Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Bare å åpne nrk.no -> nett-tv -> velge kanal -> trykke på knappen for å se.. fungerer nydelig.

Funker ikke her hos meg. Men jeg tror det er det pokkers "svenske" sim-kortet jeg har fra Tele2. Det står på stream-sidene der at tjenesten kun gjelder for Norge... Forøvrig finnes det en app som heter noe som NRK radio & TV stream. Men denne er ikke videre bra. Liten bitrate som ved kjappe bilder blir til ei smørje.

Har det kommet en NRK nett tv app lik iPhone til Android? Jeg bruker også NRK radio & TV stream appsen og den synker alltid dårlig med lyd og bilde. Enten kommer lyden for fort eller for treigt. Aldri perfekt. Så zyrex's metode virker mye mye bedre.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk en liten henvendelse fra ei kollega i dag, som hadde klart å fjerne Meldings-ikonet på menylinjen på sin SGS med 2.2. Med andre ord var det nå bare anrop, kontakter og meny som var der. Fungerer fint å hente fram meldings-ikonet som en shortcut, men vil gjerne ha det på menylinjen. Noen tips? :)

Lenke til kommentar

Fungerer flott med OneCall også. Kan det være at dere ikke får opp mobil-siden til NRK? Fullversjonen funket nemlig ikke, mens mobil-siden fungerer utmerket.

Aha... DER lå problemet.. Prøvde nå med mobilversjonen av sidene, og da gikk det bra. Noe usync sending da riktignok.

Lenke til kommentar

Fungerer flott med OneCall også. Kan det være at dere ikke får opp mobil-siden til NRK? Fullversjonen funket nemlig ikke, mens mobil-siden fungerer utmerket.

Hmm, fatter ikke dette. Har Onecall selv. Bruker stock browser og er inne på mobilsidene. Får beskjeden: "Sorry, this video cannot be played". Hva kan dette skyldes? Er på js3 og NEE.

Ved å bruke Dolphin HD med user agent settings satt til iPhone kan jeg se endel prg. Men, livesendingene funker ikke. Da får jeg bare beskjed om å laste ned en .m3u8 fil (spilleliste av et slag?). Teorier?

Endret av borchgrevink
Lenke til kommentar

Har innstalert winamp spilleren og den funker supert.

Den har en fiffig detalj. dvs at når man spiller musikk og pattern slår seg på, så legger winampen seg over pattern og man kan trykke neste eller pause.

Finnes det en app eller innstilling som gjør at man feks kan legge en tekst foran pattern?

Tenker da på om mobilen blir mistet så kan man legge inn en tekst med namn,adresse etc og et tlf man kan ringe om man finner telefonen.

Slik blir det vertfall større sjangse å få igjen mobilen om man er uheldig..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det en app eller innstilling som gjør at man feks kan legge en tekst foran pattern?

Tenker da på om mobilen blir mistet så kan man legge inn en tekst med namn,adresse etc og et tlf man kan ringe om man finner telefonen.

Slik blir det vertfall større sjangse å få igjen mobilen om man er uheldig..

Wavesecure lar deg låse samt tracke telefonen fra nett. Når du låser telefonen får vedkommende som fant/tok den din beskjed som du selv kan formulere på forhånd. Fungerer utmerket!

Du kan også wipe telefonen fra en hvilken som helst pc dersom du tror den er stjålet.

Lenke til kommentar

Nå er jeg irritert. Facebook sync og telefonen har slått seg helt vrang, og i steden for å lagre nr som f.eks +4712345678 så blir det 4712345678.. Og selvsagt ringer det til 47123456 og ikke 12345678 som var tenkt.. Og jeg får ikke endra det, blir gaaal..

Lenke til kommentar

Må bare først og fremst takke sp0 for å ha skrevet så mye om ROM’s på forrige side, spesielt om RomKitchen. Har nå flashet mobilen og installert HardCore’s SpeedMod Kernel med GingerMix v4, og jeg er sjokkert over forskjellen. Føles rett og slett som en annen mobiltelefon, og jeg angrer på at jeg ikke har gjort det før. Satt i stedet med en ubrukelig mobil som var irriterende å bruke. Nå har jeg er rask mobil med Gingerbread tema, og ”lag” har blitt et fremmed ord.

Anbefaler alle om å gjøre det samme hvis man har litt peiling på data og mobil. Det finnes dog utallige veiledninger på XDA-forum for de mindre erfarne, så det skal mye til for å ikke få gjort det ordentlig.

Det eneste jeg synes er litt dumt er batterilevetiden, som gikk ned 80% på litt over 4 timer i går. Nå er jeg veldig usikker på om det ikke er så ille, siden jeg hadde på full lysstyrke og lastet ned Apps og mekket mobilen hele den tiden, men det virket litt drøyt. Er uansett vant med at mobilen måtte lades hver kveld med Froyo 2.2 fra Samsung, men nå får jeg i alle fall gjort litt før jeg er tom for batteri ;)

Har bare ett spørsmål:

Kan jeg, fra nå av, ikke bruke Samsung Kies mer? Ikke at jeg har lyst, men bare lurer :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg irritert. Facebook sync og telefonen har slått seg helt vrang, og i steden for å lagre nr som f.eks +4712345678 så blir det 4712345678.. Og selvsagt ringer det til 47123456 og ikke 12345678 som var tenkt.. Og jeg får ikke endra det, blir gaaal..

Samme problem har jeg og. Om dette er samsung eller androids feil vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Må bare først og fremst takke sp0 for å ha skrevet så mye om ROM’s på forrige side, spesielt om RomKitchen. Har nå flashet mobilen og installert HardCore’s SpeedMod Kernel med GingerMix v4, og jeg er sjokkert over forskjellen. Føles rett og slett som en annen mobiltelefon, og jeg angrer på at jeg ikke har gjort det før. Satt i stedet med en ubrukelig mobil som var irriterende å bruke. Nå har jeg er rask mobil med Gingerbread tema, og ”lag” har blitt et fremmed ord.

Anbefaler alle om å gjøre det samme hvis man har litt peiling på data og mobil. Det finnes dog utallige veiledninger på XDA-forum for de mindre erfarne, så det skal mye til for å ikke få gjort det ordentlig.

Det eneste jeg synes er litt dumt er batterilevetiden, som gikk ned 80% på litt over 4 timer i går. Nå er jeg veldig usikker på om det ikke er så ille, siden jeg hadde på full lysstyrke og lastet ned Apps og mekket mobilen hele den tiden, men det virket litt drøyt. Er uansett vant med at mobilen måtte lades hver kveld med Froyo 2.2 fra Samsung, men nå får jeg i alle fall gjort litt før jeg er tom for batteri ;)

Har bare ett spørsmål:

Kan jeg, fra nå av, ikke bruke Samsung Kies mer? Ikke at jeg har lyst, men bare lurer :)

Hvis du under kitchenrom haket av for "Mtp Application" under "Apps" så skal du kunne bruke Kies for musikk, backup av kontakter osv. men ikke for oppdateringer(hvis jeg har forstått det korrekt). Som forklart her "Allows you to use Samsung Kies software on your PC and make modifications on your phone." Dette kan du fikse i ettertid via "update.zip" hvis du glemte det(og ønsker det).

Jeg la også inn RomKitchen i går, orket ikke mer treg telefon med ting som låste seg.

Systemet funger nå som jeg opprinnelig forventet, og er fornøyd med systemet. Nå kan jeg la iphone brukere teste den ut uten å skjemmes.

Når man først har gjort det så ser man at det slett ikke er vanskelig, men jeg synes guidene på nett er dårlige. Måtte krysslese guiden for Darkys og Docs for å forstå hvordan jeg skulle gjøre det hele.

Har et spørsmål; jeg la inn både standard Samsung tastaturet og Gingerbread tastaturet, men har bare norsk på førstnevnte. Jeg digget Gingerbread tastaturet - er det mulig å få det på norsk? Jeg installert norsk tastatur fra Android Market uten at det gjorde noe forskjell.

Takk til alle som har svart på spørsmål:-)

Lenke til kommentar

Samme problem har jeg og. Om dette er samsung eller androids feil vet jeg ikke.

Samme.

Lager bare en ny kontakt, med riktig tlf, og joiner denne med facebook kontakten.

Lenke til kommentar

Hvis du under kitchenrom haket av for "Mtp Application" under "Apps" så skal du kunne bruke Kies for musikk, backup av kontakter osv. men ikke for oppdateringer(hvis jeg har forstått det korrekt). Som forklart her "Allows you to use Samsung Kies software on your PC and make modifications on your phone." Dette kan du fikse i ettertid via "update.zip" hvis du glemte det(og ønsker det).

---

Når man først har gjort det så ser man at det slett ikke er vanskelig, men jeg synes guidene på nett er dårlige. Måtte krysslese guiden for Darkys og Docs for å forstå hvordan jeg skulle gjøre det hele.

Jeg lot være å hakke av på ”Mtp Application”, fordi jeg tenkte at jeg ikke hadde bruk for det lenger, men jeg har noen kontakter som jeg ikke rakk å legge over på SIM-kortet før jeg tok” Factory Reset” som jeg vil legge tilbake. Har lagret kontaktene med Kies rett før jeg flashet, men jeg finner ingen måte å overføre de tilbake uten å bruke programmet. Men det var heldigvis ikke så mange så da har jeg ingen grunn til å bruke Kies mer. Takk for svar! :)

Jeg er også enig med at det tok litt tid og mye lesing for å forstå alt, men nå som jeg har gjort det selv så var det ikke så ille. Om man sitter fast et sted eller lurer på noe så er det alltid bare å spørre, så det er ingen grunn til å ikke prøve hvis man vil :)

Nå kan jeg la iphone brukere teste den ut uten å skjemmes.

Ja, er herlig å bruke mobilen uten å være flau over at det virker som den ikke klarer å åpne en meny engang :!:

Lenke til kommentar

Hei, jeg er da en av de teknisk interesserte, så rooting er ikke noe stress (sitter på Hero)

Jeg er lei av at damas telefon streiker og jeg vil da ha ny (fin unnskyldning) så hun kan få min, men jeg har ikke lyst å ta meg råd til å importere nexus s, og vil ikke ha de første utgavene av dual core mobilene.

Er da denne et gullkjøp når den fåes til 2800 på "nedbetaling" via tele2? Jeg vet den må rootes for å være brukendes men det skal jeg uansett hvilken mobil jeg kjøper, og foretrekker stock android.

Hadde det ikke vært for at Desire HD har 0.3" for stor skjerm hadde jeg valgt den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...