FrenZzY Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) man får norsk swype hvertfall, vet ikke om vanlig norsk tastatur er der.. Men jeg legger ved en norsk swype som du kan flashe hvis det ikke følger med: Swype_JPA.zip Endret 23. januar 2011 av flw95 Lenke til kommentar
tobb1s Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 selv bruker jeg darky's rom som fjerner alt av lagg og dritt Darky's ROM v9 Hvis du har 2.2 må du enten roote og skaffe clockworkmod recovery, eller flashe til 2.1 Den er veldig enkel å legge inn! okey, men hva med norsk tastatur og staving? Hvordan oppleves versjon 9? Jeg bruker Jims v 6.3, og den oppleves som 99% stabil Lenke til kommentar
spetter Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Slettet. flyttet over til root tråden Endret 23. januar 2011 av spetter Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 selv bruker jeg darky's rom som fjerner alt av lagg og dritt Darky's ROM v9 Hvis du har 2.2 må du enten roote og skaffe clockworkmod recovery, eller flashe til 2.1 Den er veldig enkel å legge inn! Hvilken root brukte du? Jeg har selv 2.2.1 installert (js3) og har tenkt å bruke CF-root, men ikke hvilken versjon. Noen bugs som du har funnet til nå? Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 selv bruker jeg darky's rom som fjerner alt av lagg og dritt Darky's ROM v9 Hvis du har 2.2 må du enten roote og skaffe clockworkmod recovery, eller flashe til 2.1 Den er veldig enkel å legge inn! Hvilken root brukte du? Jeg har selv 2.2.1 installert (js3) og har tenkt å bruke CF-root, men ikke hvilken versjon. Noen bugs som du har funnet til nå? Du kan like gjerne flashe speedmod kernel eller laststufo sin kernel. Disse gir cwm og mulighet for root og lagfix fra cwm, pluss mye annet for den avanserte. Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Etter at jeg installerte nye 2.2.1 firmware JS3, så bruker telefonen min mye mer strøm enn før (firmware 2.2), noen andre som også har det slik? Hvis jeg ikke rører telefonen min når jeg er på jobb med 100% batteri så er det nede i 80% i løpet av 1-2 timer, og da med minimalt med filking på telefonen. Jeg hadde kanskje 70-80% i løpet av 1 dag med litt telefon samtaler med firmware 2.2. Edit: Ser ut som telefonen mister 4% pr. halvtime. Det er litt i overkant ja. Jeg tipper du har den berømte "gallery sensor bug". Sjekk strømforbruket ditt under sensor usage. Hvis gallery har uforholdsmessig høyt tall så installerer du 3dGallery fra Market, eller fra SGSTools. det burde ordne biffen. Det kan også være wiifibuggen fra JPY som er med videre til JS3. Isåfall finnes det en fix for det i strømsparetråden på XDA forumet. Tråden ligger i General Section. Den tråden har også en del andre tips om optimering av strømforbruk, selv om noen av dem virker vel esoteriske. Har etter 11timer etter frakobling av lader 40% batteri igjen, og har da kun brukt telefonen litt for å ta noen bilder, ellers har jeg ikke rørt noe på telefonen. Når jeg ser hva som har brukt batteri, står det at skjermen har brukt 78%, cellestandby 14% og telefon inaktiv 7%. Hvordan kan skjermen bruke 78% hvis den ikke "står" på? Jeg har lysstyrke satt til automatisk. Noen som har en ide hva dette kan være? Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Har etter 11timer etter frakobling av lader 40% batteri igjen, og har da kun brukt telefonen litt for å ta noen bilder, ellers har jeg ikke rørt noe på telefonen. Når jeg ser hva som har brukt batteri, står det at skjermen har brukt 78%, cellestandby 14% og telefon inaktiv 7%. Hvordan kan skjermen bruke 78% hvis den ikke "står" på? Jeg har lysstyrke satt til automatisk. Noen som har en ide hva dette kan være? Hvis du har sgstools eller spare parts får du tilgang til mer detaljert informasjon om hva som bruker batteri på telefonen din. Den infoen du får i "Om telefonen" er veldig mangelfull. Det bur bør få sjekket er om det er programmer som holder telefonen våken eller om det er programmer (ofte Gallery) som holder sensorene i gang hele tiden. I tillegg finnes det en wifi bug som kom med JPY, og fortsatt finnes i JS3, som gjør at det brukes veldig mye strøm å være koblet opp mot enkelte rutere. Det er iallefall ikke skjermen din som sluker strøm. Som jeg har nevnt flere ganger så tror jeg at Gallery er den store synderen. Prøv f eks å restarte telefonen og ikke bruk kamera eller bildegalleriet og se om det fortsatt går like mye strøm. Last evt ned 3dGallery fra Market. Det slipper sensorene når du avslutter det i motsetning til standard Gallery. Lenke til kommentar
FrenZzY Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) selv bruker jeg darky's rom som fjerner alt av lagg og dritt Darky's ROM v9 Hvis du har 2.2 må du enten roote og skaffe clockworkmod recovery, eller flashe til 2.1 Den er veldig enkel å legge inn! Hvilken root brukte du? Jeg har selv 2.2.1 installert (js3) og har tenkt å bruke CF-root, men ikke hvilken versjon. Noen bugs som du har funnet til nå? Jeg rootet med denne rooten her. Jeg måtte flashe til den firmware som støttet rooten, så flasha jeg inn clockworkmod med .zip metoden, og så kunne jeg legge inn ROM'en til darky, også med .zip metoden legger ved CWM her også update.zip Endret 23. januar 2011 av flw95 Lenke til kommentar
gaute14 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ligger 2.2.1 ute på Kies i Norge? http://androinica.com/2011/01/18/android-2-2-1-update-for-samsung-galaxy-s-now-rolling-out-via-kies/ Og om noen har installert den, har de merket økt hastighet? Lenke til kommentar
Stian442 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Noen som har testet BÅDE Darkys ROM og Doc Rambones ROM? Jeg har testet både Darkys og Docs rom. Kjørte på Darkys i begynnelsen, valgte den mest på grunn av screenshots og del på grunn av spec. (Som de fleste nybegynnere i følge Docs tråd på xda..) Har gått over til Docs nå, mest på grunn av kjøkkenet. Hadde ingen problemer med Darkys, men ble irritert over at det var en del frem og tilbake med hvilket apps som var default. Heller ingen problemer med Docs. Dog synes jeg Docs er litt raskere. Og så er jeg veldig stor fan av kjøkken... Doc er også rask på bugfixing, noe som later til å ha vært viktig for noen brukere av den. Så de virker trygge og seriøse begge to, men jeg har valgt min favoritt. Jeg signerer det ckl77 skriver over her. Jeg føler at Doc og gjengen hans er mer progressive enn Darky, og Kitchen er veldig bra. Darky gjør for all del mye bra, men jeg føler at hans rom er litt vel mye staffasje, på bekostning av ytelse og tilpasningsmuligheter. Darkys rom er i ferd med å bli umåtelig populær dog, da den gir veldig mye rett ut av boksen. Det er bare det at for min del så blir det gjerne litt for mye av det gode. Uansett gjør man et godt valg samme hvilken man velger. De yter begge bedre enn stock. Jeg bruker også Doc basert på siste firmware. Valgte JPA Swype, Samsung Euro Keyboard og XEE som CSC. Fungerer strålende, og har norsk språk. Anbefales! Fikk også tatt bort endel unødvendige apps som var installert på telefonen fra før av. Flashet inn JPM Modem i etterkant som visstnok skal være for Skandinavia, men tror ikke det er så viktig. Har du noen god guide link på hvordan dette gjøres? Lenke til kommentar
lrstol Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ligger 2.2.1 ute på Kies i Norge? http://androinica.com/2011/01/18/android-2-2-1-update-for-samsung-galaxy-s-now-rolling-out-via-kies/ Og om noen har installert den, har de merket økt hastighet? Installerte 2.2.1 på lørdag via Kies, og ja den er kjappere. Den lagger ikke så mye nå nei. Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Har etter 11timer etter frakobling av lader 40% batteri igjen, og har da kun brukt telefonen litt for å ta noen bilder, ellers har jeg ikke rørt noe på telefonen. Når jeg ser hva som har brukt batteri, står det at skjermen har brukt 78%, cellestandby 14% og telefon inaktiv 7%. Hvordan kan skjermen bruke 78% hvis den ikke "står" på? Jeg har lysstyrke satt til automatisk. Noen som har en ide hva dette kan være? Hvis du har sgstools eller spare parts får du tilgang til mer detaljert informasjon om hva som bruker batteri på telefonen din. Den infoen du får i "Om telefonen" er veldig mangelfull. Det bur bør få sjekket er om det er programmer som holder telefonen våken eller om det er programmer (ofte Gallery) som holder sensorene i gang hele tiden. I tillegg finnes det en wifi bug som kom med JPY, og fortsatt finnes i JS3, som gjør at det brukes veldig mye strøm å være koblet opp mot enkelte rutere. Det er iallefall ikke skjermen din som sluker strøm. Som jeg har nevnt flere ganger så tror jeg at Gallery er den store synderen. Prøv f eks å restarte telefonen og ikke bruk kamera eller bildegalleriet og se om det fortsatt går like mye strøm. Last evt ned 3dGallery fra Market. Det slipper sensorene når du avslutter det i motsetning til standard Gallery. Da må jeg legge inn root for å bruke disse programmene? Er det enkelt å legge inn root og fjerne det? Lenke til kommentar
nerokid Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ligger 2.2.1 ute på Kies i Norge? http://androinica.com/2011/01/18/android-2-2-1-update-for-samsung-galaxy-s-now-rolling-out-via-kies/ Og om noen har installert den, har de merket økt hastighet? Installerte 2.2.1 på lørdag via Kies, og ja den er kjappere. Den lagger ikke så mye nå nei. Mye bedre den ja,stor forskjell Lenke til kommentar
enrique1986 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei, Noen som vet når Android 2.2.1 kommer til mobilen ? På forhånd takk Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Hva er siste versjon? 2.2, XWJPA? Noen som vet om 2.3 kommer? Endret 24. januar 2011 av VistaX Lenke til kommentar
spetter Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Spurte samsung chat for en lita stund siden i dag. Fikk som vanlig bare et standardsvar tilbake. Dem ante ikke om 2.2.1 og 2.3 kom til norge Lenke til kommentar
andybb Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hva er siste versjon? 2.2, XWJPA? Noen som vet om 2.3 kommer? Den siste nå er vel 2.2.1 XWJS3. Den bruker jeg i hvert fall. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvis man rooter, er det da mulig å komme inn i oversettelsesfila og oversette det som Samsung på en eller annen måte har "driti i" ? Irriterende å gå fra norsk, til engelsk til norsk etc... Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Hva er siste versjon? 2.2, XWJPA? Noen som vet om 2.3 kommer? Den siste nå er vel 2.2.1 XWJS3. Den bruker jeg i hvert fall. Men denne er ikke offisiell. Den var offisiell i en dag eller to før den ble trekt. Om man har annen produktkode på tlf sin enn "standard norsk", er 2.2.1 siste offisielle på noen språk og kan hentes fra Kies via en register-hack. Pr dags dato er fremdeles 2.2 JPA/JPP den siste offisielle firmware for Norge. Sist jeg hørte rykter om lansering så var 2.2.1 utsatt til uke 9 Endret 24. januar 2011 av gammalerik Lenke til kommentar
andybb Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Var ikke klar over at den var trukket tilbake. Den kom jo opprinnelig for NEE og XEN. Snakket dog om firmware uansett om den var for det norske markedet eller ikke. JS3 fungerer i hvert fall utmerket her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå