toresuul Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Noen av dere mobil smartinger eller nerder-ikke vondt ment. som har lyst til å hjelpe en som ikke er fult så teknisk anlagt?? har en SGS med android 2.2. synes ærlig talk ikke 2.2 var store forbedringen. er fremdeles sen å stopper opp litt her å der. Kort forklartMed Windows 7 [*]Last ned Odin3 v1.3 [*]Last ned firmware I9000XFJS2|2.2.1|2011 January (JS2_JS3_JPY.tar) Hei! Har en stock SGS med 2.2 Froyo (oppdaterte via Kies). Min telefon fungerer helt ok (har hatt den i 1 mnd), men jeg kunne selvsagt tenkt meg en raskere telefon. Har leste MYE og ennå ikke gjort noe - da jeg føler det flommer over av anbefalinger, versjoner, fremgangsmåter. Jeg er over snittet pc-kyndig - så det ligger nok ikke der. Ble facinert av denne enkle beskrivelsen så ønsker å teste mao. Hvilken ROM er det snakk om ovenfor ? (Darkys, etc etc)? Hvilket program anbefales til back-up? Må telefonen rootes først ? (anbefal gjerne hvordan) Kan jeg gå tilbake til orginalt oppsett på en enkel måte? Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 JPY har visstnok en wifi-bug som drainer batteri. Prøv å installere wifi-fix fra hardcore. Ellers har jeg JPM-modem som skal være for Skandinavia hvis du har lyst til å prøve den. Jeg la inn wifi fix fra hardcore, men det ble ikke noe bedre. Har du link til JPM versjonen som jeg kan teste? Lenke til kommentar
andybb Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Kan legge opp etterpå. Men er viktig å huske på å vente et par oppladninger med å konkludere på batteritid. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Hmm.. Holder på å oppdatere denne TLFen til nyeste fastvare via Kies. Men fikk en error der det sto noe om at "fastvare kunne ikke konverteres" .. hvertfall noe om konvertere og installasjonen ble avbrutt. Nå får den ikke koblet seg opp mot Kies og TLFen er i en slags screen der det står "Downloading... Do not turn off target!!!" Hva må gjøres ? Endret 3. februar 2011 av Submit Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 på kontaktlisten er det sortert etter bokstaver, men av en eller annen grunn så mangler g, h, o, p w, og x i "hurtig" valgene.. må liksom trykke på "f" og så scrolle ned til h.. har dere det samme eller? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hmm.. Holder på å oppdatere denne TLFen til nyeste fastvare via Kies. Men fikk en error der det sto noe om at "fastvare kunne ikke konverteres" .. hvertfall noe om konvertere og installasjonen ble avbrutt. Nå får den ikke koblet seg opp mot Kies og TLFen er i en slags screen der det står "Downloading... Do not turn off target!!!" Hva må gjøres ? Bare å slå den av.. Greit å kanskje få med seg hele feilmeldinga, dog på kontaktlisten er det sortert etter bokstaver, men av en eller annen grunn så mangler g, h, o, p w, og x i "hurtig" valgene.. må liksom trykke på "f" og så scrolle ned til h.. har dere det samme eller? Nei, dette er fikset i JS3-firmwaren, 2.2.1 altså. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 på tide å oppdatere da altså.. i'll give it a shot. Lenke til kommentar
ironman666 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Noen av dere mobil smartinger eller nerder-ikke vondt ment. som har lyst til å hjelpe en som ikke er fult så teknisk anlagt?? har en SGS med android 2.2. synes ærlig talk ikke 2.2 var store forbedringen. er fremdeles sen å stopper opp litt her å der. Kort forklartMed Windows 7 [*]Last ned Odin3 v1.3 [*]Last ned firmware I9000XFJS2|2.2.1|2011 January (JS2_JS3_JPY.tar) Hei! Har en stock SGS med 2.2 Froyo (oppdaterte via Kies). Min telefon fungerer helt ok (har hatt den i 1 mnd), men jeg kunne selvsagt tenkt meg en raskere telefon. Har leste MYE og ennå ikke gjort noe - da jeg føler det flommer over av anbefalinger, versjoner, fremgangsmåter. Jeg er over snittet pc-kyndig - så det ligger nok ikke der. Ble facinert av denne enkle beskrivelsen så ønsker å teste mao. Hvilken ROM er det snakk om ovenfor ? (Darkys, etc etc)? Hvilket program anbefales til back-up? Må telefonen rootes først ? (anbefal gjerne hvordan) Kan jeg gå tilbake til orginalt oppsett på en enkel måte? Jeg testet denne metoden nå, veldig bra guide, og herregud så lett det var, faceslap meg selv for å ikke gjort dette tidligere Du trenger ikke root. Det er ikke Darkys eller annen custom rom. Det er den nyeste offiselle fra Samsung. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Mange nye roms støtter clockworkmod flashing også, enda enklere ^^ Trenger bare overføre filen, så kjøre zip'en fra recovery kernel Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) får ikke satt telefonen i download modus, holder inne volum ned, hjem knappen og powerknappen men telefonen bare rebooter og rebooter.. skjønner ikke dette.. så lenge jeg holder inne powerknappen rebooter bare telefonen i evig syklus, men virker ikke som det har noen betydning at jeg holder inne hjem-knappen (den i midten) eller noen av volum knappene.. har ikke gjort en døyt med telefonen annet enn å oppdatere til froyo når den kom. Endret 3. februar 2011 av r0zie Lenke til kommentar
spetter Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 får ikke satt telefonen i download modus, holder inne volum ned, hjem knappen og powerknappen men telefonen bare rebooter og rebooter.. Hadde samme problem en stund selv. Men, fant ut at jeg holdt inn 3 kombo knappene for lenge. Slipp knappene straks du ser mobilen slå seg på Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) slapp knappene med en gang galaxy s gt i9000 greiene kom opp, skjer ikke en dritt, bare kommer med den animerte logoen og så starter telefonen.. eneste jeg kan tenke meg er om det skulle ha betydning på batteriet, ligger på 38% Endret 3. februar 2011 av r0zie Lenke til kommentar
kesse Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hvor lenge varer deres batteri? Jeg har Docs kitchen, og mitt batteri varer maks 24 timer. 3g står alltid på og bruker den til musikk, men synes det er litt vell dårlig uansett. Lenke til kommentar
toresuul Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Noen av dere mobil smartinger eller nerder-ikke vondt ment. som har lyst til å hjelpe en som ikke er fult så teknisk anlagt?? har en SGS med android 2.2. synes ærlig talk ikke 2.2 var store forbedringen. er fremdeles sen å stopper opp litt her å der. Kort forklartMed Windows 7 [*]Last ned Odin3 v1.3 [*]Last ned firmware I9000XFJS2|2.2.1|2011 January (JS2_JS3_JPY.tar) Hei! Har en stock SGS med 2.2 Froyo (oppdaterte via Kies). Min telefon fungerer helt ok (har hatt den i 1 mnd), men jeg kunne selvsagt tenkt meg en raskere telefon. Har leste MYE og ennå ikke gjort noe - da jeg føler det flommer over av anbefalinger, versjoner, fremgangsmåter. Jeg er over snittet pc-kyndig - så det ligger nok ikke der. Ble facinert av denne enkle beskrivelsen så ønsker å teste mao. Hvilken ROM er det snakk om ovenfor ? (Darkys, etc etc)? Hvilket program anbefales til back-up? Må telefonen rootes først ? (anbefal gjerne hvordan) Kan jeg gå tilbake til orginalt oppsett på en enkel måte? Jeg testet denne metoden nå, veldig bra guide, og herregud så lett det var, faceslap meg selv for å ikke gjort dette tidligere Du trenger ikke root. Det er ikke Darkys eller annen custom rom. Det er den nyeste offiselle fra Samsung. Aha.. det ante meg - men trodde ikke offisielle fra Samsung lå på XDA å slikt. Men da blir neste spm - er det noen vits å oppgradre tro? Har som sagt: Fastvare: 2.2 , Kjerneversjon: 2.6.43.09, Build Froyo.XWJPA Tolker jeg denne riktig så går jeg da fra 2.2 til 2.2.1 liksom? Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Testet nettop 3-button metoden på en kollega sin galaxy, han har 2,1 og dette gikk med en gang på hans så må jo være noe riv ruskende med min da Lenke til kommentar
Cubesmith Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Dette er ikke uvanlig i det hele tatt r0zie. Noen mener det er hardware-feil, andre sier det er bevisst (ikke) lagt inn. Samsung gir iallefall ikke no bra svar på dette. Du kan innstalere 3-button combo i etterkant ved hjelp av Odin. Det måtte jeg gjøre. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hvordan gjør jeg dette da? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hvordan gjør jeg dette da? Hvis du ikke har behov for å gjøre dette jevnlig kan du like godt sette den i download-modus med adb - last ned fra xda og kjør "adb reboot download" Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Kort forklartMed Windows 7 <snip> Fulgte denne forklaringen nå, og det var kjempeenkelt, men finner ikke ut hvordan jeg setter norsk menyspråk? - Hvis jeg går inn på "locale" så ligger heller ikke norge der, selv om det står norge i menyen før jeg trykker på "locale"... Lenke til kommentar
spetter Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Kort forklartMed Windows 7 <snip> Fulgte denne forklaringen nå, og det var kjempeenkelt, men finner ikke ut hvordan jeg setter norsk menyspråk? - Hvis jeg går inn på "locale" så ligger heller ikke norge der, selv om det står norge i menyen før jeg trykker på "locale"... Installert Appen MoreLocale2 ? Denne gir iallefall norsk spåk for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå