket være smuss.

se heller på Zagg eller lignende.

Hadde Zagg før, men skjermen ble mye mindre smooth å swipe på. Anbefaler å kutte alt av skjermbeskyttelse. Har ikke hatt det på min på 4-5 mnd. IKKE ÉN RIPE ENNÅ pga. Gorilla Glass.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker dere "Program monitor widget'n"? Jeg bruker den, men vet ikke om det er det beste. Når jeg åpner kontakter ligger den inne som aktive programmer i "Program monitor widget'n". Den lukker seg ikke automatisk, og må derfor lukkes manuelt. "Telefon" åpnes raskere. "Kontakter" åpnes raskere, og "Meldinger" åpnes raskere. Men jeg er redd telefonen trekker mer strøm men den aktiv. Den trekker RAM:10.99 MB, CPU:0,00%

Til informasjon så har jeg lagt inn 2.2.1 gjennom odin. Men jeg har ikke tatt recovery. Bør jeg ta det?

Jeg er sånn passe fornøyd med 2.2.1, har ikke fått testet batterikapasiteten enda.

Har du link til denne "Program monitor widget"? Høres interessant ut.

Lenke til kommentar

Trykk på skjrmen med fingen, og hold fingen nede til du får opp bildet:legg til på startskjermbildet. Trykk deretter på widgeter, også blar du deg ned til program monitor.

Da skjønner jeg ikke hva han mener? Slik det står skrevet virker det som om "Program monitor" holder appene "Telefon", "kontakter" og "meldinger" "i livet" slik at de ikke avsluttes, og da åpnes raskere. Har lett etter et slikt program, men den PM du snakker om her gjør ikke det av seg selv. Hva mener egentlig poster med den han skrev?

Lenke til kommentar

Da skjønner jeg ikke hva han mener? Slik det står skrevet virker det som om "Program monitor" holder appene "Telefon", "kontakter" og "meldinger" "i livet" slik at de ikke avsluttes, og da åpnes raskere. Har lett etter et slikt program, men den PM du snakker om her gjør ikke det av seg selv. Hva mener egentlig poster med den han skrev?

Enkelte "apps" ligger i bakgrunn dersom de ikke lukkes manuelt. Program Monitor er bare en widget som viser hvilke apps som kjører i bakgrunn.

Han spør etter alternativer til Program Monitor for å lukke slike apps.

Lenke til kommentar

Venter ennå på dockingen (FOR SAMSUNG T959 VIBRANT GALAXY S DESKTOP DOCK GENUINE) jeg bestilte fra USA, og fikk i dag følgende beskjed: "02/07/2011 Left U.S. for destination postal delivery partner. (May take up to 7 to 14 business days for delivery)."

Sååååhh ..., kanskje det er en liten evighet til ennå før jeg får testet den? :dontgetit:

EDIT: Regner med at Samsung T595 bare er en USA-modell av Samsung I9000 Galaxy S?

Er spent på å høre hva du synes når den dukker opp:) Men som nevnt tidligere blir kanskje nytteverdien noe mindre uten appen som snur homescreen til landskapsmodus...?

Noen som kan anbefale et godt silikonetui / silikonbeskyttelse, og skjermbeskyttelse?

Kan varmt anbefale Pleomax silikon etuiet fra samsung.

Det koster 200kr. Og finnes i de fleste spaceworldbutikker i hvit og svart.

Har brukt dette en stund og beskytter telefonen perfekt. :thumbup:

Av skjermbeskytter anbefaler jeg og holde deg unna Alienskin. Har dette selv og det lover lite smuss, men skjermen min er glatt og rar takket være smuss.

se heller på Zagg eller lignende.

Hadde Zagg før, men skjermen ble mye mindre smooth å swipe på. Anbefaler å kutte alt av skjermbeskyttelse. Har ikke hatt det på min på 4-5 mnd. IKKE ÉN RIPE ENNÅ pga. Gorilla Glass.

Jeg har også Zagg, som gir tlf en ubrukelig tekstur på skjermen... den ellers flotte skjermen blir knudrete og treg, noe som faktisk hemmer funksjonaliteten ved bruk av feks swype. Det som er pussig er at jeg har zagg på ipoden min også, kjøpt for ca et år siden. Beskyttelsen jeg la på da var en stiv "plate" i motsetning til en myk film som på tlf. "Platen" funker MYE bedre! Kan ikke se eller føle at den er der i det hele tatt! Lurer på hvorfor de byttet til ny løsning med en mye dårligere tekstur...

Lenke til kommentar

Les dette, det er mange myter ute og går om android og batteribruk.

Last ned et backup program, f.eks Titamium Backup eller MyBackup, og bruk det til å ta backup av telefonen din. Disse programmene lar deg gjenoprette din programmer og innstillinger etter havari eller oppgradering av firmware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...