Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har lagt inn Darky's ROM V8.1 og er ikke fornøyd! Nå vil jeg ha tilbake min norsk versjon av 2.2 Froyo! Har ALDRI vært mer fornøyd med en telefon som når jeg hadde Froyo med Voodoo lag fix. Kan noen hjelpe?? :'( :'(

Tok du Nandroid backup før du flashet til Darkys rom? Om du gjorde det kan du bare restore til den. Hvis du vet produktkoden din (XEE, TEN eller lignende)) kan jeg sikkert finne riktig Froyo-versjon for din produktkode som det er mulig å flashe til via Odin. :) Du kan ta backup med diverse programmer før du flasher inn Froyo for å ta vare på meldinger, kontakter, programmer og lignende. For eksempel Titanium Backup og MyBackup.

Lenke til kommentar

Beklager om det er et dumt spørsmål, men fins det noen detaljerte guider til flashing av telefonen vår? Alt jeg ser rundt om er link hit, les der, link dit les der, også tilbake les mer først, og blir bare sittende igjen med flere spørsmål enn da jeg begynte.

 

Ble ikke født igår heller, flasha min tidligere WinMo telefon mange ganger uten problem.

Lenke til kommentar

Beklager om det er et dumt spørsmål, men fins det noen detaljerte guider til flashing av telefonen vår? Alt jeg ser rundt om er link hit, les der, link dit les der, også tilbake les mer først, og blir bare sittende igjen med flere spørsmål enn da jeg begynte.

 

Ble ikke født igår heller, flasha min tidligere WinMo telefon mange ganger uten problem.

Her er en artikkel fra amobil http://www.amobil.no/artikler/slik_rooter_du_samsung-telefoner/79581

 

Og her er forumtråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1274039

Lenke til kommentar

Beklager om det er et dumt spørsmål, men fins det noen detaljerte guider til flashing av telefonen vår? Alt jeg ser rundt om er link hit, les der, link dit les der, også tilbake les mer først, og blir bare sittende igjen med flere spørsmål enn da jeg begynte.

 

Ble ikke født igår heller, flasha min tidligere WinMo telefon mange ganger uten problem.

 

Flashing av Stock Firmware med Odin.

 

DiverseFAQs og info om flashing og alt annet du kan ha lyst å gjøre med telefonen din.

 

Guide til flashing av Docs rom, dersom du ikke har CWM eller 2e recovery.

 

Alle disse linkene peker til ulike tråder på XDA forumet. Det som ikke er å finne på det forumet er ikke funnet opp ennå :)

 

 

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har lagt inn Darky's ROM V8.1 og er ikke fornøyd! Nå vil jeg ha tilbake min norsk versjon av 2.2 Froyo! Har ALDRI vært mer fornøyd med en telefon som når jeg hadde Froyo med Voodoo lag fix. Kan noen hjelpe?? :'( :'(

Tok du Nandroid backup før du flashet til Darkys rom? Om du gjorde det kan du bare restore til den. Hvis du vet produktkoden din (XEE, TEN eller lignende)) kan jeg sikkert finne riktig Froyo-versjon for din produktkode som det er mulig å flashe til via Odin. :) Du kan ta backup med diverse programmer før du flasher inn Froyo for å ta vare på meldinger, kontakter, programmer og lignende. For eksempel Titanium Backup og MyBackup.

 

Om du klarer hjelpe meg blir jeg MEGA glad! Jeg var så lur i tankegangen at jeg ikke tok backup! (skal jeg aldri gjøre igjen) Men det eneste jeg vet fra telefonen min er at når jeg skulle sjekke om det hadde kommet update til telefonen min så sto det følgende "" PDA:JPA / PHONE:JPP / CSC:JP422 "" Det var det jeg hadde! Så vet ikke om du finner ut noe av det jeg??

Lenke til kommentar

Den filen som amobil linker til i sin artikkel one click root, får jeg bare feilmelding når jeg prøver å starte.

 

Fant darkys guide på sin side, men den ber meg roote via CF-root, og hvilken fil man skal bruke for å flashe min build er ikke lett å skjønne seg på.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108

 

Tenker på download seksjonen. Jeg kjører FROYO.XWJPA som buildnumber, og i9000XXJPP som baseband.

 

Noen som vet?

 

Edit: Prøver denne: CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip

 

Edit2: Funka fint.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Denne telefonen er en forferdelig telefon. Treg, legger inn ord når man trykker på smileys, skurrer veldig for de som snakker med meg med mindre jeg slår høytaler på, den restarter av seg selv, den begynner å bibrere i pulser uten grunn, den bruker 5 min på å starte opp android marked osv.

 

Og jeg har nesten ingen apps!!

 

Hater telefonen. Ga 6000 for den, selger den usperret til den som vil ha. Med garanti fra Spaceworld.

Lenke til kommentar

Denne telefonen er en forferdelig telefon. Treg, legger inn ord når man trykker på smileys, skurrer veldig for de som snakker med meg med mindre jeg slår høytaler på, den restarter av seg selv, den begynner å bibrere i pulser uten grunn, den bruker 5 min på å starte opp android marked osv.

 

Og jeg har nesten ingen apps!!

 

Hater telefonen. Ga 6000 for den, selger den usperret til den som vil ha. Med garanti fra Spaceworld.

Har en kamerat som og har problemer med at lyden skurrer,oppdatering av firmware/reset hjalp ikke så det er nok en feil på telefonen..Så lever den inn til Spaceworld

Lenke til kommentar

Batteriet mitt varer alt fra 2-5 dager avhengig av bruk. Men så har jeg ribbet vekk mer eller mindre alt som ble levert med stock ROM fra Samsung. Kjører dog fortsatt stock ROM (rootet og med ext2 istedenfor rfs). Ikke lar jeg wifi, bluetooth og gps stå på uten at jeg trenger dem heller. Det har nok en del å si. Lysstyrken på skjermen er fast på 0% o.l. Ser fortsatt mer enn bra nok allikevel, med mindre det er utendørs og sterkt lys.

 

Dette med batteri og lading varierer såpass kraftig fra person til person at det er nesten umulig å sammenligne.

Lenke til kommentar

Hva er siste versjon?

 

2.2, XWJPA?

 

Noen som vet om 2.3 kommer?

Den siste nå er vel 2.2.1 XWJS3. Den bruker jeg i hvert fall. :)

Men denne er ikke offisiell. Den var offisiell i en dag eller to før den ble trekt. Om man har annen produktkode på tlf sin enn "standard norsk", er 2.2.1 siste offisielle på noen språk og kan hentes fra Kies via en register-hack.

 

Pr dags dato er fremdeles 2.2 JPA/JPP den siste offisielle firmware for Norge. Sist jeg hørte rykter om lansering så var 2.2.1 utsatt til uke 9

 

Den var ute 1 dag og ble trukket tilbake, men den er offisielt ute nå. Jeg har en norsk tlf og oppgraderte på lørdag via Kies uten noe som helst hack. Har siste versjon av Kies og plugget i usb og fikk en popup om at oppgradering var tilgjengelig. Og da bør den være offisiell?

Endret av Runar
Reduserte mengden spørsmålstegn.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...