andybb Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) Innstillinger -> Lokalitet og tekst. Dersom ikke norsk kan velges der er norsk keyboard rett og slett ikke med i firmwaren, og da må du jo roote etc for å få det installert igjen tror jeg. Edit: Men har du prøvd JS3-swype? Mulig den er på norsk. Det er det beste tastaturet etter min mening. Endret 6. februar 2011 av andybb Lenke til kommentar
melsethk Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Er d ikke enklest å bruke kies registry patcher for å oppdatere til 2.2.1? Får jeg norske menyer å tastatur da? Noen som kan sette opp punkt for punkt hvordan man innstallerer 2.2.1 med norsk meny å tastatur på enklest måte? Lenke til kommentar
gaute14 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) Er d ikke enklest å bruke kies registry patcher for å oppdatere til 2.2.1? Får jeg norske menyer å tastatur da? Noen som kan sette opp punkt for punkt hvordan man innstallerer 2.2.1 med norsk meny å tastatur på enklest måte? Bruk denne : Kort forklart med Windows 7 Last ned Odin3 v1.3 Last ned firmware http://hotfile.com/dl/100409315/b2bd781/I9000_XEN_I9000XWJS3.exe.html (norsk meny) Slå av telefoen din. Vent 10 sec. Trykk "volum ned + hjemmeknapp + PÅ knapp" på telefonen samtidig så skal du få opp "Downloading...Do not turn off target" Start Odin3 v1.3 Koble telefonen til Pcen.(etter du har startet Odin) Vent til Odin får kontakt med telefonen(0-3 min,alt etter om du har driverene inne eller ikke..) I Odin trykk PDA Velg Firmware fila som du lastet ned over her Trykk "START" i Odin. Vent til telefonen har startet helt opp igjen(2-4 min) Koble fra telefonen...Ferdig. Ingentin blir slettet og du har en telefon som fungerer mye bedre..Men ta alltid backup for å være sikker før du gjør dette..Kan si jeg har gjort dette mange ganger og har gått fint hver gang.. Etterpå søker du etter norsk tastatur på market og installerer det, og voila du har en lagfri Galaxy. Endret 6. februar 2011 av gaute14 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) Er den med norske menyer JS3? PÅ min telefon var den mye treigere(lagg) enn JS2.Neste på linje med 2.2 som kom via kies.Selv etter at jeg tok en resett etterpå.. Blir ikke helt rett å bruke guiden min når du må legge 3 filer inn i odin istedenfor 1 fil som den opprinlig er tiltenkt.Greit å få med hvor di forskjellige filene skal inn i Odin.. Endret 6. februar 2011 av taz Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 No må eg få sagt at eg er egentlig lei med alt som har med denne telefonen å gjere. Potensielt er det er sinnsjukt god telefon, med hardware som fortsatt kan måle seg med nyare telefonar, f eks Nexus S. Sjølv har eg installert diverse custom roms, f eks Darky's, Doc's, eg har prøvd ROMKITCHEN, osv. men uansett kva eg prøver meg på blir eg ikkje kvitt diverse småproblem som blir ekstremt irriterande etter kvart. Lagg er det nok av, uansett kva rom eg køyrer, enten det er speedmod, voodoo osv. Det er alltid litt lagg som er frustrerande når eg scroller gjennom menyar og homescreens uansett kva launcher eg brukar. GPSen har eg heller ikkje skjønt meg på, den vil ikkje virke. Har prøvd faster fix, og den som er i SGS Tools osv. Det er heilt utruleg at Samsung kan sleppe ein telefon som oppfører seg på denne måten, sjølv om det har gått meir enn eit halvt år sidan den kom på markedet. Sånn som situasjonen er no, har eg berre lyst å kaste den ut vinduet... Dette er iallfall mitt syn på denne telefonen, veit ikkje korleis det er med andre, og om dykk får telefonen til å virke som den skal, men.. Lenke til kommentar
melsethk Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Er d ikke enklest å bruke kies registry patcher for å oppdatere til 2.2.1? Får jeg norske menyer å tastatur da? Noen som kan sette opp punkt for punkt hvordan man innstallerer 2.2.1 med norsk meny å tastatur på enklest måte? Bruk denne : Kort forklart med Windows 7 Last ned Odin3 v1.3 Last ned firmware http://hotfile.com/dl/100409315/b2bd781/I9000_XEN_I9000XWJS3.exe.html (norsk meny) Slå av telefoen din. Vent 10 sec. Trykk "volum ned + hjemmeknapp + PÅ knapp" på telefonen samtidig så skal du få opp "Downloading...Do not turn off target" Start Odin3 v1.3 Koble telefonen til Pcen.(etter du har startet Odin) Vent til Odin får kontakt med telefonen(0-3 min,alt etter om du har driverene inne eller ikke..) I Odin trykk PDA Velg Firmware fila som du lastet ned over her Trykk "START" i Odin. Vent til telefonen har startet helt opp igjen(2-4 min) Koble fra telefonen...Ferdig. Ingentin blir slettet og du har en telefon som fungerer mye bedre..Men ta alltid backup for å være sikker før du gjør dette..Kan si jeg har gjort dette mange ganger og har gått fint hver gang.. Etterpå søker du etter norsk tastatur på market og installerer det, og voila du har en lagfri Galaxy. Men er det ikke like enkelt bruke registry patcher å legge inn 2.2.1 via kies istede? hvordan ser jeg forskjell på js3 versjonen. dem med norsk meny og dem uten? Finnes det ikke JS3 som har norsk tastatur som standard? Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg finner Registry Patcher mye enklere, men du finner ikke en med norsk tastatur. Jeg har XXJPY, med norsk språk i menyene. Synes det fungerer meget bra, og føler at det er tryggere enn rooting osv. Lenke til kommentar
gaute14 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Er den med norske menyer JS3? PÅ min telefon var den mye treigere(lagg) enn JS2.Neste på linje med 2.2 som kom via kies.Selv etter at jeg tok en resett etterpå.. Blir ikke helt rett å bruke guiden min når du må legge 3 filer inn i odin istedenfor 1 fil som den opprinlig er tiltenkt.Greit å få med hvor di forskjellige filene skal inn i Odin.. Den fungerer ihvertfall utmerket for meg.Og jeg la kun inn en fil i Odin, den store på ca 280 mb. Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Da har jeg norsk menyspråk. Mangler bare Æ,Ø,Å på tastaturet. Bruker samsung tastatur, QWERTY. Noen som vet hvordan jeg endrer så jeg får ÆØÅ? Swype har ÆØÅ. Jeg bruker kun swype og har ikke satt meg inn i de andre tastaturene. Lenke til kommentar
melsethk Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Da har jeg norsk menyspråk. Mangler bare Æ,Ø,Å på tastaturet. Bruker samsung tastatur, QWERTY. Noen som vet hvordan jeg endrer så jeg får ÆØÅ? Swype har ÆØÅ. Jeg bruker kun swype og har ikke satt meg inn i de andre tastaturene. Hallo folkens! Noen som kan svare meg enkelt å greit på dette? Vist jeg legger inn 2.2.1 via registry patcher via kies får jeg da norsk meny og norsk tastatur? (IKKE SWYPE) Må da være noen som vet dette>!!!!! Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Men er det ikke like enkelt bruke registry patcher å legge inn 2.2.1 via kies istede? hvordan ser jeg forskjell på js3 versjonen. dem med norsk meny og dem uten? Finnes det ikke JS3 som har norsk tastatur som standard? Som jeg skrev på forrige side: JS3 er ikke lengre tilgjengelig via Kies. Noen har nevnt at den slippes igjen i slutten av februar. Det er to versjoner av JS3 ute. Den ene er nederlandsk (og den de fleste custom roms er bygget på) den andre skal være skandinavisk. Jeg regner med at sistnevnte inneholder norske bokstaver på samsung tastaturet, men jeg har ikke testet dette selv. Begge versjonene er tilgjengelig fra XDA eller samfirmwares.com. Flashes likt oppskriften på forrige side. Lenke til kommentar
melsethk Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Men er det ikke like enkelt bruke registry patcher å legge inn 2.2.1 via kies istede? hvordan ser jeg forskjell på js3 versjonen. dem med norsk meny og dem uten? Finnes det ikke JS3 som har norsk tastatur som standard? Som jeg skrev på forrige side: JS3 er ikke lengre tilgjengelig via Kies. Noen har nevnt at den slippes igjen i slutten av februar. Det er to versjoner av JS3 ute. Den ene er nederlandsk (og den de fleste custom roms er bygget på) den andre skal være skandinavisk. Jeg regner med at sistnevnte inneholder norske bokstaver på samsung tastaturet, men jeg har ikke testet dette selv. Begge versjonene er tilgjengelig fra XDA eller samfirmwares.com. Flashes likt oppskriften på forrige side. Men den exe fila det var link til lenger oppe her inneholder jo tre filer. Hvor skal disse ligge Odin? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) Den største fila som PDA,thats it. Endret 6. februar 2011 av taz Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Den største fila som PDA,thats it. CODE=PDA MODEM=PHONE CSC=CSC Lenke til kommentar
melsethk Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Den største fila som PDA,thats it. CODE=PDA MODEM=PHONE CSC=CSC Bli enige da Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Bli enige da Begge deler er faktisk riktig. Flasher du alle tre filene så flasher du hele firmwaren. PDA er selve systemet, operativsystem programmer osv. MODEM er alt som omhandler radio, gps og telefonmaskinvare. CSC er region- og operatørspesifikke innstillinger og programmer(så som innstillinger for sms, mms, internett osv for ulike operatører). Man kan flashe alle samtidig, eller kun en, eller to, av dem. Man kan til og med blande filer fra ulike releases. For eksempel dra ned en helt ny Hong Kong firmware og flashe systemet (PDA) fra den og bruke MODEM fra en europeisk firmware. Går du f.eks, inn på romkitchen.org så ser du at du kan velge mellom ulike modems fordelt etter regioner. Jeg bruker jpy modem fordi jeg har gode erfaringer med strømbruk fra den utgaven. Andre kan ha ulik erfaring fra meg, og dermed velge en annen kombinasjon. Lenke til kommentar
melvis Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hallo folkens! Noen som kan svare meg enkelt å greit på dette? Vist jeg legger inn 2.2.1 via registry patcher via kies får jeg da norsk meny og norsk tastatur? (IKKE SWYPE) Må da være noen som vet dette>!!!!! Jeg har norsk språk og tastatur på 2.2.1 via R P via KIES Lenke til kommentar
melsethk Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hallo folkens! Noen som kan svare meg enkelt å greit på dette? Vist jeg legger inn 2.2.1 via registry patcher via kies får jeg da norsk meny og norsk tastatur? (IKKE SWYPE) Må da være noen som vet dette>!!!!! Jeg har norsk språk og tastatur på 2.2.1 via R P via KIES Hva valgte du på R P da? XEN? Lenke til kommentar
melvis Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hallo folkens! Noen som kan svare meg enkelt å greit på dette? Vist jeg legger inn 2.2.1 via registry patcher via kies får jeg da norsk meny og norsk tastatur? (IKKE SWYPE) Må da være noen som vet dette>!!!!! Jeg har norsk språk og tastatur på 2.2.1 via R P via KIES Hva valgte du på R P da? XEN? NEE og tlf er mye kjappere og bedre batteri kap. Lenke til kommentar
marvoc87 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Heisann, ville bare informerre om at jeg nettopp koblet tlf min til samsung kies,. og for muligthet til oppgradering til pda jm2 phone:jm1 csc:jm1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå