Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har testet BÅDE Darkys ROM og Doc Rambones ROM?

Jeg har testet både Darkys og Docs rom. Kjørte på Darkys i begynnelsen, valgte den mest på grunn av screenshots og del på grunn av spec.

(Som de fleste nybegynnere i følge Docs tråd på xda..)

Har gått over til Docs nå, mest på grunn av kjøkkenet.

Hadde ingen problemer med Darkys, men ble irritert over at det var en del frem og tilbake med hvilket apps som var default.

Heller ingen problemer med Docs.

Dog synes jeg Docs er litt raskere. Og så er jeg veldig stor fan av kjøkken...

Doc er også rask på bugfixing, noe som later til å ha vært viktig for noen brukere av den.

Så de virker trygge og seriøse begge to, men jeg har valgt min favoritt.

Jeg signerer det ckl77 skriver over her.

Jeg føler at Doc og gjengen hans er mer progressive enn Darky, og Kitchen er veldig bra.

Darky gjør for all del mye bra, men jeg føler at hans rom er litt vel mye staffasje, på bekostning av ytelse og tilpasningsmuligheter. Darkys rom er i ferd med å bli umåtelig populær dog, da den gir veldig mye rett ut av boksen. Det er bare det at for min del så blir det gjerne litt for mye av det gode.

Uansett gjør man et godt valg samme hvilken man velger. De yter begge bedre enn stock.

Jeg bruker også Doc basert på siste firmware. Valgte JPA Swype, Samsung Euro Keyboard og XEE som CSC. Fungerer strålende, og har norsk språk. Anbefales! Fikk også tatt bort endel unødvendige apps som var installert på telefonen fra før av. Flashet inn JPM Modem i etterkant som visstnok skal være for Skandinavia, men tror ikke det er så viktig.

Lenke til kommentar

Jeg bruker også Doc basert på siste firmware. Valgte JPA Swype, Samsung Euro Keyboard og XEE som CSC. Fungerer strålende, og har norsk språk. Anbefales! Fikk også tatt bort endel unødvendige apps som var installert på telefonen fra før av. Flashet inn JPM Modem i etterkant som visstnok skal være for Skandinavia, men tror ikke det er så viktig.

Prøv JS3 swype, den er nyere og for meg er den også mer presis.

Modem påvirker signal og batteribruk. Jeg har ikke prøvd JPM, men har hatt god erfaring med JPY(som visstnok dessverre skal ha en wifi-bug).

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd meg litt frem og tilbake, med hjelp fra et par nordmenn på XDA(kanskje de er her inne også?), for å få norsk locale med Docs rom.

For å få norsk språk på telefonen må man velge stock theme i Kitchen. Ønsker man et annet theme flasher man dette i etterkant i CWM.

Noe gjør at valg av theme i Kitchen kan fjerne norsk språk på telefonen. Forhåpentligvis kan Doc fikse dette etterhvert.

Håper dette kan hjelpe andre som ønsker å bruke Docs rom med norsk språk.

Jeg vin understreke at dette gjelder språk i menyer, ikke språk i swype og andre keyboards.

Lenke til kommentar

Var sikkert derfor jeg fikk norsk språk siden jeg bare valgte standardtemaet. Skal prøve JS3 Swype. Hva med keyboardet? Er det norsk i JS3-keyboardet?

Jeg tror du trenger EURO keyboard for å få norsk. Det er iallefall ikke norsk på mitt standardkeyboard.

Hei!

Fiklet litt med galaxyen i sted, skulle laste ned en app via appbrain. Så kommer det opp at jeg ikke har android market installert! Lette på telefonen etter market, men det var sporløst forsvunnet. Merkelige greier.

Hvordan kan jeg få market tilbake? Telefonen er rootet og med OCLF.

Hvis du har SGSTools kan du installere ny market derfra. Hvis ikke så søker du etter vending.apk her eller på xdaforum.

Eller prøv denne. Den skal i system/app

Lenke til kommentar

Etter at jeg installerte nye 2.2.1 firmware JS3, så bruker telefonen min mye mer strøm enn før (firmware 2.2), noen andre som også har det slik?

Hvis jeg ikke rører telefonen min når jeg er på jobb med 100% batteri så er det nede i 80% i løpet av 1-2 timer, og da med minimalt med filking på telefonen.

Jeg hadde kanskje 70-80% i løpet av 1 dag med litt telefon samtaler med firmware 2.2.

Edit: Ser ut som telefonen mister 4% pr. halvtime.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Etter at jeg installerte nye 2.2.1 firmware JS3, så bruker telefonen min mye mer strøm enn før (firmware 2.2), noen andre som også har det slik?

Hvis jeg ikke rører telefonen min når jeg er på jobb med 100% batteri så er det nede i 80% i løpet av 1-2 timer, og da med minimalt med filking på telefonen.

Jeg hadde kanskje 70-80% i løpet av 1 dag med litt telefon samtaler med firmware 2.2.

Det er litt i overkant ja.

Jeg tipper du har den berømte "gallery sensor bug". Sjekk strømforbruket ditt under sensor usage. Hvis gallery har uforholdsmessig høyt tall så installerer du 3dGallery fra Market, eller fra SGSTools. det burde ordne biffen.

Det kan også være wiifibuggen fra JPY som er med videre til JS3. Isåfall finnes det en fix for det i strømsparetråden på XDA forumet. Tråden ligger i General Section.

Den tråden har også en del andre tips om optimering av strømforbruk, selv om noen av dem virker vel esoteriske.

Lenke til kommentar

Bruker det mye strøm å ha assistert gps over trådløsnettet aktivert hele tiden? Ser at Google helst vil kjøre live updates på hvor jeg befinner meg etc, så regner med at det blir en del sløsing der selv når jeg ikke bruker den?

Lenke til kommentar

Det er litt i overkant ja.

Jeg tipper du har den berømte "gallery sensor bug". Sjekk strømforbruket ditt under sensor usage. Hvis gallery har uforholdsmessig høyt tall så installerer du 3dGallery fra Market, eller fra SGSTools. det burde ordne biffen.

Det kan også være wiifibuggen fra JPY som er med videre til JS3. Isåfall finnes det en fix for det i strømsparetråden på XDA forumet. Tråden ligger i General Section.

Den tråden har også en del andre tips om optimering av strømforbruk, selv om noen av dem virker vel esoteriske.

Mulighet for å linke til de to fiksene? Så mye å lete igjennom... Takk

Lenke til kommentar

Hvordan lader du mobilen da? bytter batteri med din?.

Jeg hadde seriøst vurdert og sende på service

Ladingen virker, men hvis den blir koblet til en pc, får jeg beskjed om ukjent enhet. Det er noe tull med selve data koblingen.

Ukjent enhet? Er det ikke bare å laste ned driver på nytt da? Dette gjør du ved å trykke på drivergjenopprettning på Kies. Har du Kies 2.0 versjonen finner du dette under hjelp antar jeg (?). Men om du har alt under 2.0 versjonen, da finner du den ved å trykke på Kies øverst i venstre hjørne. Du vil se den nesten med en gang.

Har nok ikke noe med Kies o.l, da telefonen virket helt 100% med Kies etc før den fikk en dose Cola over seg, så jeg tror nok at det har blitt en kortslutning, som har gjordt at muligens chip'en eller det som styrer usb'en har tatt kvelden.

Hmmm... Jeg ser at du har klart å oppdatere mobilen din, men vil allikevel svare på dette.

Jeg har hatt samme tilfelle som deg. Ikke at jeg det har skjedd noe dramatisk med USB innkoblinga mi, men problemet ligger hos Kies. Kies har til tendens å glemme din Galaxy S etterhvert før og det var det som skjedde med min. Det jeg gjorde var bare å ta driveropprettning og voila, alt gikk som det skal igjen.

Lenke til kommentar

Hvordan lader du mobilen da? bytter batteri med din?.

Jeg hadde seriøst vurdert og sende på service

Ladingen virker, men hvis den blir koblet til en pc, får jeg beskjed om ukjent enhet. Det er noe tull med selve data koblingen.

Ukjent enhet? Er det ikke bare å laste ned driver på nytt da? Dette gjør du ved å trykke på drivergjenopprettning på Kies. Har du Kies 2.0 versjonen finner du dette under hjelp antar jeg (?). Men om du har alt under 2.0 versjonen, da finner du den ved å trykke på Kies øverst i venstre hjørne. Du vil se den nesten med en gang.

Har nok ikke noe med Kies o.l, da telefonen virket helt 100% med Kies etc før den fikk en dose Cola over seg, så jeg tror nok at det har blitt en kortslutning, som har gjordt at muligens chip'en eller det som styrer usb'en har tatt kvelden.

Hmmm... Jeg ser at du har klart å oppdatere mobilen din, men vil allikevel svare på dette.

Jeg har hatt samme tilfelle som deg. Ikke at jeg det har skjedd noe dramatisk med USB innkoblinga mi, men problemet ligger hos Kies. Kies har til tendens å glemme din Galaxy S etterhvert før og det var det som skjedde med min. Det jeg gjorde var bare å ta driveropprettning og voila, alt gikk som det skal igjen.

Dersom problemet ligger i Kies, hvorfor finner ikke Odin kona sin telefon, men den finner min. Og jeg kan heller ikke koble til telefonen for å overføre filer via usb i Windows heller, det fungerer på min telefon.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har denne tlf, og er meget fornøyd. Det som holder meg igjen fra å være max fornøyd er den utrolig irriterende hakkingen og hengingen som skjer konstant etter 2.2 oppdateringen. Har lest litt rundt omkring om rooting og lagfix. Spesielt på¨xda siden. Har fortsatt noen spørsmål angående dette. Har hatt iphone og drevet med jailbreaking og unlocking før, men er helt fersk når det gjelder android OS. Vil ha en Galaxy S som er rask og laggfri!!:)

Hva er den enkleste å beste måten for en som aldri har rootet android før?

Får jeg norsk tastatur med norsk staving etter rooting og lagfix?

Mvh

Ollibolli

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...