TaZ Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Aha.. det ante meg - men trodde ikke offisielle fra Samsung lå på XDA å slikt. Men da blir neste spm - er det noen vits å oppgradre tro? Har som sagt: Fastvare: 2.2 , Kjerneversjon: 2.6.43.09, Build Froyo.XWJPA Tolker jeg denne riktig så går jeg da fra 2.2 til 2.2.1 liksom? Går fra 2.2 til 2.2.1 ja. 2.2.1 er mye bedre når det gjelder brukeropplevelse av telefonen.. Lenke til kommentar
tobb1s Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Noen av dere mobil smartinger eller nerder-ikke vondt ment. som har lyst til å hjelpe en som ikke er fult så teknisk anlagt?? har en SGS med android 2.2. synes ærlig talk ikke 2.2 var store forbedringen. er fremdeles sen å stopper opp litt her å der. Kort forklartMed Windows 7 [*]Last ned Odin3 v1.3 [*]Last ned firmware I9000XFJS2|2.2.1|2011 January (JS2_JS3_JPY.tar) Hei! Har en stock SGS med 2.2 Froyo (oppdaterte via Kies). Min telefon fungerer helt ok (har hatt den i 1 mnd), men jeg kunne selvsagt tenkt meg en raskere telefon. Har leste MYE og ennå ikke gjort noe - da jeg føler det flommer over av anbefalinger, versjoner, fremgangsmåter. Jeg er over snittet pc-kyndig - så det ligger nok ikke der. Ble facinert av denne enkle beskrivelsen så ønsker å teste mao. Hvilken ROM er det snakk om ovenfor ? (Darkys, etc etc)? Hvilket program anbefales til back-up? Må telefonen rootes først ? (anbefal gjerne hvordan) Kan jeg gå tilbake til orginalt oppsett på en enkel måte? Jeg testet denne metoden nå, veldig bra guide, og herregud så lett det var, faceslap meg selv for å ikke gjort dette tidligere Du trenger ikke root. Det er ikke Darkys eller annen custom rom. Det er den nyeste offiselle fra Samsung. Hei, jeg installerte dette, men jeg liker Docs rom bedre og vil ha det tilbake. Etter å legge docs rom på tlf, og starte i recovery finner jeg den ikke..noen som vet hva som må gjøres? Lenke til kommentar
toresuul Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Aha.. det ante meg - men trodde ikke offisielle fra Samsung lå på XDA å slikt. Men da blir neste spm - er det noen vits å oppgradre tro? Har som sagt: Fastvare: 2.2 , Kjerneversjon: 2.6.43.09, Build Froyo.XWJPA Tolker jeg denne riktig så går jeg da fra 2.2 til 2.2.1 liksom? Går fra 2.2 til 2.2.1 ja. 2.2.1 er mye bedre når det gjelder brukeropplevelse av telefonen.. Flott, har lest meg opp litt nå - og kommer nok til å gjøre dette. MEN - så lenge jeg ikke får til denne "3button" komboen fysisk med min telefon (testet nå - restarter bare) - MÅ jeg da gå via "mølja" med Odin/SDK/JAVA greia (mye å laste å installere) - eller finnes det en "snarvei" til dette også? Lenke til kommentar
GHADBANDIT Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Jeg lovte i en tidligere post å viderebringe svar fra Samsung support vedr dockingstasjon. Løfter skal man holde selv om svaret ikke har noen verdi... Første svar: Er litt usikker på vilken modell du mener, men om det er Galaxy tab er denne modellen sluppet i Norden. Dette slo meg som pussig da emnefeltet i mailen lød: Desktop dock for Samsung Galaxy S I9000. Jeg påpekte dette med link til sider som refererte Samsungs offisielle release av tilbehør. Svar nr 2: Vi har ikke fått informasjon om dette tilbehøret vil komme til Norden og. Sånn. Løfte holdt. Endret 4. februar 2011 av jihadbandit Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Flott, har lest meg opp litt nå - og kommer nok til å gjøre dette. MEN - så lenge jeg ikke får til denne "3button" komboen fysisk med min telefon (testet nå - restarter bare) - MÅ jeg da gå via "mølja" med Odin/SDK/JAVA greia (mye å laste å installere) - eller finnes det en "snarvei" til dette også? Hvis du ikke har behov for å gjøre dette jevnlig kan du like godt sette den i download-modus med adb - last ned fra xda og kjør "adb reboot download" Lenke til kommentar
toresuul Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Flott, har lest meg opp litt nå - og kommer nok til å gjøre dette. MEN - så lenge jeg ikke får til denne "3button" komboen fysisk med min telefon (testet nå - restarter bare) - MÅ jeg da gå via "mølja" med Odin/SDK/JAVA greia (mye å laste å installere) - eller finnes det en "snarvei" til dette også? Hvis du ikke har behov for å gjøre dette jevnlig kan du like godt sette den i download-modus med adb - last ned fra xda og kjør "adb reboot download" NÅ - er jeg sikkert jæ... treig men så langt jeg har forstått MÅ jeg da installere software (herfra : http://developer.android.com/sdk/index.html) som igjen betinger JAVA SE Development Kit etc... Tenkte det fantes en vei rundt. Link gjerne da direkte til "tråd" eller programvare på Xda ;-) Fant en guide her : http://ponsen.no/blog1.php/2010/10/28/hvordan-aktivere-recovery-mode-og-download-mode-pa-samsung-galaxy-s-gt-i9000 Alle filer og slikt ligger der - funket MEGET BRA ! Endret 4. februar 2011 av toresuul Lenke til kommentar
rocha Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Fa......slit som bare det for å få synka mobilen. Får heller ikke opp det eksterne lagringskortet på mobilen. Dette har sikker vært diskutert tidligere...men trenger hjelp...nu.. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 NÅ - er jeg sikkert jæ... treig men så langt jeg har forstått MÅ jeg da installere software (herfra : http://developer.android.com/sdk/index.html) som igjen betinger JAVA SE Development Kit etc... Tenkte det fantes en vei rundt. Link gjerne da direkte til "tråd" eller programvare på Xda ;-) Hm, tror ikke det- jeg skulle installere fiksen, og fant tråden for det her; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=785201 - men ved å bare laste ned adb og kjøre denne gikk telefonen rett i download mode, så jeg kjørte da inn ny ROM med odin istedet for fixen da jeg ikke har tenkt å bytte før det evt kommer en ny versjon. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Men det er en fordel å innstalere fixen vist den skulle gå gale,du får du ikke satt den i download mode og du er fucked.. Endret 4. februar 2011 av taz Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Men det er en fordel å innstalere fixen vist den skulle gå gale,du får du ikke satt den i download mode og du er fucked.. Kan du ikke gjøre det med adb hvis det går galt? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Tror ikke det,er ikke sikker,men uansett så sletter fixen ingenting..og det tar deg et par min. å ordne det.. Nå husker jeg ikke helt men telefonen må vel være på når du kjører adb,og starter ikke telefoen din så kan du ikke kjøre adb.. da er det greit at 3 button comboen funker. Endret 4. februar 2011 av taz Lenke til kommentar
toresuul Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Tror ikke det,er ikke sikker,men uansett så sletter fixen ingenting..og det tar deg et par min. å ordne det.. Fixen funket bra i hvertfall - brukte denne guiden : http://ponsen.no/blog1.php/2010/10/28/hvordan-aktivere-recovery-mode-og-download-mode-pa-samsung-galaxy-s-gt-i9000 Lenke til kommentar
Tom_J Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg lovte i en tidligere post å viderebringe svar fra Samsung support vedr dockingstasjon. Løfter skal man holde selv om svaret ikke har noen verdi... Første svar: Er litt usikker på vilken modell du mener, men om det er Galaxy tab er denne modellen sluppet i Norden. Dette slo meg som pussig da emnefeltet i mailen lød: Desktop dock for Samsung Galaxy S I9000. Jeg påpekte dette med link til sider som refererte Samsungs offisielle release av tilbehør. Svar nr 2: Vi har ikke fått informasjon om dette tilbehøret vil komme til Norden og. Sånn. Løfte holdt. Jeg har bestilt denne. Har ikke fått den enda, men det står at den er kompatibel med i9000 så vi får se. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400191515341 Lenke til kommentar
andybb Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Dersom telefonen går i evig boot eller ikke klarer å starte opp er man NØDT til å ha download-mode tilgjengelig via knappene på telefonen. Da nytter nok ikke adb. Ellers så holder det bare å kjøre adb.exe i CMD, trenger ikke all mulig javatull. Jeg fant en tråd på XDA som la ut adb-filen og forklarte raskt hvordan den skulle brukes. Quickboot fungerer også bra. Lastes ned fra Market. Edit: Fa......slit som bare det for å få synka mobilen. Får heller ikke opp det eksterne lagringskortet på mobilen. Dette har sikker vært diskutert tidligere...men trenger hjelp...nu.. Har du prøvd noe annet enn Kies? For eksempel Android Manager som fungerer på lokalnettet? Endret 4. februar 2011 av andybb Lenke til kommentar
GHADBANDIT Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg lovte i en tidligere post å viderebringe svar fra Samsung support vedr dockingstasjon. Løfter skal man holde selv om svaret ikke har noen verdi... Første svar: Er litt usikker på vilken modell du mener, men om det er Galaxy tab er denne modellen sluppet i Norden. Dette slo meg som pussig da emnefeltet i mailen lød: Desktop dock for Samsung Galaxy S I9000. Jeg påpekte dette med link til sider som refererte Samsungs offisielle release av tilbehør. Svar nr 2: Vi har ikke fått informasjon om dette tilbehøret vil komme til Norden og. Sånn. Løfte holdt. Jeg har bestilt denne. Har ikke fått den enda, men det står at den er kompatibel med i9000 så vi får se. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400191515341 Det er jo den offisielle ser det ut som! Hadde vært hyggelig med en tilbakemelding når du får den:) Det skal forøvrig visstnok finnes en "Home Desk" app fra Samsung som setter homescreen i landskapsmodus til bruk med denne docken. Har dog ikke vært i stand til å finne den, men de bildene jeg har sett tyder på at denne er veldig fin til kontorpultbruk... Lenke til kommentar
toresuul Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Har nå gjort en vellykket fix på 3-knapps kombo, og deretter installert 2.2.1 (nevnt litt tidligere i tråden). Funket veldig greit i hvert fall. Det ble engelske menyer, men det kan jeg leve med. Virker ikke som menyer, hurtighet å sånn umiddelbart er bedre enn 2.2 (orginalt via Kies) - men skal teste litt i helgen. Noen med lang erfaring på området som kan si noe om f.eks. batterikapasitet blir mye bedre ? Andre ++ plusser ? Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg har bestilt denne. Har ikke fått den enda, men det står at den er kompatibel med i9000 så vi får se. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400191515341 Hvordan får den til Norge, har ikke funnet noen som sender til Norge. Lenke til kommentar
Tom_J Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Jeg har bestilt denne. Har ikke fått den enda, men det står at den er kompatibel med i9000 så vi får se. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400191515341 Hvordan får den til Norge, har ikke funnet noen som sender til Norge. Denne selgeren sender til Norge. Betalte GBP 19.95 fri frakt. Men om den passer vet jeg ikke enda, men satser på det. Strømforsyningen er jo ikke norsk utgave, men der finnes det overganger eller kanskje en usb lader med norsk støpsel. Det tar jeg etterhvert. "We ship to the following countries ONLY: United Kingdom, Australia,Austria, Belgium, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Ireland, Greece, Luxembourg, Netherlands, New Zealand, Norway, Spain, Sweden, Switzerland and United States." Endret 4. februar 2011 av Tom_J Lenke til kommentar
enrique1986 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hei, Kontaktet Samsung Kundesupport får å høre når Android 2.2.1 kommer til denne mobilen. Dette fikk jeg til svar: "Dette er blitt utsatt til i slutten av Februar. Vi får bare ca når den kommer og da kan det bli endret etter hvert. " Oppdateringen blir jo utsatt og utsatt hele tiden. Lenke til kommentar
andybb Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Gingerbread kommer vel i september eller noe sånt, når Icecream (2.4/3.0?) har vært ute et par måneder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå